Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Complete the gaps with the given words




Interesting information

Decide what the writers of these emails did wrong.

PRACTICAL TRAINING

Netiquette

Read the article and decide whether each tip is

Discuss the questions.

UNIT6.Emails

Языковая компетенция в области деловой корреспонденции и переписки знакомит студентов с основными лексико-грамматическими правилами английского языка, присущими различным видам деловой переписки, формирует у студентов навык составления различных видов деловых писем и документов. В результате изучения этого раздела студенты смогут грамотно составить электронные сообщения различного характера.

-How often do you send emails?

-Who do you send them to?

What style do you use? Formal, friendly, chatty, etc.?

 

-something the article recommends, which you do already

-something the article criticizes, which you have done in the past

-something you didn’t know before

-something you will do differently now.

 

Emails are an inevitable part of the modern business world, and they are part of your business image. But can we improve the way we communicate by email?

 

-Remember that emails are not private! Only write what you wouldn’t mind other people reading.

-Avoid replying to an email when you are angry. Sending an angry reply is called

‘flaming’.

-Don’t expect an instant reply. Emails are not phone calls.

-Don’t forward someone message without permission. It may be confidential.

-Be polite and warm-open and close your email with a greeting and a closing salutation.

-Keep your message brief-it’s not a novel! Use only a few paragraphs.

-Read your message through for ‘tone of voice’ an d content. Have you said all you need to say?

-Don’t include the whole previous email. Only quote the relevant part of the original message. Put the symbols “” around the quote.

-Limit your use of abbreviations and emoticons- not everyone understands them!

1.Ahmed

I am forwarding you Karen’s reply to my enquiry. I haven’t asked her but I’m sure she won’t mind. What do you think?

2.Frankie

FYI There is a group meeting next Monday, 2 p.m.TTYL J

3.Claudia

Why didn’t you apologize? You are really rude! I can’t believe you…

4. Keiko

Did you receive my email? I sent it this morning. I need an answer immediately.

Emoticons

J smile/happy L sad:- / disappointed:-0 surprised

:’(crying:-# don’t tell anyone:-@ angry

:-$ embarrassed

 

31% of UK consumers stopped doing business with companies because of poor communication.

Turn-offs include:

-mistakes in names or titles

-spelling and grammar mistakes

-over-familiarity

 

Getting ready to send

- Always complete the Subject line so the recipient knows what the …….

. 1 is about.”Hi!” is not usually enough!

- End your email with a signature. Include your company name, …….

. 2 title and contact details.

- You can make this appear ………

3 on every email.

- Only use ‘Reply to all’ if all the ……

4 need to read your email.

- Read your message through, and check spelling, ………..

5, and punctuation.

- Typing in ………

6 is considered to be like shouting.

- Remember to attach that ………

7 or picture! It’s easy to forget!

- Check with your…………

8 before sending large attachments.

- Mailboxes can fill up quickly.

_____________________________________________________________________________

grammar, recipient, message, document, job, capitals, automatically, people

 

 

СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ:

 

 

1. Е.Л. Карлова «Будь лидером», КАРО, Санкт-Петербург, 2005

 

 

2.Mark Powel «New Business Matters», THOMSON, 2007

 

 

3. David Cotton, Sue Robbins «Business Class», LONGMANN, 1999

 

4.David Cotton, David Falvey, Simon Kent «Market leader», LONGMAN,2003

 

5.Jon Naunton «ProFile», OXFORD, 2006




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 861; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.