КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Запитання. Завдання. 1. Визначте основні складові духовного життя
1. Визначте основні складові духовного життя. 2. Розкрийте зміст поняття «культура» та визначте основні його складові. 3. Як ви розумієте «історичність» культури? 4. У чому полягає людиномірна сутність культури? 5. Як співвідносяться культура і природа людини? 6. Проілюструйте складові простору культури. 7. Доведіть, чому саме процес «опредмечування» і «розпредмечу-вання» продуктів людської діяльності самою людиною є ілюстрацією саморуху культури. Філософія людини 8. Що є смисловим ядром культури? Відповідь обгрунтуйте. 9. Як ви розумієте «елітарність» культури? 10. Проаналізуйте головні тенденції культури наприкінці XX — на початку XXІ ст. 11. У чому полягають особливості формування української культури? Теми рефератів 1. Культура людського співбуття. 2. Культурний простір і час як форми буття людини. 3. Культура і цивілізація. 4. Культура і сучасний світ. 5. Людинотворча сутність культури. 6. Українська духовна культура: діалектика національного і загальнолюдського. 7. Українське національне відродження і культура. 8. Філософія культури і парадигми філософського мислення. 9. Культура мислення і мислення про культуру. 10. Мораль і спадкоємність норм культури. 11. Мистецтво: форма свідомості чи переживання? Література Андрущенко В., Михальченко М. Сучасна соціальна філософія. — К., 1996. Антонович Д. Українська культура. — Мюнхен, 1988. Бом Д. Наука и духовность: необходимость изменений в культуре // Человек. — 1993. — № 1. Быстрицкий Е. К. Феномен личности: мировоззрение, культура, бытие. — К., 1991. Бытие человека в культуре. — К., 1992. Заїченко Г. Доля філософії та культури наприкінці XX сторіччя // Філософія і соціологічна думка. — 1992. — № 9.
Культурология. XX век: Антология. — М., 1995. Онтологічні проблеми культури. — К., 1994. Ортега-Гассет. Вибрані твори. — К., 1994. Проблемы философии культуры: Опытисторико-материалистического анализа. — М., 1984. Самосознание европейской культуры XX века: Мыслители и писатели Запада о месте культуры в современном обществе. — М., 1991. Свасян К. А. Человек как творение и творец культуры // Вопросы философии. — 1987. — № 6. Свідзинський А. Культура як феномен самоорганізації // Сучасність. — 1992. — № 4. Сучасна зарубіжна філософія. Течії і напрями. Хрестоматія: Навчальний посібник. — К., 1996. Тойнбі А. Дослідження історії. У 2-хт. — К., 1995. — Т.2. Швейцер А. Благоговение перед жизнью. — М,, 1992. філософія релігії 4.3. Філософія релігії У духовному житті людства неможливо знайти феномен, який протягом тисячоліть, а точніше, впродовж усього його земного існування відігравав би вагомішу роль, ніж релігія. Від кам'яного віку і до сьогодення, зазнаючи дивовижних метаморфоз, живе вона в нерозривному зв'язку з людським духом як надбанням світової культури. Єгипетські величні храми і вавилонські гімни, Біблія і Парфенон, європейське малярство і скульптура, «Божественна комедія» Данте і творче надбання Гоголя, думки Платона і Керкегора, музика Гайдна, Баха, Бетховена, соціальні ідеї Саванароли і Мюнцера — все це, як справедливо зазначав російський релігійний мислитель Олександр Мень, сягає своїм корінням релігії, завдячує їй своїм існуванням. Релігія була вирішальним мотивом та імпульсом у багатьох соціально-історичних рухах і процесах. Прийняття Азією буддизму, поширення християнства в Європі, експансія ісламу, реформація католицизму стали віхами в житті людства, які значною мірою визначили масштаби, темпи, тенденції світового розвитку. І все ж найміцнішу опору, найповнішу сферу вияву релігія знайшла в людській особі. Видатний український мислитель В. Вернадський зазначав, що немає жодного народу, стосовно якого була б неспростовно доведена відсутність релігійних вірувань. На думку Гегеля, немає жодної людини, яка була б повністю позбавлена релігійних почуттів незалежно від форми вияву, оскільки людина внутрішньо пов'язана з релігією. Немає жодної людини, за словами Е. Фромма, яка не відчувала б потреби в релігії.
Широкомаспітабність впливу релігії, абсолютність її поширення, функціонування на всіх етапах людської історії закономірно породжували й породжують питання про природу цього духовного явища, неминущу силу його впливу як на світ внутрішніх людських потреб, так і духовну культуру людства загалом. Відповіді на ці складні й неоднозначні питання завжди прагнула і прагне дати філософія, що усвідомлює себе як універсальне, найвище пізнавальне зусилля, як мислення раг ехсеїіепсе (М. Гайдеггер), об'єктом уваги якого є все суще, а отже, й релігія. Філософія завжди виявляла непідробну зацікавленість до релігії, проблем її природи і сутності, значення та сенсу, що постали в різноманітних Філософія людини філософсько-релігійних установках, теоретичних конструкціях, вченнях і теоріях, які живлять одну з найважливіших сфер філософсько-теоретичної діяльності -- філософію релігії.
Дата добавления: 2014-10-31; Просмотров: 341; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |