Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

How to Be a Great Manager




II. Read and translate the text.

Контрольная работа № 2

XI. Speak about your friend.

Для того чтобы выполнить контрольную работу, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка.

1. Пассивный залог в настоящем, прошедшем и будущем времени (Passive Voice).

2. Степени сравнения имен прилагательных.

3. Модальные глаголы can, must.

4. Порядок слов в вопросительном предложении (специальный и разделительный типы вопросов).

5. Видовременные формы глагола системы Present (Present Continuous, Present Perfect).

6. Повелительное предложение в косвенной речи.

 

Учебная литература:

1. Бонк Н.А., Котий Г.А., Лукьянова Н.А. Учебник английского языка. М., 1989. Ч.1. Основной курс. Уроки 7,8,13,15,16; Грамматический справочник § 50, 48, 65, 72, 75

2. Голицинский Ю.Б. Грамматика: сборник упражнений.- СПб., 2004. С. 232-255, 98-108, 396-398, 403-404.

3. Raymond Murphy “English Grammar in Use” – Cambridge University Press, Cambridge, 1994 (Units 15-20, 25, 27, 81-84).

Вариант 1

I. Active vocabulary:

successful – преуспевающий

great – (зд.) опытный, искусный

to characterize – характеризовать

staff – штат сотрудников

to make progress – делать успехи

to perform - выполнять

to handle – управлять, справляться

essential – существенный

a head office – главный офис

to accept – принимать

responsibility – ответственность

to congratulate on – поздравлять с чем-то

to reprimand – делать/ объявлять выговор

to foresee – предвидеть

to anticipate – предугадывать, предчувствовать

to run a team – (зд.) управлять, руководить командой

to judge – судить

an approach – подход

to create – создавать, творить

an activity – деятельность

to master – овладевать, усваивать

 

At the most general level, successful managers can be characterized in the following way.

- They are happy when their staff make progress in the company.

- They are cheerful optimists, who try to be positive when times are difficult.

- They do not promise more than they can perform.

A good manager is someone who knows how to handle staff well. Here are some essential tasks of an effective manager.

Great managers accept blame: When the boss from the head office visits and expresses displeasure, the great manager immediately accepts full responsibility. They usually tell the head office if any of their staff make mistakes. In every day life, the best managers constantly remember that they selected their people, they are responsible for them and they should have developed them.

Great managers give praise: Praise is probably the most under-used management tool. Great managers always try to catch their people doing something right, and congratulate them on it. Managers who regularly give praise are in a much stronger position to criticize or reprimand poor performance.

Great managers can foresee: Very few people are comfortable with the idea that they will be doing exactly what they are doing today in 10 years’ time. Great managers anticipate people’s dissatisfaction.

Great managers judge on merit: It’s much more difficult than it sounds. Suspicions of discrimination or favoritism are fatal to the smooth running of any team, so the great manager accepts this as an aspect of the game and tries to work on it hard.

Great managers make things happen: The old fashioned approach to management was rather like the old fashioned approach to child- raising:”Go and see what the children are doing and tell them to stop it!” Great managers believe that their people work in their interests and do everything they can to create the environment in which people feel free to express themselves.

Great managers make themselves redundant: Great managers learn new skills and acquire useful information from the outside world, and then immediately pass them on to the other members of the team. Great managers are constantly looking for higher-level activities to occupy their own time, while passing on tasks they have already mastered.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 818; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.