Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

МНС України




План

1. Спільна участь вірних у Святих Тайнах з членами різних Східних Церков.

2. Спільна участь у Святих Тайнах з християнами інших Церков і церковних Спільнот.

3. Католицька доктрина про Святі Тайни.

а) Спільна участь у Святих Тайнах з членами різних Східних Церков.

122. Між Католицькою Церквою і Східними Церквами, які не є в повному співпричасті з нею, існує все-таки дуже тісне співпричастя у справах віри. Що більше, «служінням Євхарисгії Господньої в кожній із цих Церков Церква Божа будується та росте» і «ці Церкви, хоч і відлучені, мають дійсні Святі Тайни і особливо, завдяки апостольському наслідництву священство та Євхаристію [...]». Це дає еклезіологічну і таїнственну підставу, згідно з розумінням Католицької Церкви, дозволяти і навіть заохочувати до певної співучасті з цими Церквами на полі літургічного культу і навіть Євхаристії «у сприятливих обставинах та за згодою церковної влади». Однак, відомо, що Східні Церкви, згідно з їхнім еклезіологічним розумінням, можуть у цій справі мати строгішу дисципліну, яку інші повинні шанувати. Душпастирі повинні уважно повчати вірних, щоб вони мали свідоме розуміння особливих причин для такої співучасті на полі літургічного культу й усвідомлення різних дисциплін, які можуть існувати при цьому.

123. Коли б у цьому виникла необхідність чи заради справжньої духовної користі, при свідомості небезпеки помилки чи байдужості кожному католикові, якому фізично чи морально неможливо приступити до католицького служителя, дозволено прийняти Святі Тайни Покаяння, Євхаристії і Єлеопомазання від служителя Східної Церкви, яка не перебуває в повному співпричасті з Католицькою Церквою.

124. Оскільки є різниця в практиці між католиками і східними християнами, які не є в повному співпричасті з Католицькою Церквою, щодо частоти прийняття Святого Причастя, сповіді перед Причастям і євхаристійного посту, католики повинні уважно уникати згіршення чи підозри з боку цих східних християн через те, що вони, мовляв, не дотримуються східних звичаїв. Католик, який законно бажає прийняти Святе Причастя у цих східних християн, повинен, у міру можливого, пошанувати східну дисципліну і відмовитись від участі, якщо ця Церква допускає тільки своїх власних членів до причастя Святих Тайн, виключаючи всіх інших.

125. Католицькі служителі можуть законно уділяти Святі Тайни Покаяння, Євхаристії і Єлеопомазання членам некатолицьких Східних Церков, які їх просять із власної ініціативи і мають відповідне розуміння Тайн. У цих випадках слід приділити належну увагу дисципліні Східних Церков для своїх власних вірних і уникати буць-якого прояву прозелітизму.

126. Під час служіння служби Святої Тайни однією зі Східних Церков, що не є в повному співпричасті з Католицькою Церквою, католики можугь виголошувати читання, якщо їх запрошено це робити. Християнин такої Східної Церкви може бути запрошений прочитати читання при подібних відправах в католицьких церквах.

 

б) Спільна участь у Святих Тайнах з християнами інших Церков і церковних Спільнот.

129. Свята Тайна є дією Христа і Церкви силою Святого Духа її відслуження в конкретній спільноті є знаком її дійсної єдності у вірі, в культі й житті спільноти. Святі Тайни - особливо Євхаристія, є не лише знаками, але й джерелами єдності християнської спільноти і духовного житгя та засобами для їх розвитку. Отже, Євхаристійне Причастя є нерозривно зв'язане з повним церковним співпричастям та є його видимим вираженням.

У той же час Католицька Церква навчає, що через Хрещення члени інших Церков і церковних Спільнот знаходяться в дійсному, хоч і недосконалому, співпричасті з Католицькою Церквою, і що «хрещення є таїнственним зв'язком єдності, що існує між усіма, котрі ним відроджуються, воно всеціло стремить до осягнення повноти життя в Христі». Для охрещених Євхаристія є духовним кормом, який робить їх спроможними перемогти гріх і жити самим життям Христовим, бути глибше з'єдиненим з Ним і більш інтенсивно мати участь в цілій економії Таїнства Христового.

У світлі цих двох основних принципів, які слід завжди розглядати разом, Католицька Церква в загальному допускає до Євхарисгійного Причастя і до Святих Тайн Покаяння і Єлеопомазання тільки тих, які знаходяться в єдності віри, культу і церковного життя з нею. Із тих же причин, вона також визнає, що за деяких обставин та при певних умовах доступ до цих Святих Тайн можна дозволити чи навіть радити християнам інших Церков і церковних Спільнот.

130. У випадку загрози смерті католицькі служителі можуть уділяти ці Святі Тайни за умов, наведених нижче (ч. 131). В інших випадках єпархіяльний (цієцезіяльний) Єпископ, беручи до уваги норми, які були б встановлені у такій справі Єпископською Конференцією чи Синодом Східних Католицьких Церков, повинен видати загальні вказівки для вирішення ситуацій поважних і невідкладних потреб, а також для перевірення умов, згаданих нижче (ч. 131). Згідно з Канонічним Правом ці загальні норми повинні встановлюватись тільки після консультації з компетентною владою, принаймні місцевою, іншої зацікавленої Церкви чи церковної Спільноти. У поодиноких випадках католицькі служителі вирішуватимуть, чи можна уціляти ці Святі Тайни тільки згідно із встановленими приписами, де вони існують. При відсутності приписів слід вирішувати на основі норм цього Довідника.

131. Умови, за яких католицький служитель може уділяти Святі Тайни Євхаристії, Покаяння і Єлеопомазання хворого охрещеній людині в обставинах, поданих вище (ч. 130), є такі: якщо даній людині неможливо звернутись за бажаною Святою Тайною до служителя її власної Церкви чи церковної Спільноти; якщо вона просить цю Святу Тайну з власного бажання; якщо виявляє католицьке розуміння віри у відношенні до цієї Святої Тайни і є належно підготовлена.

132. Покладаючись на католицьку доктрину щодо Святих Тайн і їх правосильності, католик, який знаходиться в обставинах, зазначених вище (чч. 130-131) може просити ці Святі Тайни тільки в служителя Церкви, у якій ці Тайни є правосильними, або у служителя, який, згідно з католицькою наукою про свячення, вважається правосильно свяченим.

 

БІБЛІОГРАФІЯ

 

1. Догматична Конституція про Церкву “Світло народів” – “Lumen gentium” (21 листопада 1964 року) // Документи другого Ватиканського Собору. Конституції, декрети, декларації. – Львів: Свічадо, 1996. – с. 75-170.

2. "Додаток до Собора Львовского 1891". – 638 с.

3. Документи Єпархіальних Соборів УГКЦ 2001-2002, том 2.  Львів: Секретаріат Патріаршого Собору. – 558 с.

4. Кодекс Канонів Східних Церков: пер. з латин. – Львів: вид-во ОО. Василіян, 1995. – 472 с.

5. Конгрегація у справах Східних Церков. Інструкція застосування літургійних приписів Кодексу Канонів Східних Церков. – Львів: Свічадо, 1998. – 104 с.

6. Конституція про Святу Літургію «Священний Собор» - «Sacrosanctum Concilium» (4 грудня 1963 року) // Документи другого Ватиканського Собору. Конституції, декрети, декларації. – Львів: Свічадо, 1996. – с. 9-59.

7. "Наша Парохія": Матеріали Собору Львівської Архієпархії УГКЦ Лвів-Рудно 22-26 лютого 1998 р.Б. Львів:видання Львівської Архієпархії УГКЦ, 1998. – 216 с.

8. Папська рада для сприяння християнської єдності. Довідник застосування принципів і норм екуменізму. Ватикан, 25 березня 1993. – 96 с.

9. Протоколи засідань Львівських Архиєпархіяльних Соборів 1940-1944 рр. – Львів: Місіонер, 2000. – 443 с.

10. Рішення і постанови Синодів Єпископів Української Греко-Католицької Церкви 1989-1997 років, Львів, 1998. – 78 с.

11. Чинности и Рђшеня руского провинціяльного Собора въ Галичинђ отбувшого ся во Львовђ въ роцђ 1891, Львов, 1896. – 264 с.

12. Берестейська унія та внутрішнє життя Церкви в XVII столітті, Матеріали Четвертих „Берестейських читань” Львів, Луцьк, Київ, 2-6 жовтня 1995 р., Львів, 1997. – 1-147 с.

13. Булгаков С. В. Настольная книга священно-церковно-служителей, Харковъ, 1900.

14. Ґаладза П. Сприйняття Другого Ватиканського Собору греко-католиками в Україні, in Ковчег, ч. ІІІ, вид. ІІЦ (ЛБА), Львів, 2001. – 566 с.

15. Евхологіон або Требник Петра Могили, Київ, 1646, реп. вид. О. Горбача, Рим, 1988. – 1673 с.

16. Каськів О. Історично-юридичний розвиток партикулярного права української греко-католичької Церкви у світлі Кодексу Канонів для Східних Церков. – Рим, 2000. – 99 с.

17. Лаба В. Патрологія: Життя, письма і вчення Отців Церкви. – Рим: Видання Українського Католицького Університету ім. св. Климента Папи, 1974. – 552 с.

18. Лотоцький О. Українські джерела церковного права, Варшава, 1931, - 318 с.

19. Мудрий С. Короткий Коментар Кодексу Канонів Східних Церков. – Івано-Франківська Теологічна Академія, 2002. – 579 с.

20. Павлов А. Первоначальный словяно-русскій номоканонъ, Казань, 1869.

21. Поспішіл В.Д. Східне Католицьке Церковне Право. – Львів: Свічадо, 1997. – 614 с.

22. Рак В. Скрипт лекцій з «Патрології» для студентів ІФТА.

23. Сергійчук В. Нескорена Церква. Подвижництво греко-католиків України в боротьбі за віру і державу, Київ, 2001. – 439 с.

24. Федорів Ю. Замойський Синод. – Рим, 1972. – 69 с.

25. Федорів Ю. Історія Церкви в Україні, Торонто, 1967. – 362 с.

26. Микола Макар. Будова Церковного Організму. http://www.lavra.kiev.ua/ua/item/blagovestnik/blago_blank.php?file=blg02_str8.htm&no mber=002&title=2/2004

27. Каськів О. Інститут церковного права, Євхаристія у Канонічному Праві. http://www.icl.org.ua/?ask=read&what=articles &id=9 (27/05/2006 15)

28. Правила Святих Апостолів. http://icl.org.ua/?ask=page&id=31

29. Канони 318 єпископів, зібраних на Першому Вселенському соборі в Нікеї 325 р. http://icl.org.ua/?ask=page&id=32

30. Канони 150 єпископів, зібраних на Другому Вселенському соборі в Константинополі 381 р. http://icl.org.ua/?ask=page&id=33

31. Канони 227 єпископів, зібраних на П’ято-Шостому Вселенському Трульському соборі в Константинополі 691-692 рр. http://icl.org.ua/?ask=page&id=36

32. Канони 367 єпископів, зібраних на Сьомому Вселенському Соборі в Нікеї 787 р. http://icl.org.ua/?ask=page&id=37

33.Євхаристійна практика у Київській Церкві у XVI-XVIIст. http://www.ugcc.org.ua­­­/ukr/library/2005/article/7/III/1/

34. Замойський (1720) та Львівський (1891) Синоди http://www.ugcc.org.ua­­­/ukr/library/2005/article/7/III/2/

35. Сучасний стан Євхаристійної практики після виходу з підпілля 1989 року http://www.ugcc.org.ua­­­/ukr/library/2005/article/7/III/3/

36. Практика служіння Євхаристії в контексті таїн християнського втаємничення у інших Східних Католицьких та Православних Церквах. http://www.ugcc.org.ua­­­/ukr/library/2005/article/7/III/4/

37. http://www.ugcc.org.ua/ukr/library/2005/paper/2/

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 438; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.026 сек.