Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Положення рук на клавіатурі 3 страница




Техніка роботи з клавішею Shift досить проста і схожа з використанням клавіші пропуску: якщо розстановкою рук передбачено натиснення клавіші лівою рукою, то спільно з нею натискається правий Shift і навпаки. Завдяки цьому не доводиться розтягувати сухожилля для набору комбінацій, подібних Shift+7, лівою рукою.

З освоєнням клавіш ряду, що вивчається, пов'язано, щонайменше, дві незручності: перше полягає у видаленні від стартової позиції рук і тягнутися доведеться далі, ніж зазвичай, і досить легко переплутати з другим поряд. Друге полягає в наявності деяких розділових знаків, що автоматично зумовлює частоту використання при наборі текстів.

Починати освоєння бажано з традиційної «пробіжки» (у нижньому і верхньому регістрі), яку необхідно відпрацювати до досконалості. Швидкість на цьому етапі має найнижчий пріоритет, оскільки користуватися послугами даного ряду доводиться рідше, але вірогідність допустити помилку при наборі - в кілька разів вище. Для підвищення ефективності необхідно використовувати вже знайомий по попередніх вправах метод - набір із закритими очима. Подальші чотири вправи слід виконати не менше двох разів:

1092837465 1056298347 1092837465 1056298347 1092837465 1092837465 1056298347 1092837465 1056298347 1092837465 1092837465 1056298347 1092837465 1056298347 1092837465

!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%: Е=!-3)4 *5(6? Е= Е=!-3)4 *5(6? Е= Е=!-3)4 *5(би? Е=

)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:)»(№*;?%:!)»(№*;?%:!)»(№*;?%:

3)4 *5(би? Е=!-3)4 *5(6? Е=!-3)4 *5(6?. 3)4 *5(6? Е =!-3)4 *5(6? Е=!-3)4 *5(6?. 3)4 *5(6? Е=!-3)4 *5(6? Е=!-3)4 *5(6?.

2+2=4, 18:3 = 6, 10\3 = 3.33(3), 16*128 = 2048, 100-99=1 2+2=4, 18:3=6, 10\3=3.33(3), 16*128=2048, 100-99=1 2+2=4, 18:3 = 6, 10\3 = 3.33(3), 16*128 = 2048, 100-99 = 1

Особливу увагу необхідно приділити розстановці парних розділових знаків: круглих, квадратних, фігурних дужок, а також лапок. Слідуючи принципам десятипальцевого друку, розставляти такі знаки у міру їх проходження в тексті, тобто окремо відкриваюча дужка (лапка) і що окремо закриває. Багато користувачів ПК, особливо програмісти, вважають за краще ставити відразу пару дужок (лапок), повертати курсор на одну позицію вліво і потім набирати внутрішнє наповнення. Якщо в програмуванні розстановка дужок має дуже велике значення, то для набору тексту - це не більше ніж витрата часу, тому останній варіант використовувати не варто.

Перейдемо до завершальної стадії вивчення десятипальцево-го методу - тренування мізинців. Мізинці - найменш активні пальці рук, на кожен з них доводиться велика кількість клавіш, тому, щоб не знижувати загальну продуктивність набору, слід прикласти максимум зусиль для їх розробки. Для цього пропонується виконати наступні вправи:

йъхзфэяж.,жяэфзхъйъхзфэяж.,жяэфзхъ ййъхзфэяж.,жяэфзхъйъхзфэяж.,жяэфзх Й'хфеязй'хфеязй'хфеязй'хфеязй'й ъХфЭяЗЙъХфЭяЗЙъХфЭяЗЙъХфЭяЗЙъ;

(Й х %. Ь * Я? ю): (Й х %. Ь * Я? ю): (Й х %. Ь * Я? ю) (Й х %. Ь * Я? ю): (Й х %. Ь * Я? ю): (Й х %. Ь * Я? ю)

жз жх жьжзжхжъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ жз жх жъ

эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз ех ей эз эз

фй фя яй фж фэ фз фх фй фя яй фж фэ фз фх фй фя яй фж фэ фй фя яй фж фэ фз фх фй фя яй фж фэ фз фх фй фя яй фж

вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех

вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех

вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех

вухо мох цех вухо мох цех вухо мох цех вухо мох

 

хутро прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро

прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро хутро

прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро хутро

прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро прах мазь хутро

 

муха фазенда муха фазенда муха фазенда муха фазенда

муха фазенда муха фазенда муха фазенда муха фазенда

муха фазенда муха фазенда муха фазенда муха фазенда

муха фазенда муха фазенда муха фазенда муха фазенда

муха фазенда муха

 

ешафот форт ешафот форт ешафот форт ешафот форт ешафот

форт ешафот форт ешафот форт ешафот форт ешафот форт

форт ешафот форт ешафот форт форт ешафот форт ешафот

форт форт ешафот форт ешафот форт ешафот форт ешафот

 

эффузивный виразковий эффузивный виразковий эффузивный

виразковий эффузивный виразковий эффузивный виразковий

эффузивный виразковий эффузивный виразковий эффузивный

виразковий эффузивный виразковий эффузивный виразковий

 

Ці вправи при правильному виконанні дозволять організувати роботу мізинців і запобігти плутанині в їх діях. Оскільки чутливість мізинця набагато нижча, ніж вказівного - стежити за його позицією складніше, тому повернення на вихідну позицію украй необхідне.

До цього моменту жодна клавіша з чотирьох лав алфавітно-цифрового блоку не залишилася без уваги, за винятком клавіші Tab, яка при наборі тексту використовується досить рідко і потрапити на неї пальцем легко, враховуючи великий розмір і місцерозташування на клавіатурі.

«Гра акордами»

Ще один музичний термін, який означає сукупність звуків, в даному контексті має дещо інший сенс. У кожній літературній мові є букводрукувальні, що часто вживаються, розташовані на клавіатурі з послідовного ланцюжка клавіш. Саме такі зв'язки прийнято називати «акордами», які пальці стрімко знаходять на клавіатурі і набирають практично миттєво. Хороша «гра акордами» помітно збільшує не тільки швидкість, але і скорочує кількість друкарських помилок. Єдиним мінусом є зниження ритмічності, оскільки решта ділянок слова набирається повільніше. Збільшення продуктивності пояснюється не тільки завдяки частоті використання цих букводрукувальних при наборі, але і простоті візуальної ідентифікації слів без необхідності посимвольного копіювання.

про пре про пре про пре про пре про пре про пре про пре про простота перевага простота перевага простота перевага простота перевага простота перевага простота перевага простота перевага

не лото не лото не лото не лото не лото не лото не лото не золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото нерви золото

сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть ця сі ть сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито повертатися сито

вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при вар при варіант наближення варіант наближення варіант наближення варіант наближення варіант наближення варіант наближення варіант наближення варіант

На цьому закінчується вивчення основного блоку клавіатури і можна підводити підсумки. Для цього слід повторно набрати уривок (400-500 символів), не зупиняючись на виправлення помилок, і порівняти результати з тими, які були отримані на попередній стадії. Робота над помилками - обов'язковий етап навчання методу, оскільки зневажливе до них відношення приводить до неправильного формування навиків «сліпого» друку.

Найпоширенішими помилками при десятипальцевому друці є:

■ чергування пальців - найбільш популярна помилка. Виникає при наборі «спірних» букв, коли із-за неправильної робочої пози і/або постановки рук здається зручнішим скористатися то одним, то іншим пальцем;

■ горизонтальний зсув - зрушення рук на позицію вліво або управо. Зазвичай відбувається при використанні клавіатури без тактильных позначок на клавішах;

■ робота з Space Bar і Shift - ці клавіші натискаються різними руками у кожному окремому випадку. Багато хто ігнорує це правило, використовуючи тільки одну руку при наборі.

Принцип роботи клавіатурних тренажерів

В даний час доступна величезна кількість тренажерів для навчання десятипальцевому методу «сліпого» друку на комп'ютері. Дану допомогу містить опис лише найбільш популярних програм в цій сфері. Кожен продукт має свою історію, принцип роботи, методику навчання і призначений для користувача інтерфейс. Всі тренажери протестовані під управлінням ОС Windows XP SP2 і не повинні викликати проблем з апаратною і програмною компонентой персонального комп'ютера. Ті програми, які розроблялися під MS DOS, можуть некоректно працювати на сучасних комп'ютерах і операційних системах, тому рекомендується зупинити свій вибір на сучасних тренажерах, розроблених під ОС Windows. Всілякі обмеження на використання тієї або іншої програми будуть також висвітлені у відповідних розділах цієї книги. Завдяки цьому кожен навчаний дістане можливість вибрати саме той клавіатурний тренажер, який максимально задовольнятиме вже отриманому досвіду в освоєнні даного методу і власних переваг до реалізації навчання.

Примітка: з огляду на те, що клавіатурні тренажери фіксують кожне натиснення клавіші, антивірусні пакети можуть помилково сприйняти їх код за шкідливий (spyware). Часто такі програми ідентифікуються як «клавіатурні шпигуни» або навіть «троянські програми». Подібні помилки найчастіше допускають антивіруси з евристичним аналізом інформації, що перевіряється.

Різноманітність клавіатурних тренажерів дозволяє проводити класифікацію по різних параметрах їх роботи. Одним з таких параметрів є форма навчання і внаслідок цього розділити всі програми на три групи:

■ послідовність вправ — традиційні тренажери, характерні поступовим вивченням клавіатури. Увага приділена всім особливостям методу, тренування кожного пальця окремо і комплексні вправи. Самий нецікавий і нудний спосіб освоєння даного методу, але найбільш ефективний через диференційоване вивчення всіх особливостей;

■ набір тексту - набір слів і фраз. З перших же етапів тренуються всі пальці одночасно. На відміну від першого типу клавіатурних тренажерів основний упор робиться на запам'ятовування букводрукувальних, властивих певній розкладці («акордам»), деякі особливості залишаються в тіні. Характерною особливістю є те, що навчання відбувається в умовах, наближених до реальних, але немає акцентування уваги на окремих особливостях, що трохи знижує ефективність в цілому, але запобігає нерівномірному розвитку моторики пальців;

| ігрові - велика частина ігрових тренажерів має не дуже хорошу базу, тобто основні зусилля при розробці фокусуються над сюжетом і реалізацією інтерфейсу, а не над хорошою ефективністю. Цей тип прийнятний для навчання дітей, а також для останніх стадій навчання, коли техніка набору сформувалася і необхідно тільки підтримувати форму.

Також тренажери діляться за типом ліцензії, по якій вони розповсюджуються. Найпоширенішими є freeware- і shareware-программы. Перші з них абсолютно безкоштовні і не мають яких-небудь обмежень на використання. Друга група програм зазвичай має trial-период, який обмежений або часом дії, або кількістю запусків програми. У випадку, якщо є необхідність продовжити роботу з тренажером, слід зареєструвати програму, при цьому заплативши певну суму грошей. Кожен розробник хоче окупити витрати на виготовлення програмного продукту, тому існує думка, що хороша програма не може бути безкоштовною, проте це правило не завжди дійсно і не стоїть з недовір'ям відноситься до безкоштовних клавіатурних тренажерів: можливо, в них є те, чого немає в платних аналогах.

Принцип роботи, незалежно від реалізації, полягає в обробці натиснень клавіш і порівнянні із завданням на моніторі комп'ютера. В процесі навчання складність завдань поступово зростає, примушуючи збільшувати швидкість набору і знижувати кількість друкарських помилок. Для боротьби з друкарськими помилками неко-юрые програми мають фіксований ліміт, при перевищенні якого певний етап навчання доводиться починати наново. Таким чином, навчаний теоретично позбавляється можливості перейти до виконання наступної вправи, не освоївши попередні досконально. Окрім коректності набору і підрахунку помилок, обчислюється середня швидкість набору і в деяких тренажерах ритмічність набору. Завдяки цьому формується повна картина про проведену роботу. Графічний інтерфейс більшої частини тренажерів містить екранну клавіатуру з вказівкою вертикальних зон дії кожного пальця і виділення клавіші, яку необхідно натиснути, що спрощує роботу (немає необхідності тримати в уяві зображення клавіатури).

Як було сказано раніше, постійність тренувального процесу значно впливає на швидкість освоєння методу десяти-пальцевой друку. Щоденні тренування з клавіатурним тренажером дозволяють в найкоротші терміни освоїти всі особливості роботи при наборі тексту і надійно закріпити їх в пам'яті. В першу чергу, досягається незалежність дії очей і кожного пальця окремо уздовж своєї вертикальної зони. Якщо на цьому етапі навчання тренування будуть нерегулярними, то для досягнення «сліпоти» буде потрібно дуже багато час, що штовхає на переривання навчання, посилаючись на неефективність даного методу. Тільки у тому випадку, коли руки швидко і безпомилково знаходять потрібні позиції на клавіатурі, регулярність перестає бути основним чинником, в якому полягає успіх і навчання переходить в стадію розвитку швидкості набору. Психологічний чинник має важливе значення в процесі освоєння десятипальцевого друку, тому в рекомендаціях по вибору тренажера приводитимуться зауваження із цього приводу.

Ігрові тренажери

Babytype

Огляд ігрових програм тренажерів почнемо з найвідомішої і старішої програми - Babytype. Вона була розроблена в далекому 1993 року А. Силаєвим для навчання десятипальцевому методу набору і знайшла популярність завдяки високій функціональності і низьким системним вимогам, які в даний час є абсолютно неістотними (MS DOS, 500 Кбайт дискового простору і т. д.). Містить мульти язичний інтерфейс користувача (російський, англійський, німецький, французький) і підтримку шести розкладок клавіатури (англійську і американську QWERTY, німецьку і швейцарську QWERTZ, французьку AZERTY і російську ЙЦУКЕН). Таким чином, Babytype підходить для навчання більшості користувачів країн СНД.

Навчання носить ігровий характер. Персонажеві, що зовні нагадує колобка, слід пройти свій шлях, попутно натискаючи необхідні клавіші, щоб не бути з'їденим одним з монстрів, не впасти в пропасти або не перетворитися на хлібний коржик під дією преса.

Переваги:

■ вибір рівня складності - залежно від наявного досвіду роботи з клавіатурою і ступеня освоєння десятипаль-цевого методу «сліпого» друку, можна почати навчання на будь-якому етапі (для російської, англійської і американської розкладки 3-95, швейцарською 3-115, французькою 3-119). Babytype слідує принципам горизонтального прогресу в освоєнні клавіатури, починаючи з середнього ряду;

■ безкоштовність - Babytype - безкоштовна програма, розповсюджується «як є», не вимагає якої-небудь активації або реєстрації програмних компонентів;

■ статистика — безпосередньо при роботі з тренажером йде підрахунок окулярів, рівних кількості правильно натиснутих клавіш впродовж всієї гри. Після закінчення гри висвічується рейтинг семи кращих гравців, куди можна внести і свій результат, заздалегідь його заробивши. У рейтингу висвічується рівень, на якому процес був припинений, кількість очок, середня швидкість набору, відсоток друкарських помилок і дата установки рекорду;

■ жранная клавіатура - наявність екранної клавіатури полегшить пошук місцерозташування кожної клавіші на клавіатурі.

Недоліків значно більше, чим переваг:

■ маркіровка клавіш — відсутня маркіровка вертикальних зон роботи пальців, що на перших етапах погіршить результати навчання методу;

застарілий інтерфейс - DOS-2D графіка (режим EGA), якщо це можна назвати графікою, не радує око, а навпаки, приводить до сльозоточивості і втоми, що при тривалій дії може викликати проблеми з органами зору. Хоча для 1993-го року - це шедевр ігрової індустрії. Використання DosBox'a трохи краде цей і наступний недолік;

■ звуковий супровід - на сучасних комп'ютерах практично відсутній, оскільки орієнтовано на РС Speaker, а не на аудіоадаптер комп'ютера. Якість звуку відповідає часу створення і негативно впливає на процес роботи;

■ кодування - деякі портативні комп'ютери (ноутбуки) не підтримують російської розкладки в консольних застосуваннях, унаслідок чого робота тренажера буде абсолютно некоректною;

■ відсутність теоретичних пояснень - окрім схематичного малюнка постановки пальців на початкову позицію відсутні які-небудь теоретичні відступи, пояснення і так далі В процесі навчання виникатимуть складнощі з вибором пальця в спірних ситуаціях, тому що користувач не знає всіх теоретичних особливостей методу;

■ буквені вправи - програма не містить вправ, що вимагають введення пропозицій або хоч би слів. Вводити доводиться виключно букви, що не сприяє запам'ятовуванню «акордів» мови і знижує інтерес до навчання;

■ швидкість гри - програма орієнтована на прискорення друку, що на перших порах викликає утруднення в навчанні, порушується техніка роботи з клавіатурою. До всього цього слід додати наступну недоробку в алгоритмі: початкова швидкість необгрунтовано міняється з найнижчою до найвищої.

Тепер поговоримо про принципи роботи тренажера. Навчаному пропонується вибрати рівень складності (кількість задіяних клавіш в процесі набору), лічильник окулярів і допущених помилок скидається в нуль, після чого на екрані з'являються дві нові букви, які не брали участь в процесі набору. Наступною стадією є виконання вправ, що містять тільки три клавіші (додається клавіша Space). Після цього йде комплекс вправ на всі вивчені клавіші з поступовим збільшенням швидкості (мал. 7.1).

Гра закінчується або за бажанням користувача натисненням клавіші Esc, або після перевищення максимально допустимок) кількості друкарських помилок (приблизно рівному 72). За кожен програш під час гри до отриманих друкарських помилок додаються штрафні окуляри, т.ч. навчання не затягується на тривалий час. При переході на наступний рівень кількість друкарських помилок і окулярів зберігається. У клавіатурному тренажері Вabytype не реалізована можливість збереження гри з подальшим продовженням і фіксацією наявних результатів набору, що робить програму менш зручною у використанні. Ще одним неприємним моментом є нестабільна робота в середовищі Windows XP, користувача періодично «викидає» без пояснення причин.

Трохи покращує ситуацію оновлена версія Babytype 2000, випущена в 1999-му році. Вона має вдосконалений графічний інтерфейс користувача, можливість використання маніпулятора «миша» для навігації і Windows-оформление (мал. 7.2).

Відмінності від попередньої версії полягають не тільки в удосконаленні графічного інтерфейсу. Змінам піддався звуковий супровід, який на ОС Windows XP SP2 так і не вдалося почути. Найприємніша зміна в новій версії зображена на мал. 7.3 - вибір один з трьох варіантів клавіатури (форма Enter, Backspace і так далі).

З'явився режим демонстрації. У нім виправлені недоліки DOS-версии програми і, трохи попрацювавши в цьому режимі, можна розібратися з правильною роботою рук при натисненні тієї або іншої клавіші. Нова версія значно перевершує попередника, але успадкувала практично всі серйозні недоліки: відсутність теоретичних пояснень в поясненні методики набору і єдиний режим введення - символьно-буквений, що не сприяє придбанню першокласних навиків в «сліпому» друці.

Примітка: найновіші версії цього клавіатурного тренажера мають підтримку сьомої розкладки клавіатури. Тепер користувачі Babytype дістали можливість повправлятися в десятипальцевому методі «сліпого» друку на івриті.

Проте косметичні, нехай і серйозні зміни інтерфейсу, не здатні поліпшити таку якість цього ігрового тренажера, як ефективність. Відсутність можливості набору зовнішнього файлу, практично повну відсутність настройок роботи робить цей тренажер незручною для масового використання.

Bombina

Ще одним представником жанру клавіатурних тренажерів з ігровими елементами є Bombina. У цій книзі розглядається версія 9.25, яка достатньо поширена в мережі Інтернет. На жаль, остання версія програми розповсюджується як демоверсия із значними обмеженнями на використання (після двох хвилин роботи з тренажером слідує зупинка з проханням ввести ліцензійний ключ). На офіційному сайті програми () www.bombina.corn можна зареєструвати програму або обзавестися безкоштовною версією цього тренажера - Bombina 7.3. Сьома версія тренажера надає можливість використання як початкуючим користувачам, так і учням, десятипальцевим методом, що володіє, досить добре і удосконалювальним свої навики. Для перших призначений учбовий курс, що складається з дванадцяти вправ, що охоплюють нижній і верхній регістри чотирьох клавіатурних рядів. Для «просунутих» користувачів представлені до набору художні тексти російської і зарубіжної літератури, а також витягу з творів усної народної творчості. Сам процес роботи реалізований у вигляді рядка, що біжить, який рухається справа наліво. Окрім незначних настройок графічного інтерфейсу програми, існує можливість створення власних текстових вправ для роботи з тренажером. Таким чином, реалізована можливість тренування на текстах дружньої тематики з метою розвитку моторної пам'яті на слова, часто використовувані на роботі або в побуті. Тренажер має підтримку двох мовних розкладок: кирилиці і латиниці, але, на жаль, не має розгорненої статистики і повноцінного звукового супроводу процесу навчання. Проте, клавіатурний тренажер Bombina 7.3 можна рекомендувати для навчання дітей і дорослих, якщо тематика бегемотів, що літають, доведеться їм до душі...

Останні версії тренажера, наприклад, Bombina 9.25, узяли декілька іншу тактику в навчанні десятипальцевому методу друку на клавіатурі. Доступ до вправ залишився вільний, але самі вправи дещо видозмінилися: тренування починаються безпосередньо з невеликих слів, що містять букви середнього ряду клавіатури, вправ з набором безглуздих букводрукувальних більше не спостерігається. Що стосується графічного оформлення процесу навчання, то воно виконане в звичному для тренажерів цієї серії стилі: анімаційна графіка, чимось що нагадує дитячі мультфільми, основним персонажем якої, природно, є бегемот. На відміну від попередніх версій тренажера, набір тексту вправ відбувається в декілька іншому вигляді і є зручнішим і ефективнішим в порівнянні з рядком, що біжить. У Bombina 9.25 процес навчання реалізований у вигляді набору послідовних рядків тексту, розташованих вертикально (мал. 7.4). Перехід до набору наступного рядка надається тільки при успішному виконанні попередньою, тобто якщо при наборі допущено не більш за одной-двух помилки.

Звуковий супровід при натисненні клавіш можна відключити безпосередньо під час тренування. Залежно від параметрів роботи, вказаних в настройці програми, одне тренування може тривати різні проміжки часу, після чого надається достатньо малоінформативна статистика успіхів, що складається з двох показників: середній швидкості набору і відсотка друкарських помилок в тексті, що набирає. Також приводиться зображення тексту, що набирає, зі всіма допущеними помилками, які виділені червоним кольором і практичні ради, щоб уникнути цих помилок надалі. Над графічним зображенням клавіатури можна побачити смугу прогресу, щоб приблизно орієнтуватися в часі, а незначна про-должительность виконання кожної вправи предраспола-гает до динамічного прогресу у вивченні клавіатури.

Для «просунутих» користувачів, програма надає можливість набору художніх текстів, прислів'їв і приказок, аналогічно різновидам сьомої версії програми. Всього доступні 10 варіантів вправ, п'ять з яких призначені для тренування швидкого і якісного набору на кирилиці, а ті, що залишилися орієнтовані на вивчення латиниці. З вкладки Тексти можна перейти до будь-якої із запропонованих вправ, незалежно від наявного рівня майстерності. Не залишена без уваги можливість видозмінювати вміст вправ (текстів), з використанням зовнішніх файлів. Для цього слід помістити вміст файлу (не менше 100 знаків) в буфер обміну і натиснути кнопку Створити вправу. Операція Відновити перетворює вміст вправи на первозданний вигляд.

Перейдемо до розгляду можливості внесення змін в зовнішній вигляд і методики навчання. Кожна з 10-ти доступних в програмі вправ можна пройти на одному з восьми рівнів складності, таким чином, поступово удосконалюючи майстерність. Рівень складності є комплексним параметром, що включає такі елементи, як автоматичне перемикання розкладки клавіатури, вид тексту (слоги/-слова/предложения), що набирає, швидкість набору та інші. Найвищим успіхом в освоєнні клавіатурного тренажера Bombina вважається результат в 360 символів в хвилину з 1% допущених помилок. Також можна декілька видозмінити форму клавіш, тривалість тренування (1-5 хвилин), тривалість одного уроку (10-60 хвилин) і вид результатів, тобто статистики. Всього доступні 6 режимів відображення успіхів на екрані, найнаочнішими, судячи з усього, є текстовий і графік (мал. 7.5). Така статистика відображає результати останніх десяти виконаних вправ, даючи можливість відстежити тенденцію зміни середній швидкості друку і процентного співвідношення друкарських помилок в тексті, що набирає, з поступовим ускладненням матеріалу уроків.

Програма володіє можливістю мати 6 профілів, для кожного з яких можна встановлювати власні параметри в настройках програми, зберігати прогрес в навчанні і нести індивідуальну статистику. При першому зверненні до нового профілю автоматично починається ввідний теоретичний урок, що досить детально пояснює всі основні моменти десятипальцевого «сліпого» друку. Нічого кардинально нового в цьому тренажері щодо техніки набору не винайшли. Єдиною радою, що викликала здивування, є рекомендація працювати з клавішею Space тільки одним з пальців, залишивши другий для невідомих цілей. Доцільність і практичні переваги в програмі із цього приводу не приведені, тому рекомендується не відхилятися від загальноприйнятих концепцій і слідувати саме ним, оскільки метод називається «десятипальцевим», а не «дев'ятипальцевим».

Як безкоштовне доповнення дистрибутив з тренажером містить дві flash-игры (анімаційні веб-сервера-додатку), що запускається за допомогою будь-яких програм, що підтримують flash-анимацию. Ці ігри не мають ніякого відношення до десятипальцевого набору, а несуть лише розважальну функцію. Найкращим чином час перерви провести активніше, наприклад, виконуючи фізичні вправи для різних груп м'язів і суглобів. Тренажер містить достатньо непогані комплекси, тому можна орієнтуватися в першу чергу на них.

Системні вимоги, що пред'являються до комп'ютера, на якому проводитиметься навчання за допомогою тренажера Bombina 9.25: процесор з частотою більше 800 Мгц, 256 Мбайт оперативної пам'яті, монітор з підтримкою дозволу понад 800x600 і глибиною кольору 16 битий. Для підтримки ігор рекомендується процесор з тактовою частотою більше 1 Ггц і Internet Explorer 5.0.

QWERTY

Тренажер був названий на честь найбільш поширеної в світі розкладки клавіатури. На заставці при запуску програми зображена дочка Крістофера Шолса - творця QWERTY-раскладки. ()дной з найбільш пізніх розробок у сфері програмного забезпечення, наявною у вільному розповсюдженні в мережі Інтернет, є клавіатурний тренажер QWERTY 1.06. Найновішу версію можна викачати з вже відомої адреси по тренажеру Bombina - www.bombina.com. Цей сайт обов'язково слід відвідати тим, хто має намір навчатися десятипальцевому методу за допомогою тренажера QWERTY під управлінням операційної системи Vista. Дизайн і оформлення сильно нагадує «бегемотную» тему, але існує декілька кардинальних відмінностей між цими двома програмними продуктами.

Демоверсия програми є безкоштовною, але містить обмеження на час роботи, після якого доводиться завершувати роботу. Залежно від вибраного способу оплати, ціна за повну версію не перевищує 150 російських рублів.

Після установки тренажера на персональний комп'ютер і його активації необхідно відразу перейти до його настройок (мал. 7.6). Залежно від індивідуальних переваг можна змінити колірну схему і музичний супровід процесу роботи, підключивши до тренажера файл з розширенням Мр3. Також в розділі Кольору і звуки можна змінити якість зображення, тим самим виключаючи «расквадраченность» графіки, що трохи збільшить навантаження на процесор. Розділ Тексти містить все необхідне для створення власних і видозміни наявних в тренажері вправ. З пропонованих опцій варто звернути увагу на розбивання тексту на окремі склади, розділені пропусками і можливість створення завдань з тексту, поміщеного в буфер обміну. Клавіатурний тренажер декілька модифікує його, унаслідок чого працювати доводиться із спеціально адаптованим для цих цілей матеріалом.

Головні настройки пропонують 11 рівнів складнощі, останній з яких припускає швидкість набору понад 300 символів в хвилину. Відсоток допущених друкарських помилок може змінюватися в межах 1-10%. Ще однією важливою опцією є Автонатиснення Backspace, що дуже впливає на процес набору текстів при навчанні. Щоб максимально наблизити роботу на тренажері до реальних умов, рекомендується відключити цю опцію. Перехід між рівнями у бік підвищення складності відбувається досягши задовільних результатів (в першу чергу, по параметру швидкості), але при незадовільних результатах - рівень автоматично знижується. Звернемо увагу на вигляд тексту: для початкуючих користувачів навчання слід починати з режиму Склади, для удосконалювальних свою майстерність є режими Слова і Весь (текст). Стрибаючі фішки наочно демонструють правильні рухи рук при наборі, при великій швидкості набору цю опцію бажано відключити.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 469; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.066 сек.