Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Способи представлення алгоритмів

Властивості алгоритму

При розв’язуванні будь-якої задачі та побудові алгоритму її розв’язку звичайно беруть до уваги наявність деяких вхідних даних і мають уявлення про результат, що необхідно отримати.

Будь-який алгоритм повинен мати такі основні властивості:

детермінованість (визначеність) – через повну однозначність правил, встановлених в алгоритмі, застосування алгоритму до однакових вхідних даних повинно приводити до однакового результату;

дискретність процес, що визначається алгоритмом, можна розчленувати (розділити) на окремі елементарні етапи (кроки), кожен з яких називається кроком алгоритмічного процесу чи алгоритму;

масовість – алгоритм повинен бути придатним для розв’язування всіх задач певного типу. Наприклад, алгоритм для розв’язування системи лінійних рівнянь повинен бути придатним для системи, що складається з довільної кількості рівнянь, причому для нього існує множина даних, що допускаються в якості вхідних, тобто початкова система величин може вибиратись із деякої потенціально нескінченної множини;

результативність – вказує на наявність таких варіантів вхідних даних, для яких обчислювальний процес, що реалізується за наданим алгоритмом, повинен через скінчену кількість етапів (кроків) зупинитись і дати шуканий результат або сигнал про те, що наданий алгоритм непридатний для розв’язання поставленої задачі.

 

У процесі розроблення алгоритму можуть використовуватись різні способи його опису, які відрізняються за простотою, наочністю, компактністю, мірою формалізації, орієнтації на машинну реалізацію тощо.

Форми запису алгоритму:

– словесна або вербальна (мовна, формульно-словесна);

– псевдокод (формальні алгоритмічні мови);

– схемна:

1) структура програми;

2) графічна (виконується за вимогами стандарту).

 

Приклад 1. Алгоритм додавання дробів.

Вхід: А/В, С/D;

1. Обчислити Y = B*D; {Перейти до наступної команди}

2. Обчислити X1 = A*D; {Перейти до наступної команди}

3. Обчислити X2 = B*C; {Перейти до наступної команди}

4. Обчислити X = X1+X2; {Перейти до наступної команди}

5. Обчислити Z = НСД(X,Y); {Перейти до наступної команди}

6. Обчислити Е = Х div Z; {Перейти до наступної команди}

7. Обчислити F = Y div Z; {Завершити роботу}.

Вихід: E/F

Приклад 2. Алгоритм ділення відрізка навпіл за допомогою циркуля та лінійки.

Вхід: Відрізок АВ;

Побудувати коло О1 з центром А і радіусом АВ;

Побудувати коло О2 з центром В і радіусом АВ;

Знайти точки С і D перетину кіл О1 і О2;

Побудувати відрізок СD;

Знайти точку Е перетину АВ і СD.

Вихід: Точка Е - середина відрізку АВ.

Приклад 3. Алгоритм розв’язування наведеного квадратного рівняння х2 + px + q = 0;

Вхід: Коефіцієнти p і q рівняння х2 + px + q = 0;

Обчислити D = p2 - 4q;

Якщо D < 0 то (відповідь “Розв’язків немає”; Перейти до 1);

Якщо D = 0 то (обчислити х = -p/2; Перейти до 1);

Обчислити x p D 1 = (− +) / 2;

Обчислити x p D 2 = (− −) / 2);

1: Завершити роботу.

Вихід відповідь “Розв’язків немає” або корінь х або корені х1, х2.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Поняття алгоритму. Етапи розв’язування задачі на комп’ютері | Понятие о жизнедеятельности человека
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 1154; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.