Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Duties of members (attendees, participants) at a meeting




Chairing meetings

A chairperson is a person in charge of running a meeting. The person in the chair will be obliged to start things off and make sure topics are discussed in the right order.

Responsibilities of the Chair:

· Open a meeting with a short summary of its purpose and agenda;

· Define the time limits of discussion;

· Allow all parties to express their views on the subject under discussion; listen to the views of others;

· Keep people to the point and ensure that one person speaks at a time; prevent irrelevant debate;

· Be as impartial as possible and avoid arguing with members;

· Stimulate members by asking appropriate questions.

· Summarise views and decisions.

A) Before the meeting

1. Read all papers

2. Prepare, if appropriate, own supporting papers

B) During the meeting

3. Attend on time

4. Make disciplined contributions

5. Take note of decisions made and action required

C ) After the meeting

6. Carry out any action required and if necessary report back

Meeting business etiquette. When in a business meeting, it is important to remember the etiquette:

Be courteous and thoughtful to the people around you

Address conflict on a business level as opposed to attacking the person

Apologize when you are wrong

Avoid raising your voice, using harsh and derogatory language or interrupting.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-20; Просмотров: 389; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.