Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Часть 7 Эффективные стратегии долгосрочного роста 7 страница




John L. Graham, Alma T. Mintu, and Waymond Rogers, «Explorations of Negotiations Behaviors in Ten Foreign Cultures Using a Model Developed in the United States», Management Science 40 (January 1994): 72–95.

David Arnold, «Seven Rules of International Distribution», Harvard Business Review (November –December 2000): 131–137.

Историческое развитие представлений о маркетинге дано в работе: D.G. Brian Jones and Eric H. Shaw, «A History of Marketing Thought», in Handbook of Marketing, edited by Barton A. Weitz and Robin Wensley (London: Sage Publications, 2002).

Frederick E. Webster Jr., «The Role of Marketing and the Firm», in Handbook of Marketing, edited by Barton A. Weitz and Robin Wensley (London: Sage Publications, 2002).

Zachary Schiller, «The Marketing Revolution at Proctor & Gamble», BusinessWeek, July 25, 1988, pp. 72–76; Laurie Freeman, «P&G Widens Power Base: Adds Category Managers», Advertising Age, October 12, 1987, pp. 1+.

Дополнительную информацию вы можете найти в следующих работах: Robert Dewar and Don Schultz, «The Product Manager, an Idea Whose Time Has Gone», Marketing Communications (May 1998): 28–35; «The Marketing Revolution at Proctor & Gamble», BusinessWeek, July 25, 1988, pp. 72–76; Kevin T. Higgins, «Category Management: New Tools Changing Life for Manufacturers, Retailers», Marketing News, September 25, 1989, pp. 2, 19; George S. Low and Ronald A. Fullerton, «Brands, Brand Management, and the Brand Manager System: A Critical Historical Evaluation», Journal of Marketing Research (May 1994): 173–190; Michael J. Zanor, «The Profit Benefits of Category Management», Journal of Marketing Research (May 1994): 202–213.

Richard E. Anderson, «Matrix Redux», Business Horizons, November–December 1994, pp. 6–10.

Frederick E. Webster Jr., «The Role of Marketing and the Firm», in Handbook of Marketing, edited by Barton A. Weitz and Robin Wensley (London: Sage Publications, 2002), pp. 39–65.

Benson P. Shapiro, «Can Marketing and Manufacturing Coexist?» Harvard Business Review (September–October 1977): 104–114; Robert W. Ruekert and Orville C. Walker Jr., «Marketing’s Interaction with Other Functional Units: A Conceptual Framework with Other Empirical Evidence», Journal of Marketing (January 1987): 1–19.

Дополнительная информация о разработке и реализации маркетинговых планов содержится в работе: Marian Burk Wood, The Marketing Plan: A Handbook (Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003); H.W. Goetsch, Developing, Implementing, and Managing an Effective Marketing Plan (Chicago: American Marketing Association, Lincolnwood, IL: NTC Business Books, 1993).

Thomas V. Bonoma, The Marketing Edge: Making Strategies Work (New York: Free Press, 1985). Большая часть данного раздела основана на этой книге.

Sam R. Goodman, Increasing Corporate Profitability (New York: Ronald Press, 1982), ch. 1; Bernard J. Jaworski, Vlasis Stathakopoulos, and H. Shanker Krishnan, «Control Combinations in Marketing: Conceptual Framework and Empirical Evidence», Journal of Marketing (January 1993): pp. 57–69.

Phillip Kotler, «From Sales Obsession to Marketing Effectiveness», Harvard Business Review, November–December 1977, рp. 67–75.

Phillip Kotler, William Gregor, and William Rodgers, «The Marketing Audit Comes of Age», Sloan Management Review (Winter 1989): 49–62.

Shelby D. Hunt and Scott Vitell, «The General Theory of Marketing Ethics: A Retrospective and Revision», in Ethics in Marketing, edited by John Quelch and Craig Smith (Chicago: Irwin, 1992).

Marc Gunther, «Tree Huggers, Soy Lovers, and Profits», Fortune, June 23, 2003, pp. 98–104.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-25; Просмотров: 335; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.