Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Політико-правова думка періоду античності

Політико-правові ідеї Стародавнього Сходу

Особливості політичних структур “східного” типу:

l деспотизм;

l пірамідальний характер влади і управління;

l адміністративно-бюрократичний контроль основних ресурсів суспільства;

l теократія.

Риси суспільної свідомості цивілізацій Стародавнього Сходу:

l фаталізм;

l сакралізація (обожнення) правителів і законів.

Політико-правові ідеї носили переважно релігійно-міфологічний характер, що підкреслював божественне походження існуючої влади і устрою.

 

Політичні ідеї в Давньому Китаї

Конфуціанство.

Конфуцій (≈551-479 рр. до Р.Х.), “Лунь юй”

l патерналізм – відносини у державі повинні повторювати відносини у сім’ї;

l соціальна стратифікація людей повинна бути наслідком і вираженням їх відповідної моральної градації на “достойних” і “ницих”;

l всезагальне дотримання правил ритуалу (лі) робить непотрібним формальний закон.

Даосизм

Лао-цзи (VI-V ст. до Р.Х.), “Дао де цзін”

Найкраща організація суспільного життя повинна базуватися:

l на “мудрості простоти” (поверненню до природи і відмові від штучних форм людського співіснування);

l на “ управлінні недіянням і невтручанням”.

Легізм

Шан Ян (390-338 рр. до Р.Х.), “Шан цзюнь шу”

Для стабілізації суспільства і успіху в політиці необхідне:

l утвердження єдиних для усіх законів;

l знання ситуації в державі і точний розрахунок;

l використання примусу, сили.

 

Риси політичної думки античності:

l політика розглядається як єдина форма цивілізованого існування людини;

l держава і суспільство не відділяються одне від одного і не протиставляються одне одному;

l прагнення знайти ідеальну модель держави, бо лише при ній людина здатна повністю розкрити свої здібності;

l не має чіткої різниці між філософією, етикою і політикою і це зумовило моралізаторський характер політичних теорій.

 

Основні ідеї, які донесла нам політико-правова думка античності

l ідея громадянства

l ідея демократії

l ідея гуманізму

l ідея космополітизму (уявлення про те, що всі люди – громадяни єдиної світової держави)

l ідея імперії

 

Політичні ідеї Платона (427-397рр. до Р.Х., “Держава”, “Закони”)

В концепції “ідеальної держави” громадяни залежно від своїх природних властивостей повинні ділитися на три стани із чітким розподілом функцій:

l філософів-правителів (основна чеснота – мудрість)

l воїнів (мужність)

l землеробів, ремісників (поміркованість)

Забезпеченню спільних інтересів повинні бути підпорядковані їх особисті інтереси.

Реальні форми правління розглядає в міру їх деградації: аристократія, монархія, тимократія, олігархія, демократія і тиранія.

 

Політичні ідеї Арістотеля (384-322рр. до Р.Х., “Політика”, “Етика”)

• “людина – політична тварина”

• політика – це сфера державних відносин, а людина за своєю природою – громадянин

• стверджує необхідність підпорядкування приватних інтересів інтересам держави

• існуючі форми державного правління ділить на правильні і неправильні за принципом – чи дана форма правління сприяє досягненню загальної користі чи особистої користі правителя:

монархія тиранія

аристократія олігархія

політія (влада середнього класу) демократія

 

Політичні ідеї Марка Тулія Ціцерона (106-43рр. до Р.Х., “Про закони”)

l причиною виникнення держави є прагнення людей захистити свою власність;

l держава заснована на розумі і справедливості;

l в основі права лежить вимога не шкодити іншим і не зазіхати на чужу власність;

l найкращою формою правління є поєднання царської влади, аристократії та демократії.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Требования к защите секретной информации | 
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-14; Просмотров: 312; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.