Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Національний рух і повстання. Іхнацій Домейко (1802-1889) після Листопадового повстання опинився в Чилі, де відкрив великі поклади мінералів




Іхнацій Домейко (1802-1889) після Листопадового повстання опинився в Чилі, де відкрив великі поклади мінералів, став одним з фундаторів університету в Сант-Яго та його ректором. Певний розвиток отримала біологія і медицина. Юзеф Дітль (1804-1878) у Кракові опублікував дослідження з анатомії, медицини, курортології. Тітус Галубінський (1820-1889) поєднував медико-біологічні студії з активною громадською та освітньою діяльністю у Варшаві.

Архітектура і образотворче мистецтво. Класичний стиль здобув переваги і утримувався передусім в архітектурі й урбаністиці, де він поєднувався з елементами попередніх - неоготикою і бароко. Звернення до античних зразків відповідало піднесеним патріотичним настроям шляхти й аристократії - головних замовників палаців і палациків, садиб, величних громадських будівель. У поширенні класичного стилю в архітектурі значну роль відіграв флорентійський митець Антоніо Корацци, що прибув до Королівства Польського на запрошення його уряду. Він став автором проектів забудови двох площ у Варшаві - Театральної та Банкової, будівлі Великого Театру (1825-1837), Палацу Сташіца та ін. Його уподобання співпали зі смаками двох польських архітекторів: Крістіана Пйотра Ашнера, який спроектував і побудував чимало палаців та будівель у класичному стилі, зокрема, кілька палаців А.Є. Чарторийського, Радзивіллів, палац намісника у Варшаві; та Якуба Кубіцького (1758-1833), який навчався в Італії та Франції, де запозичив класичні взірці, застосовані згодом у будівництві численних авоповерхових будівель, оздоблених порталами з колон, у Варшаві, Плоцьку, Каліші, Сєдльцах та ін.

Натомість у живописі класицизм доволі швидко змінився романтичним стилем. Живопис назагал був більш "демократичним" жанром мистецтва, який знаходив замовників серед ширших верств: буржуазії, міщанства, інтелігенції. Художники теж відчували покликання служити громадським ідеалам патріотизму і визволення, шукали взірці "національного мистецтва". Учень Я.П. Норбліна Александр Орловський (1777-1832) цілком перейшов на романтичні позиції, створюючи образи, які прославляли минуле польської зброї {Здобуття гармат під Рацлавіцами, 1801), передавали окремі епізоди з життя сільських і міських мешканців. У його творах рано з'явився образ могутнього вершника на напруженому коні, який став символом нескореного народу і перейшов через творчість багатьох романтиків.

Чимало фахових художників у своїй творчості поєднували риси класицизму і романтизму. Одним із них був відомий портретист, професор живопису Варшавського університету Антоній Бродовський (1784-1832), який створив галерею (близько 50) портретів польських політиків і вчених, в тому числі діячів варшавського ТДН, більшість яких пізніше загинула. Історична тематика відбилась у картинах знаного портретиста Генрика Родаковського (1823-1894), який особливу увагу приділяв психологічним рисам своїх героїв.

Романтичний живопис яскраво відображений у творчості польських художників назаренської школи (виникла у Римі в другому десятиріччі XIX ст. і поширювала містичне сприйняття дійсності). Серед її представників виділявся професор Краківської школи мистецтв Войцєх Статтлєр (1800-1876). Він малював картини на класичні і біблійні сюжети, які були алегорією сучасних йому подій польської історії {Макавеї). Йому належить також галерея алегоричних портретів видатних поляків - А. Міцкевича, Ю. Словацького, генералів Ю. Хлопіцького, Г. Дембінського та ін.

Історичний живопис майстерного втілення досягнув у творчості Пйотра Міхалов-ського (1800-1855), учасника Листопадового повстання і вченого, який після його поразки оселився в маєтку під Краковом і зайнявся малярством. Він писав великі

Ы




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 440; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.028 сек.