Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Система SHRDLU

Романтичний період: комп'ютер починає розуміти

Період від середини 60-х до середини 70-х я називають "романтичним" в історії досліджень штучного інтелекту. У цей час увага дослідників зосередилася в основному на проблемі машинного "розуміння", тобто здатності сприймати природну мову людини, зокрема вести осмислений діалог. Ці спроби були зустрінуті філософами з визначеним скептицизмом. Вони сумнівалися в тому, що стосовно комп'ютерної програми взагалі можна вживати слово "розуміння".

Кульмінаційним моментом цієї епохи з'явилася розробка Виноградом [Winograd, 1972 ] системи SHRDLU, що розуміла представницьку підмножину слів англійської мови і робила визначені висновки в обмеженій області (у світі, побудованому з деталей дитячого конструктора). Програма демонструвала свої можливості сприйняття мовних команд, реконструюючи створений нею "світ деталей" і відповідаючи на питання, що стосуються як конфігурації деталей, так і своїх дій з ними. Вона могла відповідати на питання начебто наступних:

"Якого кольору блок, на якому стоїть червона піраміда?" і будувати план виконання команди, наприклад:

"Постав синю піраміду на зелений кубик".

Можна було вважати, що система SHRDLU розуміє фрази людською мовою, оскільки вона адекватно на них реагувала. "Розумність" такого роду сприйняття була названа "процедуральною семантикою". Висновок про розумність програми ґрунтувався на ідеї, що якщо програма здатна у відповідь на питання виконати відповідні дії, то можна вважати, що вона "зрозуміла" задане питання. Така точка зору на проблему машинного "розуміння" ґрунтується на відтворенні в першу чергу поведінкової реакції, а не здібностей людського мислення.

Інший напрямок досліджень був зв'язаний зі спробами відтворити механізм розуміння в менш штучному і більш близькому до реального контексту, наприклад у ситуації візиту до лікаря чи відвідування ресторану, Шанк і Колби [Schank and Colby, 1973] скористалися структурою, названої ними сценарієм, для об'єднання різноманітних елементів, що представляють у сукупності реальну ситуацію. Сценарій можна розглядати як об'єднання різноманітних цілей, рішень і звичаїв, зв'язаних з визначеними подіями. Так, "сценарій відвідування ресторану" приводиться в дію при виникненні мети "чого б з'їсти'', задовольняється подією "прийом їжі'' і поєднує проміжні знання про те, як замовити столик, вибрати блюда в меню, розплатитися, дати на чай і т.п. Таке об'єднання цілей і засобів, характерних для визначеної ситуації, пояснюють, чому визначені дії вважаються нормою в одній ситуації і розглядаються як неадекватні в інший. Наприклад, роздягання в присутності стороннього є нормою при візиті до лікаря і розглядається як неадекватне при відвідуванні ресторану. Такий же підхід дозволяє включити і деякі знання, що ми вважаємо саме собою що розуміються, — кожної під візитом до лікаря розуміє відвідування клініки, а не квартири лікаря. У сценарії "візит до лікаря" це враховується включенням як місце відвідування за замовчуванням саме клініки.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Кінець алгоритму | Сценарій відвідування ресторану
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 343; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.