Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

The Business Partnership




II. Read and translate the text.

X. Imagine you are the manager of a private company. Speak about decision-making in your business.

IX. Write about the aspects of marketing management.

VIII. Translate the following sentences from Russian into English.

VII. Make the sentences negative and interrogative.

1. Marketing management refers to a broad concept covering organization of production and sales of products.

2. Any managerial system is characterized in terms of planning, organizing, coordinating, directing and controlling.

3. Organization of production and sales of products are based on consumer requirements research.

4. Selecting markets can be named one of the aspects of marketing management.

5. It is better to take strategic planning into consideration when managing a company.

6. A company must have a mix of products with representation of each of these stages.

 

  1. Любой управленческой системе характерны эти функции.
  2. Организация производства и сбыт товаров основываются на исследовании запросов потребителя.
  3. Все компании стараются развивать долгосрочную стратегию, чтобы соответствовать изменяющимся условиям.
  4. Управление маркетингом состоит из оценки рыночных возможностей и развития рыночных стратегий.
  5. Объем продаж, доля рынка и прибыльность компании являются конкретными целями стратегического планирования.
  6. “Жизненный цикл продукта” – это одно из основных понятий в вопросе выбора рынка и планирования продукта.
  7. В планировании маркетинга мы не должны забывать понятие “жизненный цикл продукта”.

 

Вариант 4

I. Active vocabulary:

a proprietor – частный собственник, владелец

to expand – расширять

a partnership – товарищество

profit – прибыль

to enter into – (зд.) принимать

to specify – определять, устанавливать

to assume – (зд.) брать на себя

to provide for – предусматривать

a silent partner – пассивный партнёр

to pool – объединять

individual ownership – индивидуальная собственность

exempt – освобожденный, свободный

to require of – требовать от

a tax – налог

a share of earnings – доля дохода

to be liable for – нести ответственность за

to bind – связывать

to squander – тратить

a debt – долг

to be bound to – быть должным

 

When a proprietor wants to expand a business, one way to do so is to form a partnership, a business formed for profit by two or more co-owners. The rights and duties of a partnership are regulated by laws of the state where it is formed and by a legal agreement entered into by the co-owners. Usually an agreement specifies the amount of money each is investing and the duties each partner assumes. A partnership agreement also may provide for a “silent partner” who does not take part in the management, but who invests money in the business.

The partnership has the advantage of pooling managerial talent. One partner may be qualified in production, another in marketing. The partnership, like individual ownership, is exempt from most of the reporting that the government requires of corporations. Furthermore, it has a favorable tax position when compared with the corporation. Federal taxes are paid by individual partners on their share of earnings: beyond that, the business is not taxed.

A major disadvantage of the partnership is that each member is liable for all the debts of the partnership; the act of any partner is legally binding upon all the others. If one partner takes a large amount of money from the business and squanders it, the others must pay the debt. Partnership suffers another major disadvantage: decision-making is shared. If partners have serious and constant disagreements, the business is bound to suffer.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 414; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.