Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Приклад. Дослідити роботу оператора умови мови програмування С++, засвоїти методику складання, налагодження




Програма роботи

Постановка завдання

Мета роботи

Розгалужений оБЧИСЛЮВАЛЬНИЙ пРОЦЕС

Лабораторна робота №2

 

Дослідити роботу оператора умови мови програмування С++, засвоїти методику складання, налагодження та розрахунку програм розгалужених обчислювальних процесів на ПЕОМ.

 

Скласти схему алгоритму, таблицю символічних імен та програму мовою С++ відповідно до заданого варіанта. Налагодити та розв’язати задачу на ПЕОМ.

Теоретичні відомості

 

Для організації умовних та безумовних переходів у програмі мовою С++ використовуються оператори if - else, switch та goto. Під час розв’язання задач даної лабораторної роботи доречно застосувати оператор умови if – else з таким синтаксисом:

if (перевірка_умови) оператор_1; else оператор_2;

Якщо умова у дужках набуває значення „True”, виконується оператор_1, а якщо „False” – оператор_2. Коли ж замість одного необхідно виконати кілька операторів, то їх об’єднують у фігурні дужки. В операторі if службове слово else може бути відсутнім, якщо немає потреби в іншій гілці умови.

В операторі if - else безпосередньо після ключових слів if та else повинні виконуватися інші оператори. Якщо хоча б один з них – оператор if, його називають укладеним.

У блоці „ перевірка умови ” можуть бути використані складні логічні умови, які реалізуються за допомогою операцій булевої алгебри:

 

Операція Призначення Приклад
! Логічне НІ ! в
< <= > >= Менше Менше або = Більше Більше або = а < в а <= в а > в а >= в
= = != Дорівнює Не дорівнює а = = в а!= в
&& Логічне І а && в
|| Логічне АБО а || в

 

 

3.1. Записати запропанований викладачем варіант завдання з п. 5.

Ознайомитись з рекомендованою літературою та конспектом лекцій.

3.2. Програмування задачі:

– скласти таблицю символічних імен;

– скласти схему алгоритму або псевдокод (за вказіквою викладача);

– скласти програму розв’язання задачі мовою С++.

3.3. Розв’язання задачі на ПЕОМ.

На ПЕОМ набрати, відлагодити та розв’язати складену програму.

3.4. Оформлення звіту.

Звіт повинен містити:

– номер лабораторної роботи та її назву;

– умову задачі та дані свого варіанта;

– таблицю символічних імен;

– схему алгоритму (або псевдокод);

– лістинг (або рукопис) програми;

– результати розрахунку задачі;

– висновки.

 

Скласти таблицю символічних імен та програму для розв’язання задачі.

Дано три числа: a,b,c. з'ясувати правильність твердження a>b та a<c.

Розв’язання.

Таблиця символічних імен

 

Математичне ім’я Ім’я у програмі Смислове значення Змінна
Тип Значення
a a Змінна для порівняння int Уводиться з клавіатури
b b Змінна для порівняння int Уводиться з клавіатури
c c Змінна для порівняння int Уводиться з клавіатури

Текст програми мовою С++

для компіляторів Borland C

#include <iostream.h>

int main()

{

int a, b, c;

cout << "Уведіть a, b, c: " << endl;

cin >> a >> b >> c; // уведення даних

if ((a > b) && (a < c)) // якщо умова виконається,

cout << "a>b i a<c - Правильно!" << endl; // на екрані

// відобразиться «a>b i a<c - Правильно!»

else // якщо умова не виконається,

cout << "Неправильно a>b i a<c"<< endl; // на екрані

// відобразиться «Неправильно a>b i a<c»

return 0;

}

5. Варіанти завдань

 

Кожен студент вибирає варіант завдання за номером у списку групи.

Завдання. Скласти схему алгоритму, таблицю симолічних імен та програму для обчислення необхідного значення за формулою відповідного варіанта:

1. Відомі два числа. Замінити друге число нулем, якщо воно більше першого, і залишити незмінним, якщо це не так.

2. Знайти найменше з трьох відомих чисел.

3. Знайти найбільше з трьох відомих чисел.

4. Відомі три числа. Від’ємне з них число залишити без зміни, а інші – піднести до квадрата.

5. Відомі три числа , і . З'ясувати правильність умови . Відповідь вивести на екран у текстовій формі: «Правильно» або «Неправильно».

6. Відомі два числа і , менше з яких замінити їх півсумою, а більше – їхнім подвоєним добутком.

7. Відомі три числа , і . Якщо виконується умова , подвоїти кожне з цих чисел, а в противному разі замінити їх значення модулями.

8. Відомі два числа і . Якщо і – від’ємні, то кожне число замінити його модулем; якщо від’ємне одне з них, кожне число збільшити на 0,5; якщо і – невід’ємні, кожне число збільшити в 10 разів.

9. Дано позитивні числа , , . З'ясувати, чи існує трикутник із довжинами сторін , , . Відповідь вивести на екран у вигляді тексту.

10. Визначити, чи матиме квадратне рівняння хоча б один дійсний розв’язок. Відповідь вивести на екран як текст.

11. Знайти найбільше і найменше з двох відомих чисел.

12. Продаж книг у книгарні здійснюється за допомогою ЕОМ. Скласти програму, що запитує вартість книг; суму грошей, внесену покупцем; а потім визначає належну здачу (якщо грошей внесено більше); друкує “Спасибі за покупку!”, якщо здачі не потрібно, або видає повідомлення про нестачу внесеної суми.

13. Відомі числа і . Поміняти їх місцями так, щоб виконувалося співвідношення .

14. Відомі координати трьох точок , і . З'ясувати, чи лежать ці точки на одній прямій. Відповідь вивести на екран

як текст.

15. Відомі координати точки . З'ясувати, чи належить точка кільцю

з центром на початку координат із радіусами: зовнішнім і внутрішнім

.

16. Відомі координати точки . З'ясувати, чи належить точка колу одиничного радіуса з центром у точці .

17. На площині задані пряма і точка . З'ясувати, чи належить точка цій прямій.

18. На площині задані прямі і . Визначити взаємне їх розташування на площині. Указівки: умова паралельності двох прямих ; умова перпендикулярності двох прямих .

19. Відомі координати вершин трикутника , і . Визначити, чи трикутник рівнобедрений. При обчисленні застосувати формулу відстані між двома точками і : .

20. Відомі координати вершин трикутника , і . Визначити, чи трикутник рівнобічний. При обчисленні застосувати формулу відстані між двома точками і :

.

21. Сторони трикутника задані рівняннями прямих , і . Визначити, чи трикутник прямокутний. При обчисленні застосувати умову перпендикулярності прямих , де і – коефіцієнти прямих, заданих рівняннями ; .

22. На площині задані коло радіуса із центром у точці і точка . З'ясувати, нележить точка цьому колу, кругу чи лежить поза колом.

23. Відомі координати вершин чотирикутника , , і . Визначити, чи цей чотирикутник – ромб. При обчисленні застосувати формулу відстані між двома точками і : .

24. Відомі координати вершин чотирикутника , , і D . Визначити, чи цей чотирикутник – квадрат. При обчисленні застосувати формулу відстані між двома точками і :.

25. Відомі два вектори і . Обчислити довжину цих векторів і визначити, у скільки разів вектор довший або коротший від вектора .

 

 

——————————————————————————————————————————-




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-15; Просмотров: 399; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.035 сек.