Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Композиція-це внутрішньо-доцільне підкорення окремих елементів і загальної конструкції конкретній цілі. 5 страница




№ з/п Терміни Похо-дження Пояснення, визначення, тлумачення
23. Декор (лат.) – Гідність як графічний знак роду. Твір мистецтва
24. Дизайн (англ.) – Мистецтво оформлення як естетика технології, функції та конструкції предметів побуту
25. Динаміка (лат.) – Сила, потужність, напруга зміщення
26. Екстер’єр (лат./фр.) – Зовнішність. Вигляд об’єкта
27. Емаль (фр.) – Плавити. Шар тонкого покриття зі склоподібної речовини. Твір мистецтва
28. Емоція (лат. /фр.) – Хвилювання, враження (гнів, радість)
29. Епос (гр.) – Переповідання, про героїв, події історії
30. Епоха (гр.) – Затримка. Вимір часу визначних подій, мистецьких процесів
31. Естетика (гр.) – Почуттєве сприйняття художнього пізнання
32. Етика (гр.) – Звичай як норма поведінки та стосунків
33. Етнографія (гр.) – Народна культура. Вид побуту (звичаї, обряди)
34. Жанр (лат.) Вид мистецького твору (живопис, графіка, акварель)
35. Живопис (укр.) – Вид мистецького твору, виконаного олійними фарбами (писати, малювати, викликати живість))
36. Знак (укр./сск. (санскрит)) – Умовна ознака (сигнал) звуку, кольору. Якщо знак несе зміст, він стає символом
37. Ідея (гр.) – Основа. Першообраз/уявлення, головна думка
38. Ілюзія (лат.) – Примарність, обман, уявність зображень
39. Ілюстрація (лат.) – Освітлення. Наочне зображення, доповнення до чогось
40. Імітація (лат.) – Наслідування, підроблення
41. Імпровізація (лат./фр.) –Непередбачуване виконання “на ходу”
42. Інженер (лат.) – Здібність. Спеціаліст з вищою технічною освітою
43. Інтерпретація (лат.) – Авторське тлумачення. Виконання видозмінене, завчасно обдумане
44. Інкрустація (лат.) – Врізання. Прикрашання шматочками, які врізають врівень з поверхнею. Твір мистецтва
45. Інсталяція (лат.) – Зволожено-краплено. Вид виконання художнього твору
46. Інтарсія (лат.) – Вкривання шматочками дерева. Композиція на дерев’яних предметах. Твір мистецтва
47. Інтер’єр (фр.) – Внутрішній простір приміщення
48. Іррація (лат.) – Позасвідомий, несумісний із цілістю. Як вид пізнання, поза межами рації-логіки
49. Історія (гр.) – Дослід подій, явищ в їх послідовному зв’язку
50. Карбування (лат.) – Створений як кам’яно-вугільна смола. Вибивання на металі (чеканка – рос.)
51. Картон (гр.) – Аркуш. Спресований в декілька шарів папір
52. Квадрат (лат.) – Чотирикутник, рівнобічний прямокутник
53. Кераміка (гр.) – Гончарство. Вироби зі спеченої глини (плитка, посуд). Твір мистецтва
№ з/п Терміни Похо-дження Пояснення, визначення, тлумачення
54. Кінетика (гр.) – Рухливість. Енергія руху, зміни положень
55. Клаузура (лат.) – Попередня частина. Передпроектна ідея та її ескізне виконання. Частина архітектурного проекту
56. Ковка (укр.) – Обробка металу технікою художнього кування
57. Колаж (фр.) – Наклеювання різним кольором, фактурою матеріалів на поверхні
58. Колор/колір (лат.) – Барва. Колористість фарб
59. Композиція (лат.) – Складання. Побудова за змістом, ідеєю
60. Контраст (фр.) – Протилежність. Різке заперечливе рішення
61. Концепція (лат.) – Система ідей. Сукупність ознак, змісту, форми
62. Креативність (лат.) – Творення. Ідея або задум ідеї, видумки, уяви
63. Ландшафт (нім.) – Загальний вигляд, крайобраз місцевості
64. Логіка (гр.) – Наука про розумові судження та доцільність
65. Логотип (гр.) – Найуживаніший знак (літера, форма)
66. Масштаб (нім.) – Мірна палиця. Мірна величина на зображенні відносно натуральної величини та людини
67. Метр (гр.) – Міра. Порядок чергування елементів
68. Мінерал (фр.) – Природна хімічна однорідна сполука або порода
69. Міф (гр.) – Переказ про священно-неземні події, богів, стихії
70. Модуль (лат.) – Міра. Величина розміру, форми, маси, рекомендована для композиції або виміру
71. Мозаїка (гр.) – Музи. Мистецтво (для муз) з окремих частин кераміки, смальти. Художня строкатість. Твір мистецтва
72. Монтаж (фр.) – Підйом. Добір, поєднання окремих частин в ціле
73. Насиченість (укр.) – Наповненість. Відносна концентрація барви
74. Новація (лат.) – Оновлення. Зміна, новизна, нововведення
75. Нюанс (фр.) – Відтінок. Ледь помітна різниця, переміна
76. Образ (укр.) – Форма. Зображення, що передано почуттями або логікою задуму
77. Оптичність (гр.) – Зоровий. Пов’язаний із властивостями зору
78. Орієнтація (гр.) – Схід. Місце визначення, напряму руху, зображення
79. Орнамент (лат.) – Сукупність знаків/форм як прикраси, візерунку
80. Панно (лат.) – Шматок. Художнє оздоблення стіни, стелі (площини). Твір мистецтва
81. Пастель (іт.) – Паста/тісто. М’які олівці з фарби-крейди та зв’язу­ючого. Твір мистецтва
82. Пейзаж (фр.) – Місцевість, краєвид (крайобраз)
83. Перспектива (лат.) – Бачу наскрізь. Спосіб бачення на площині, креслення та ілюстрація такого зображення
84. Пластика (гр.) – Скульптурність, гнучка форма
85. Поліграфія (гр.) – Багатодрукована, писемна творчість
86. Потенційність (лат.) – Прихована спроможність, сила, дієвість
87. Проект (лат.) – Попередній задум, виконання. Сукупність креслень та ілюстрацій
№ з/п Терміни Похо-дження Пояснення, визначення, тлумачення
88. Прообраз (укр.) – Прибічник (в інтересах образу), відповідник
89. Пропорція (лат.) – Співвідношення. Співмірність, цілого як частин між собою та цілим
90. Професія (лат.) – Офіційне заняття. Спеціальність набута освітою
91. Ракурс (фр.) – Вкорочений. Вигляд (в перспективі) змінених обрисів деталей
92. Рапорт (фр.) – Повернення. Повторюваний елемент як набір ор­наменту
93. Рація (лат.) – Рахунок. Розумова доцільність
94. Реклама (лат.) – Заклик. Інформація, популяризація виробу
95. Ремісництво (укр.) – Кваліфікована праця людей без інженерних знань
96. Рельєф (лат.) – Піднімання/пониження, площини, поверхні
97. Решітка (укр./сск.) – Решето. Ребристо-пустотна площина (в нім. – ґратки)
98. Ритм (гр.) – Розмірність. Рівномірно-змінне чергування елементів (в математичних прогресіях)
99. Ритуал (лат.) – Церемонія звичаю, обряду
100. Сангіна (лат.) – Кров. М’який темно-червоний олівець. Твір мистецтва
101. Сграфіто (іт.) – Продряпування. Декоративно-штукатурне мистецтво виконання способом злущення шарів
102. Симетрія (гр.) – Розмірність. Зображення, виконане з частин, які дзеркально повторюють одна одну (є центральна, осьо­ва, площинна)
103. Символ (гр.) – Прикмета. Змістовне наповнення знака
104. Синтез (гр.) – З’єднання. Вивчення предмета як цілість у взаємо­зв’язку частин
105. Сквер (англ.) – Квадрат. Декоративно озеленена ділянка
106. Смальта (іт./нім.) – Емаль. Кольорове непрозоре скло в мозаїці
107. Спектр (лат.) – Видиво. Послідовна зміна однорідних кольорів, звуків, форми
108. Соціум (лат.) – Спільність, громада, суспільство
109. Спеціаліст (лат.) – Особливий. Знавець в певній галузі, виробництві
110. Спіраль (гр.) – Вигин. Плоска крива. Лінія, що завертається навколо точки, змінюючи радіус
111. Статика (гр.) – Незрушність, спокій, рівновага (статечність)
112. Стенд (англ.) – Щит. Пристрій експозиції
113. Стиль (лат.) – Знаряддя. Єдність змісту, форми, техніки, ідеї
114. Стюк (лат./перс.) – Вапно/гіпс. Розчин для покриття стін інтер’єрів
115. Схема (гр.) – Вид. Форма передачі основної ідеї, спрощене зобра­жен­ня в загальних рисах
116. Тату (фр./полі-незійське) – Образ. Заява про себе, напис, візерунок
117. Текстура (лат.) – Тканина. Зв’язок ліній природного малюнку на зрізі деревини, каменю або технологічна будова тканини
№ з/п Терміни Похо-дження Пояснення, визначення, тлумачення
118. Темпера (іт.) – Фарби на емульсіях (штучні, натуральні). Твір мистецтва
119. Теорія (гр.) – Дослідження. Система вірогідних висновків в науці. Логічне узагальнення практичного досвіду
120. Техніка (гр.) – Вправність, майстерність та засоби виконання
121. Технологія (гр.) – Поєднання. Єдність процесів та виробництва
122. Типологія (гр.) – Слід. Систематизація по класах (видах) за спільними ознаками
123. Тло (лат.) – Дно. Оточення (див. фон), задня від зображення площина
124. Тонування (лат.) – Пісенно-звуковість. Переважання кольору (коло­ритність)
125. Тотожність (укр.) – Той самий. Подібність за формою, кольором, конфігуративністю між окремими елементами
126. Трансформація (лат.) – Зміна. Перетворення виду, форми, властивостей
127. Трикутник (гр.) – Стиснення. Потроєне стиснення площинної форми
128. Увраж (фр.) – Твір. Великоформатні елементи композиції (багато оформлене видання)
129. Умбра (лат.) – Тінь. Коричнева фарба-мінерал. Твір мистецтва
130. Фактура (лат.) – Обробка. Оздоблення поверхні, в мистецтві для худож­ньої виразності
131. Фасад (лат.) – Обличчя. Лицьовий (зовнішність) бік будинку
132. Фініфть (гр.) – Межовість. Накладання емалі з перетинками (на метал). Твір мистецтва
133. Фойє (фр.) – Осередок. Зал для рекреації перед приміщеннями
134. Фольклор (англ.) – Мудрість. Знання та творчість народу
135. Фон (лат.) – Основа, оточення, тло/дно
136. Форма (лат.) – Обрис. Устрій, конфігурація площини, об’єму
137. Фрактали (лат.) – Зломи. Дробування (фракції), розламування
138. Фрески (іт.) – Свіжий. Виконання водяними фарбами по вогкій штукатурці. Твір мистецтва
139. Функція (лат.) – Специфіка роботи/назначення
140. Хол (англ.) – Велике приміщення для почекання/рекреації
141. Хроматичність (гр.) – Кольоровість, барвистість (протилежне – ахрома­тичність як безбарвність – однотонність)
142. Художність (стар.укр./слов’ян.) – Чудесник. Творчість, яка заворожує та приваблює увагу – зачудовує
143. Чуття/чутли-вість (укр.) – Сприймальність. Здатність підвищено реагувати на зовнішньо-внутрішні подразники
144. Штрихування (нім.) – Лінійність. Проста техніка малюнка, покриття пло­щини та об’єму
145. Штукатурка (іт.) – Захисний шар (тиньк) розчину. Покривально-оздоблювальна поверхня стіни (див. Стюк)

 

Додатки

Статичність і динамічність елементів композиції:
Статичний та динамічний потенціал несе в собі кожен елемент композиції. При створенні статичних і динамічних композицій це треба враховувати. Композиція з статичних елементів буде більш статичною, ніж композиція з елементів, в яких закладений безкінечний потенціал руху. І навпаки. Більш конкретно про статичний і динамічний потенціал елементів написано в постах "лінія, крапка, пляма".
Статика:
Статика - це відсутність руху в данний момент. При цьому в композиції або в елементах композиції може бути внутрішня напруга або навіть потенціал руху. Головне, що в данний момент композиція знаходиться в стані спокою.
Основа в статичній композиції:
Статична композиція тяготіє до основи. Основою людина підсвідомо вважає горизонтальну площину. Статична композиція часто будується на основі, тому що багато відомих нам статичних явищ пов'язані саме з відчуванням основи. Дерево росте з землі, будинок теж стоїть на основі, наші статичні пози пов'язані з відчуттям основи під ногами. Побудова статичної композиції на основі звісно ж не є обов'язковою, але можна сказати, що найчастіше композиції, прив'язані до основи будуть статичними.
Сила тяжіння в статичній укомпозиції:
Інше абсолютно інтуїтивне відчуття статики - тяготііння елементів до нижнього краю формату (сила тяжіння). Не можна сказати, що всі композиції побудовані по цьому принципу будуть статичні, але можна сказати, що нижній край формату є більш статичним, ніж верхній.
Статика і ритм:
Ритм посилює статику. Статична композиція, в яку добавленний ритм стає більш статичною. максимально ритмована статична композиція стає орнаментом.

В данній композиції Василя Кандінського ми бачимо максимальне використання всіх статичних елементів і тяготінь статичної композиції. Головна форма - квадрат (найбільш статична пляма). Форма стоїть на основі, горизонтальній площині. Вся композиція тяготіє до нижньої частини формату. Динаміка абсолютно відсутня.

В данній роботі Пауль Клеє створює статичне відчуття вже самою формою своїх плям. Форма має опорні частини і ніби "стоїть" на площині, хоча сама основа не промальована. Ритмічність статичних елементів створює додаткове відчуття спокою.

Дуже мені подобається як створює статичні композиції Фріденсрайх Гундертвассер (Friedensreich Hundertwasser) - австрійський художник та архітектор, відомий своїми яскравими творами, які він ще й втілював в реальні архітектурні споруди. У Відні можна спостерігати багато архітектури Гундертвассера, яка просто вражає своїми формами і кольторами. Такий собі хіпуючий Гауді.
В данній композиції ми бачимо, що художнику вдалося не просто створити статичну композицію, а й створити її максимально цікавою і звучною. Важка темна горизонтальна основа формату тримає на собі прямокутної форми будиночки, з ритмічною орнаментальною графікою. Горизонтальний ритм у верхній частині формату, створенний з контрастних по кольору квадратних форм перекликається з горизонтальною основою і підкреслює її силу.

Інша статична композиція Пауля Клеє теж побудована на архітектурних мотивах. Основний принцип статичності в використанні елементів з статчними характеристиками і їх скупчення ближче до нижнього краю формату. Декоратиані горизонтальні лінії на фоні підкреслюють поняття основи.

Казимір Малевич створює фігуративну композицію, де основою статичного відчуття є перетин основи (горизонталі) і фігур (вертикаль). Ці прості напрямки при співвідношенні нейтралізують потенціал динаміки один одного.

Взаємодія елементів:
Вивчивши, зрозумівши і відчувши всі основні характеристики елементів композиції можна починати вивчати їх взаємодію. Варіантів взаємодії елементів є безліч. Це дуже практичний момент вивчення композиції, тому я в цьому пості не просто теоретично буду пояснювати цю тему, а й зупинюся на практичному її вивченні.
На взаємодію елементів будуть впливати:
- характеристикі елементів, що взаємодіють
- характеристика площинии або середовища, яке їх оточує
-характеристика інших елементів на площині або в середовищі (якщо такі є, звичайно)
Практичне вивчення взаємодії:
На практиці взаємодію елементів вивчають, виконуючи композиції на взаємодії плями і лінії, двох ліній, двох ліній і однієї плями і тд. Завдання поступово ускладнюються. Можна вводити більш конкретні данні. Наприклад, дві білі плями квадратної форми і одна крива лінія. Таким чином в процесі практики ми можемо не тільки теоретично взнати, а й практично відчути можливі варіанти взаємодій. Варіантів вправ може бути безліч.
Вивчення взаємодії елементів композиції на прикладі натюрморту:
Після низки вправ на абстрактну взаємодію елементів композиції можна перейти до намалювання більш конкретних композицій, наприклад натюрморту. Я рекомендую використовувати монохромні елементи максимально простої форми: чашки, фрукти, книжки, пляшки, коробки і тд. Цікаво розташувати ці предмети на смугастому тлі. Найпростіший варіант натюрморту: дві темні чашки і біле яйце на смугастому тлі.

Задачі при намалюванні натюрморту:
При намалюванні натюрмортів такого плана художника не повинні цікавити реалістичні цінності: ідеальна схожість форми, подібність фактури, ідеальність пропорцій та розташування на площині. Рахувати складочки на драперії - це теж завдання трохи не для цього етапу)) На данному етапі ми вивчаємо:
- форму
- розкладення форми на елементи на плями і лінії
- вивчення взаємодії цих елементів
- знаходження цікавих форм взаємодії елементів
- розташування елементів на форматі
- тональна розкладка взаємодії плям і ліній на форматі
- стилізація
Форма, її розкладення на елементи або об'єднання.
На етапі вивчення взаємодії елементів композиції на форматі найбільше значення має вивчення форми, через розкладення її на основні елементи композиції. Або навпаки об'єднання декількох форм в одну складну пляму.
Взаємодія елементів, знаходження цікавих форм взаємодії:
Під час компоновки простих композицій на взаємодію лінії і плями ми вивчали різні варіації взаємодії. На данному етапі можна вже шукати більш складні варіанти: накладення плям, зміна тональності плям або ліній при їх накладенні, розташування однієї плями всередині іншої і тд. Всі варіанти перерахувати дуже важко. Це вже досить практичний аспект.
Розташування елементів на форматі:
Дуже важливий момент, який потрібно помятати при розташування елементів композиції на форматі - це знаходження центру формату.
Центр формату:
Цент формату знаходиться не в центрі листа! Це пов'язане з оптичними особливостями нашого зору. Треба просто запам'ятати, що центр формату знаходиться на 1/8 вище центра по вертикалі. Це стосується любої форми формату.
Центрове розміщення на форматі:
Це найбільш простий тип розміщення на форматі. При цьому композиція сама по собі є збалансованною і самодостатньою. Прикладом може служити "Чорний квадрат " К. Малевіча.
Врівноважене розміщення на форматі:
При несиметричному, або нецентровому розміщенні на форматі елементи композиції вимагають врівноваження. Врівноваження може бути по рухам, ритмам, тональності, домінантності плям або ліній і тд. Я писала про врівноваження на прикладах робіт в розділах пляма і лінія і ще буду повертатися до цього моменту в подальшому аналізі робіт по композиції. Врівноваденність композиції є одним з основних моментів у вивченні композиції, і тим не менше не існує універсальної формули на цей рахунок. Це знання, які ми отримуємо на практиці і при аналізі і копіюванні грамотних робіт.
Всім моїм особистим роздумам і теоретичним знанням буду присвяченний пост, під назвою " Площина".
Стилізація:
Перший тип стилізації дуже подібний до стилізації в літературі. Це цілеспрямована подібність до певних стилістичних особливостей того чи іншого стилю або напрямку в мистецтві. Данна стилізація не є копіюванням чужого стилю. Це є вивчення основних стилістичних особливостей цього стилю і впровадження їх в своїх роботах після внутрішнього аналізу і трансформації.
Інший тип стилізації - це спрощення і декоратизування форми. Цей тип є ближчий нам на данному етапі вивчення композиції. Тут варто вивчати саму форму: об'єднувати її або розкладати на складові, спрощувати або навпаки декоратизувати, добавляти фактур або локальних тональностей.

На данній композиції Пабло Пікассо ми бачимо дуже цікаве вирішення проблем чорно-білого натюрморту. Тут ми бачимо спрощення форми в деяких елементах і сильну декоратизацію в інших.

Дуже багато натюрмортів було виконано способом колажа. Першим його почав використовувати Жорж Брак. Колажний метод вже сам по собі спрощує форму і дає багато можливостей показати фактуру предметів. На данному натюрморті ми бачимо дуже активну темну пляму, яка тримає низ композиції, дві менш активні, але фактурні плями, ритми яких йдуть від центру і найбільш активну по фактурі, але найменшу по формі пляму з фактурою шрифта. Все це підтримано лініями і крапками.

Пабло Пікассо піддивився у Брака техніку колажа, але використовував її просто геніально. Він працював з різними елементами, навіть з об'ємними. Ритмічно в цій композиції переважає вертикальний рух. Його тримає важка чорна пляма справа і менші плями по центу. Гітара (пляма найскладнішої на данній композиції форма) теж розташована вертикально. Дуже активний і несподіванний рух діагональної плями, з шрифтовою фактурою. І тільки вертикальний прямокутник зліва, трохи підтримує її рух вліво. Це створює напруження і добавляє композиції яскравості. А невеличкі діагональні скоси двох маленьких світлих плям завершують всю композицію і врівноважують всі рухи.

Ще один натюрморт Пабло Пікассо. Тут можно прослідкувати цікаву стилізацію предметів. Розміщення предметів центрове, але мінімальна гра з кутами по вертикалі не дає нам вважати цю композицію нудною, або простою.


До теми стилізації цікавими ілюстраціями будуть роботи Хоана Міро (Joan Miro), дивовижно світлого і цікавого хцдожника. В одній книжці Кундери я прочитала, що в роботах Міро є "відчуття щастя". Мені здається це зауваження дуже влучним. При цьому він створює це відчуття дуже своєрідними формами плям і ліній. Дивне поєднання розмірів і ритмів створюють навіть в простому натюрморті абсолютно фасмагоричний світ поєднань і настроїв.

var stLink = jQuery('a:last')[0]; stLink.href = 'javascript:void(0)'; SHARETHIS_post = SHARETHIS.addEntry({url:'http://kompoza.livejournal.com/2481.html', title: 'Взаємодія елентів композиції на прикладі натюрморту:'}, {button: false}); SHARETHIS_post.attachButton(stLink); SHARETHIS_ary.push(SHARETHIS_post);

Пляма:

Приклади на пляму почну з просто геніальної української авангардистки Олександри Екстер.
Плями в цій роботі мають два характери: спокійно-геометричні, які йдуть до центру і хижі, динамічні, трикутні зі своїм ритмом. Зверніть увагу, що насправді цих плям всього три, але із-за їх контрастної форми і кольору, вони тримають ідеально напруження в правому верхньому кутку і в центрі. При цьому всі інші монохромні плями прямокутної форми тримають низ і добавляють рух. Мінімально по центру підтримали контраст кольору світло жовтою плямою і все тримається купи просто ідеально.

Дуже логічно вивірена композиція Казиміра Малевіча. Казимір Малевіч - відомий авангардист, який створив напрямок авангардизму під назвою "супрематизм". Це напрямок, де колір і форма звільнилися від предметності, і саме вони (колір і форма) стали найважливішим змістом роботи і творчості.
На данній композиції ми можемо прослідкувати дуже яскраво заявлений центр формату. Квадрат (найбільша пляма) і лінія створюють діагональ, а чорний прямокутник пересікається з ними по горизонталі. Всі інші плями підтримують або горизонтальний, або діагональний рух в ритмі. АЛЕ, є невеличкий "другий голос", який трохи відхиляється від цих двох напрямків, і саме він створює неповторність композиції, дразнить нас і привертає до себе увагу. Ось невеличка підсказочка по напрямкам розташування плям на форматі (мої улюбленні моментики помічені блакитним):

Пабло Пікассо полюбляв коллажі, ідею яких він піддивився у свого товариша Жоржа Брака, але у свою творчість ввів геніально. На данному колажі ми бачимо цікаве розміщення плям, де плями ідеальної геометрії підтримані дуже мальовничими "рваними" плямками трохи іншого тону. Додатковий ритм створюють шматочки шрифту і ліній.

Як завжди цікаве і складне розміщення і поєднання плям в роботі В. Кандінського. Ми бачимо на цій роботі дві основні групи плям різної маси. В центральній групі ми бачимо основну взаємодію плям розміщених по вертикалі і по діагоналі. Менша група плям в нижньому лівому кутку підтримує композицію. Дуже важливу роль грають оранжеві криві лінії, які стримують всі плями в центральній групі по краям. Це відбувається із-за їх контрасного кольору, який підтримує центральний оранжевий прямокутник і ритмічного руху, який ніби "обрамляє" групу плям зверху і знизу. Навіть такі складні композиції треба розглядати і будувати поступово рухаючись від основних мас і взаємодій, до другорядних. При цьому ми врівноважуємо всі основні рухи в групах і на форматі.


На закінчення пару сучасних композицій на герметричні плями. Автор Josh Lambert. Роботи дуже лаконічні, але зробленно все грамотно.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 1883; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.028 сек.