Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Media: Newspapers and Television

Plan

Part 1: Radio and Television

1. The FCC requirements

2. Radio: commercial vs. non-commercial

a. Radio format

3. Television: commercial and non-commercial

a. Commercial networks: ABC, CBS, NBC

i. Typical daily program

b. Non-commercial networks: PBS

c. Other rivals of the Big Three: FOX TV, small independent stations, cable TV, satellite TV

d. Diversity.

Part 2: American Press

1. Peculiarities of American Press

a. Introduction: the system of British Press

b. Localism

c. American Press is largely unregulated in terms of its format

d. Most Americans newspapers try to avoid political bias

e. American news industry should be a self-sufficient business

i. News agencies

ii. Syndicated journalists

iii. Sunday newspapers

2. Recent changes: the identity crisis

3. Freedom of American Press

a. The 1st Amendment

b. Investigative reporting

c. FOIA

d. Libel suits

Questions

1. What is the role of FCC?

2. What is FCC requirements should you meet to open a TV of radio station?

3. What is the difference between commercial and non-commercial radio stations?

4. What is a format off a radio station?

5. What is the difference between commercial and non-commercial TV networks? Name major TV networks (commercial and non0commercial).

6. Name major cable TV channels.

7. What makes American press different from European?

8. Characterize the system of American newspapers in terms of their format and political bias? Give examples.

9. What features make the US news industry a self-sufficient business?

10. What is investigative reporting and give examples of it from the US life.

11. How is the freedom of American press guaranteed? Tell about the 1st Amendment and the FOIA Act.

12. What is meant by the “identity crisis” of the American press?

Reading assignment:

America in Close-Up.; Unit 15, pp. 261-277

 

Vocabulary

1. To broadcast nationwide/overseas – вести трансляцию внутри страны/за рубежом

2. To meet the government requirements – соответствовать требованиям правительства

3. To purchase a license/to get a permission – покупать лицензию/получать разрешение

4. To censor TV and radio programs – подвергать цензуре ТВ и радио программы

5. To balance political bias (to give equal time to opposing views)/to avoid political bias – уравновешивать политические пристрастия/избегать политических симпатий

6. To balance commercial advertisements (commercials) and free public service announcements – уравновешивать коммерческую рекламу и бесплатные объявления

7. To regulate transmission/reception – регулировать передачу/прием сигнала

8. To follow a distinctive format – следовать определенному формату вещания

9. To produce/to distribute entertaining programs – производить/распространять развлекательные программы

10. To sell programs to local affiliate stations – продавать программы местным филиалам

11. A daily program: cartoons, talk shows, serials, sitcoms, quiz-shows, chat-shows – ежедневная программа: мультфильмы, ток-шоу, сериалы, ситкомы, викторины, развлекательные ток-шоу

12. To compete for audience – бороться за аудиторию

13. To show in prime-time – показывать в лучшее эфирное время

14. To install a satellite dish/watch satellite TV – устанавливать спутниковую тарелку/смотреть спутниковое ТВ

15. To subscribe to cable TV – подписаться на кабельное ТВ

16. To interfere in newspaper business – вмешиваться в газетный бизнес

17. To have a large/small circulation – иметь большой/маленький тираж

18. To publish editorials/op-eds – публиковать колонку редактора/колонку с противоположными взглядами

19. To subsidies/to be self-sufficient – спонсировать/являться самоокупаемым

20. To face an identity crisis – сталкиваться с кризисом

21. To come out glossy and in full color – выходить в глянцевом и полном варианте

22. To put special emphasis on the usual – уделять особое внимание необычному

23. To guarantee the freedom of press – гарантировать свободу прессы

24. To publish classified information – публиковать секретную информацию

25. To differentiate between private individuals and public figures – проводить черту между частными лицами и публичными людьми

26. To sue a newspaper for libel/libel suits – подавать на газету в суд за клевету/судебные разбирательства по поводу клеветы

Terms

1. FCC (Federal Communications Commission) – Федеральная комиссия по коммуникациям

2. Format – формат вещания

3. Commercial TV networks: NBC, CBS, ABC, Fox – коммерческие ТВ сети

4. A non commercial TV network: PBS – некоммерческая ТВ сеть

5. The Big Three – Большая Тройка

6. Sitcom – ситком

7. Prime time – лучшее эфирное время

8. Cable channels: CNN, ESPN, MTV – кабельные каналы

9. Quality papers/popular papers (tabloids) – качественные (серьезные) газеты/таблоиды

10. News agencies: AP, UPI – агентства новостей

11. Syndicated columnists/syndicated comic strips – авторы колонок/комиксов

12. Investigative reporting – журналистское расследование

13. The Freedom of Information Act (FOIA) – Закон о свободе информации

Proper Names

1. The Voice of America

2. Oprah Winfrey

3. Davis Letterman

4. Jay Lenu

5. The Sesam Street program

6. USA Today

7. NY Times

8. Washington Post

9. NY Daily News

10. John Peter Zenger

11. The Pentagon Papers (1971)

 

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
 | 
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 531; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.