Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Пространство. 3 страница




502. Jowett G.S., O'Donnell V. Propaganda and persuasion. — Newbury Park, 1992.

503. Katz P.P. Tactical psyop in support of combat operations // Military propaganda. Psychological warfare and operati­ons. - New York, 1982.

504. Kempson R.M. Presupposition and the delimitation of se­mantics. - Cambridge etc., 1975.

505. Kittay J. On octo // Romanic Review. - 1987. - N 3.

506. Konda Т., Sigelman L.. Ad-versarial politics: business, political advertising and the 1980 election // Politics in familiar contexts: projecting politics through popular me­dia. Norwood, N.J., 1990.

507. Kopp C. Information warfare. Part 1. A fundamental pa­radigm of infowar // www.infowar.com/info_ops/00/ info_ops033000bj.shtml.

508. Kuehl D. Defining information power. — Strategic Fo­rum. - 1977. N 115 // Institute for National Strategic Studies.

509. Lacan J. The language of the self. - N.Y., 1968

510. Lamarque P., Olsen S.H. Truth, fiction and literature. — Oxford, 1994.

511. Laqueur W. World of secrets. The use and limits of intel­ligence. — London, 1985.

512. Larson C.U. Persuasion: reception and responsibility. -Belmont, 1995

513. Lebow R. N. Cognitive closure and crisis politics // In­ternational conflict and conflict management. - Ontario, 1984.

514. Lechte J. Fifty key contemporary thinkers: from structu­ralism to postmodernity. — London etc., 1994.

515. Maitland L Perfect PR. - London etc., 1999.

516. Malet-Veale D. Putting on the polish. A guide to image enhancement for men & women. - Calgary, 1992.

517. Maltese J. A. Spin Control. The White House office of communications and the management of presidential news. - Chapel Hill - London, 1992.

518. Many voices, one world. - UNESCO, 1980.

519. Martin J.G. Racial Ethnocentrism and Judgementor Be­auty // Intercultural Communication: A Reader. — Bel­mont, 1972.

520. Metz C. The imaginary signifier. Psychoanalysis and the cinema. — Bloomington, 1982.

521. Military propaganda. Psychological warfare and operati­ons. - New York, 1982.

522. Moeller J. Nature, human nature and society in the Ame­rican western // Political mythology and popular fiction. — New York etc., 1988.

523. Morris Ch. W. Foundations of the theory of signs. - Chi­cago, 1938.

524. Negrine R. Politics and the Mass Media in Britain. — London etc., 1994.

525. Nordlund R. A triangle drama. Authorities, citizens and media in crisis. — Stockholm, 1994.

526. North R.C., Holsti O.R. a.o. Content analysis. A handbo­ok with applications for the study of international crisis. — s.1.,1963.

527. No-show'96: Americans who don't vote. A study of likely non-voters for the Medill news service and WTTW televi­sion. - 1996.

528. Nye J.S. Redefining NATO's mission in the information age // NATO Review. - 1999. - N 4.

529. Packard V. The hidden persuaders. - N.Y., 1958.

530. Patterson Т.Е. Out of order. New York, 1993.

531. Phelan P. The rats and democrats // The drama review. — 1993. - N 3.

532. Pocheptsov G.G. Semiotics of political discourse // Раци­ональность и семиотика дискурса. — К., 1994.

533. Pocheptsov G.G. Semiotics of visual/spoken civilizations // Neue Fragen der Linguistik. - Tubingen, 1991.

534. Pounder G. Opportunity lost. Public affairs, information operations and the air war against Serbia // Airpower Jo­urnal. - Summer 2000.

535. Pruitt D.G., Carnevale P.J. Negotiation in social conflict. -Buckingham, 1993.

536. Psychological operations // www.fas.org/irp/ dod-dir/usaf/10-702.htm.

537. Ratzan S.C. Political communication as negotiation // Campaign'92: new frontiers in political communication -American Behavioural Scientist. — 1993. — N 2.

538. Riesman D. e.a. The lonely crowd. A study of the chan­ging American character. New York, 1955.

539. Rogers EM. A history of communication study. A biog­raphical approach. — New York, 1994

540. Rosenbaum J. Is your Volkswagen a sex symbol? — New York, 1972.

541. Sampson E. The image factor. London, 1994.

542. Schank R.C. Conceptual information processing. - Ams­terdam etc., 1975.

543. Schechner R. Performance theory. N.Y. - London, 1988

544. Scott Jacobs. Speech acts and arguments // "Argumenta­tion". - 1989. - Vol. 3. - N 4.

545. Seitel F.P. The practice of public relations. - New York etc., 1992.

546. Shaheen J. G. Arab and Muslim stereotyping in American popular culture. - Washington, 1997.

547. Shibutani T. Improvised news: a sociological study of ru­mor. - Indianopolis, New York, 1966.

548. Shiryaev E., Sigelmen L. Analysing political rhetoric: a two-dimensional approach. — 1996, ms.

549. Sigelman L. Introduction: nominating the president — an overview // Nominating the president. - Knoxville, 1991. -P. xvii.

550. Sigelman L. Presidential inaugurals: the modernization of a genre // Political Communication. — 1996.

551. Sigelman L., Miller L. Understanding presidential rheto­ric. the Vietnam statements of Lyndon Johnson // Com­munication research. — 1978. — N 1.

552. Simon H.A. Administrative behavior. - N.Y. etc., 1976.

553. Sloan S. Developing a proactive approach to crisis mana­gement: command post exercises and the crucial role of the intelligence function // Security Journal. — 1991. — N 1.

554. Solomon D.S., Cardillo B.A. The elements and process of communication campaigns // Discourses and communi­cation. — Berlin etc., 1985.

555. Stein G.J. Information warfare // Airpower Journal. -Spring 1995.

556. Stein G.J. Information war — cyberwar — netwar // www.infowar.com/mil_c4i/steinl.html.ssi).

557. Strategic Assesement 1998. Engaging power for peace.

558. Szafranski R. A theory of information warfare. Preparing for 2020 // Airpower Journal. - Spring 1995.

559. Taylor P.M. Munitions of the mind. A history of propa­ganda from the ancient world to the present day. — Man­chester, 1995.

560. Thomas T.L. Deterring information warfare: a new stra­tegic challenge // Parameters. - Winter 1996-1997.

561. Thomas T.L. Kosovo and the current myth of informati­on superiority // Parameters. — Spring 2000.

562. Todorov T. The poetics of prose. - Ithaca, 1977.

563. Toffler A. and H. War and anti-war. Survival at the dawn of the 21st century. - London, 1993.

564. Treventon G.F. Covert Action. The limits of intervention in the postwar world. - N.Y., 1987.

565. Ury W. Getting past NO. - N.Y. etc., 1993.

566. Ury W.L. a.o. Getting disputes resolved. - Cambridge, Mass., 1993.

567. Ury W.L., Brett J.M., Goldberg S.B. Getting disputes re­solved. Designing systems to cut the costs of conflict. — Cambridge, Mass., 1993.

568. van Dijk T.A. Critical news analysis // "Critical Studies". — 1989. - Vol. 1. - N 1.

569. van Dijk T.A. Semantics of a press panic: the Tamil 'in­vasion' // "European journal of communication". — Vol. 3. - 1988. - P. 182.

570. van Dijk T.A. Social cognition, social power and social discourse. — 1987 (ms.).

571. Van Dijk T.A. Structures of discourse and structures of power // Communication yearbook. - Vol. 12. — 1989.

572. van Eemeren F.H., Grootendorst R. Speech acts in argu­mentative discussions. — Dordrecht etc., 1984.

573. van Eemeren F.H., Grootendorst R., Kruiger T. Handbook of argumentation theory. - Dordrecht etc., 1987

574. Walker S. Symbolic interactionism and international po­litics: role theory's contribution to international organisa­tion // Contending dramas: a cognitive approach to inter­national organisations. — New York, 1992.

575. Walker S.G. National Security Roles and Operational Codes in the Political Discourse of the United States and the Soviet Union// Working papers on security discourse in the Cold war era. - [s.l.][s.a.].

576. Walker S.G. Psychodynamic processes and framing ef­fects in foreign policy decision-making: Woodrow Wil­son's operational code // Political Psychology. — 1995. — Vol. 16. - N 4.

577. Walker S.G. The motivational foundations of political be­lief systems: a re-analysis of the operational code cons­truct // International Studies Quaterly. - 1983. - Vol. 27.

578. Walton K. Mimesis as make-believe In: Lamarque P., Olsen S.H. Truth, fiction and literature. - Oxford, 1994.

579. Watts D. Political communications today. - Manchester etc., 1997.

580. Weaver W. The mathematics of communications // Communication and culture. — New York etc., 1966.

581. Wheatley G.F., Hayes R.E. Information warfare and de­terrence. - Washington, 1996.

582. Wilcox D.L., Nolte L.W. Public Relations writing and media techniques. — N.Y., 1995.

583. Wilcox D.L., Nolte L.W. Public Relations writing and media techniques. — N.Y., 1995.

584. Williamson J. Decoding advertisements. Ideology and meaning in advertising. - London etc., 1978.

585. Windahl S., Signitzer B. Using communication theory. An introduction to planned communication. — London etc., 1992.

586. Winter D.G. Personality and foreign policy: historical overview of research // Political psychology and foreign policy. - Boulder, 1992.

587. Winter D. Leader appeal, leader performance and the motive profiles of leaders and followers: a study of Ame­rican presidents and elections // Journal of personality and social psychology. - 1987. - N 1.

588. Winter D. Personality and leadership in the Gulf War // The political psychology of the Gulf War. - Pittsburgh, 1993.

589. Winter D.G. a.o. The personalities of Bush and Gorbac­hev: procedures, portraits and policy // Political Psycho­logy. - 1991. - N 2.

590. Winter D.G. Manual for scoring motive imagery in run­ning text. - 1994.

591. Winter D.G. Measuring personality at a distance: develop­ment of a integrated system for scoring motives in running text // Perspectives in personaliry: approaches to under­standing lives. - London, 1991.

592. Winter D. G. Power, affiliation and war: three tests of a motivational model // Journal of Personality and Social Psychology, - 1993. - N 3.

593. Winter D. G. Presidential psychology and governing styles: a comparative psychological analysis of the 1992 presiden­tial candidates // The Clinton Presidency: Campaigning, Governing and the Psychology of Leadership. - Boulder, 1995.

594. Winter D.G., Carbon L.A. Using motive scores in the psychobiographical study of an individual: the case of Richard Nixon // Journal of Personality. - 1988. - N 1.

595. Winter D. G., Stewart A.J. Content Analysis as a Techni­que for Assessing Political Leaders // A Psychological Examination of Political Leaders. - New York, 1977.

596. Yanarella E.J., Sigelman L. Introduction: Political Myth, Popular Fiction and American Culture // Political Mythology and Popular Fiction. — New York etc., 1988.

Приложение 1

УЧЕБНАЯ ПРОГРАММА КУРСА "ТЕОРИЯ КОММУНИКАЦИИ"

Лекция 1. Коммуникация и общество 2 час.

Коммуникация как фактор общества. Коммуникация как объект исследование. Главные этапы развития ком­муникативной теории в XX веке. Идеи М. Маклюэна. Структуралистские концепции коммуникации.

Семинар 1. Коммуникация и общество 2 час. 37, с. 10-62; 116, с. 16-39; 267, с. 76-84.

Лекция 2-3. Модели коммуникации 4 час.

Коммуникативный процесс и его структура. Модель Якобсона. Модель Шеннона-Вивера. Модель Ньюкома. Модель Лотмана. Модель Эко. Модель Барта. Модель знака. Особенности коммуникации в языках искусства.

Семинар 2. Модели коммуникации 2 час.

13, с. 233-286; 14, с. 413-423; 37, с. 63-105; 175, с. 12-16; 267, с. 9-72; 265, с. 41-72; 83, с. 163-166; 413, с. 193-230.

Лекция 4-5. Модели массовой коммуникации 4 час.

Лидеры общественной мысли. Пропагандистские мо­дели. Контрпропагандистские модели. Модель "спирали молчания". Модель телевизионной коммуникации. Знаки в телевидении.

Семинар 3. Модели массовой коммуникации 2 час. 41, с. 114-177; 58, с. 96-130; 220, с. 30-106; 267, с. 191-204.

Лекция 5-6. Прикладные модели коммуникации 4 час.

Религиозная коммуникация. Деловая коммуникация. Психоанализ и психотерапия. Рекламная коммуникация. Риторика. Теория аргументации. Написание речей и про­фессия "спичрайтера"

Семинар 4. Прикладные модели коммуникации 2 час.

23, с. 57-72; 39, с. 121-174; 71, с. 16-58; 74, с. 284-396; 51, с. 9-18; 205, с. 6-19; 221, с. 53-61; 267, с. 263-269; 295, с. 22-61; 311, с. 200-237; 317, с. 190-279.

Лекция 7. Теория переговоров 2 час.

Конфликт, уровни разрешения конфликтов. Оценки уровня силы, уровня права и уровня интересов. Методы работы с оппонентом. Пять коммуникативных барьеров. Эмоции в переговорах. Разработка и использование аль­тернатив.

Семинар 5. Теория переговоров 2 час.

198, с. 70-84; 216, с. 35-65; 267, с. 318-325; 334, с. 68-95; 342, с. 21-70; 407, с. 110-117.

Лекция 8-9. Методы коммуникативного анализа 4 час.

Семиотический анализ. Контент-анализ. Прагмати­ческий анализ. Структурный анализ. Мотивационный анализ. Анализ политических текстов

Семинар 6. Методы коммуникативного анализа 4 час.

205, с. 72-91; 236, с. 398-425; 237, с. 63-82; 255, с. 34-45; 267, с. 208-240; 302, с. 105-124; 368, с. 141-153; 410, с. 317-40.

Лекция 10. Невербальная коммуникация 2 час.

Проксемика, кинесика и другие науки, изучающие не­вербальную коммуникацию. Пространство физическое и пространство коммуникативное. Использование невер­бальной коммуникации в театре и политике

Семинар 7. Невербальная коммуникация 2 час. 39, с. 19-86; 211, с. 64-79; 245, с. 33-50; 267, с. 124-139; 295, с. 204-225; 311, с. 145-159; 336, с. 271-305.

Лекция 11. Коммуникативные процессы 2 час.

Коммуникативная стратегия и коммуникативный про­цесс. Элементарные составляющие коммуникативного процесса. Посткоммуникативные процессы. Использова­ние их в различных социальных ситуациях.

Семинар 8. Коммуникативные процессы 2 час. 93, с. 51-81; 105, с. 177-201; 267; 291, с. 52-62; 339, с. 328-375; 377, с. 130-214.

Лекция 12-13. Коммуникативные дискурсы 4 час.

Понятие дискурса. Примеры основных коммуникатив­ных дискурсов. Ритуальный дискурс. Теле- и радиодис­курс. Литературный дискурс. Этикетный дискурс. Мифо­логический дискурс. Сказочный дискурс. Тоталитарный дискурс.

Семинар 9. Коммуникативные дискурсы 2 час.

13, с. 233-286; 41, с. 35-42; 64, с. 336-373; 50; 157, с. 183-207; 156, с. 9-34; 165, с. 42-83; 205, с. 117-138; 267; 269; 270, с. 5-50; 275, с. 23-60; 282, с. 20-41; 386, с. 103-

127; 392, с. 11-30; 393, с. 32-64; 394, с. 22-39; 408, с. ЮЗ-125; 419, с. 209-220.

Лекция 14-15. Коммуникативные технологии 4 час.

Политические технологии: основные понятия. Перформанс: основные понятия. Связи с общественностью: основные понятия. Религиозные технологии.

Семинар 10-11. Коммуникативные технологии 4 час. 39, с. 175-207; 223, с. 44-58; 255, с. 7-34; 261, с. 147-154; 267; 335; 366, с. 80-180.

Лекция 16-17. Коммуникативные кампании 4 час.

Модели коммуникативных кампаний. Роль аудитории в планировании кампании. Коммуникативные кампании для различных сегментов общества. Коммуникативные кампании в разных профессиональных сферах. Коммуни­кативные кампании в разные исторические периоды.

Семинар 12-13. Коммуникативные кампании 4 час. 267, с. 251-258; 265, с. 279-330; 335.

Лекция 18. Семиотические модели коммуникации 2 час.

Модели коммуникации, которые базируются на семи­отическом инструментарии. Семиотическое пространс­тво. Понятие границы. Семиотика сюжета. Семиотичес­кие модели реальных ситуаций.

Семинар 14. Семиотические модели коммуникации 2 час.

172, с. 163-300; 265, с. 73-135.

Литература




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-16; Просмотров: 477; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.