Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Практична Робота 5




 

Тема Опис і реалізація найпростіших циклічних програм.

Мета Навчитись складати і виконувати програми з циклами різних типів.

Теоретичні відомості

  1. Робота проводиться в програмній оболонці АЛГО.
  2. Для перемикання розкладки клавіатури використовується комбінація правих та лівих клавіш Ctrl+Shift.
  3. Для запуску програми на виконання використовується кнопка Виконати на панелі інструментів або клавіша F9 або з меню пункт Виконати.
  4. Введення даних в програму після запуску на виконання проводиться за допомогою клавіші Enter.
  5. Набір тексту програми виконуйте з використанням шаблонів – пункт Шаблони з рядка меню вікна.
  6. До простих типів у Паскалі відносяться: real, integer, Boolean, char.
  7. Програма починається з службового слова program, а виконувана частина вміщується між службовими словами begin і end. (Шаблони-Описи-Program NoName;Begin end.).
  8. після цього ідуть розділи опису:
    const – констант(Шаблони-Описи-const=),
    type – користувацьких типів даних(Шаблони-Описи-type=),
    var – змінних (Шаблони-Описи-var:).
  9. Опис типів змінних виконувати так: Шаблони-Типи- клацнути потрібний тип.
  10. Для виведення інформації використовують команди write чи writeln (Шаблони-Введення/Виведення- write() чи writeln()).
  11. Для введення даних використовують команди read чи readln (Шаблони-Введення/Виведення-read() чи readln()).
  12. Необхідно пам’ятати:

· між змінною і виразом повинна бути команда присвоювання (:=)

· математична формула не повинна містити пропусків

· кількість відкритих і закритих дужок повинна бути однакова

· аргументи функцій беруться в дужки.

  1. Цикли бувають трьох типів – цикл з параметром, цикл з передумовою, цикл з післяумовою.
  2. Цикл з параметром (for-to-do чи for-downto-do) (Шаблони-Оператори-for to do чи Шаблони-Оператори- for downto do) – цикл, який використовується в тому випадку, коли ми точно знаємо кількість повторень(проходів) циклу. Лічильник цього типу циклу обов’язково або цілий, або перераховуваного типу. При кожному проході цикл автоматично додає 1 (for-to-do) або -1 (for-downto-do) до лічильника.
  3. Цикл з передумовою (while-do) (Шаблони-оператори-while do) – використовується в тому випадку, якщо ми не знаємо скільки разів цикл буде виконуватись. Даний тип циклу виконується в залежності від істинності умови. Якщо умова при вході в цикл не виконується, то цикл не буде виконуватись жодного разу.
  4. Цикл з післяумовою (repeat-until) (Шаблони-Оператори-repeat until) – це цикл, який використовується, коли ми не знаємо кількість проходів циклу, але повинен бути хоча б один, не залежно від умови. Цикл з післяумовою часто називають циклом з не умовою, так як цикл виконується до тих пір, доки умова не стане істиною (стане виконуватись).
  5. Якщо в циклі з параметром чи в циклі з передумовою ми виконуємо більше ніж 1 дію, то ці операції беруться в операторні дужки (begin-end).
  6. В циклі з передумовою і циклі з післяумовою ініціалізація лічильника повинна відбуватись до входу в цикл, а в самому циклі повинен бути оператор присвоєння, який би змінював значення лічильника.

Хід роботи

 

1. Скласти і записати в зошит програми розв’язування задач(свій варіант):

Задачі 1 з використанням циклу з параметром (for-to-do),
Задачі 2 з використанням циклу з передумовою (while-do),
Задачі 3 з використанням циклу з післяумовою (repeat-until).

 

2. Набрати і виконати в середовищі АЛГО одну з програм на вибір та записати результати виконання з екрана в зошит.

 

Домашнє завдання

  1. Підготуватись до практичної роботи №6. Тема”Створення і реалізація програм обробки одновимірних масивів”.

1.1. Переписати в зошит для практичних робіт інструкцію до роботи №6.
1.2. Повторити опис та введення лінійних масивів у Паскалі.
1.3. Повторити основні правила роботи з масивами у Паскалі.
1.4. Підготувати відповіді на контрольні запитання.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 419; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.