Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Procedure




Структура програми мови Turbo Pascal

Приведемо найпростіший приклад програми, єдина мета якої – вивести на екран яке-небудь вітання:

program Hello;

begin

writeln('Hello, world!');

readln;

end.

Перший рядок нічого не робить, він просто містить назву програми. Потім, після слова begin починаються власне дії. У нашій програмі їх дві: перша – це виведення рядка «Hello, world» на екран, а друга – чекання натискання клавіші «Enter», воно потрібно для того, щоб можна було побачити результат програми, а потім уже натиснути «Enter» і повернутися в Турбо-Паскаль. І, нарешті, слово end із крапкою в останньому рядку говорить про те, що програма закінчилася. Дії, з яких складається програма, називаються операторами, вони відокремлюються один від одного крапкою з комою.

А тепер приведемо приклад, у якому програма вже не «глуха», тобто може запитувати які-небудь дані в користувача. Нехай потрібно запитати в користувача два числа, після цього вивести на екран їхній добуток:

program AxB;

var a,b: integer;

begin

writeln('Уведіть a і b');

readln(a,b);

writeln('Добуток дорівнює ',a*b);

readln;

end;

У цій програмі перед словом begin з'являється новий рядок, що починається словом var. У ній ми вказуємо, що програмі знадобиться дві перемінні (a і b), у яких можна зберігати цілі числа (слово integer).

Про те, що робить перший оператор, нам відомо: він виводить на екран рядок 'Уведіть a і b'. При виконанні другого оператора програма буде чекати, поки користувач не введе число з клавіатури і не натисне «Enter»; це число програма запише в змінну a, потім те ж саме робиться для змінної b. Третім оператором виводимо на екран спочатку напис «Добуток дорівнює», а потім значення виразу a*b («*» (знак множення). Четвертий оператор пояснень не вимагає.

А тепер розглянемо структуру програми в загальному виді. Будь-яка програма на Турбо-Паскалі складається з трьох блоків: блоку оголошень, блоку опису процедур і функцій і блоку основної програми. Нижче ці блоки розписані більш докладно.

РОЗДІЛ ОГОЛОШЕНЬ І УГОД

PROGRAM Заголовок програми;

($...) Глобальні директиви компілятора;

USES бібліотеки (модулі), що підключаються;

LABEL Підрозділ оголошення глобальних міток;

CONST Підрозділ оголошення глобальних констант;

type Підрозділ оголошення глобальних типів;

VAR Підрозділ оголошення глобальних змінних;

РОЗДІЛ ТЕКСТІВ ПРОЦЕДУР І ФУНКЦІЙ

(function) Заголовок процедури (функції);

LABEL Підрозділ оголошення локальних міток;

CONST Підрозділ оголошення локальних констант;

type Підрозділ оголошення локальних типів;

VAR Підрозділ оголошення локальних змінних;

begin Основний блок або процедури функції;

END;

РОЗДІЛ ОСНОВНОГО БЛОКУ ПРОГРАМИ

BEGIN Основний блок програми;




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-16; Просмотров: 366; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.