Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Урок 9




V.Висновок.

 

Вч. Сьогодні ми розглянули розвиток образів камерної музики, прослухали експозицію І-ї частини Сонати для віолончелі та фортепіано Едварда Гріга, а також завершили вивчення пісні „Стоїть тополя”.

 

ТЕМА: Зміст і форма..

 

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: вчитиучнів уважно слухати музичні тво-

ри вміти характеризувати їх;

- познайомити з біографією Е, Гріга;

- аналізування драматургії та композиції музичних

творів різних жанрів і форм (соната) щодо відо-

браження мозаїки навколишнього світу;

- визначення основних типів музичної драматургії:

контрастного, конфліктного, безконфліктного

- Різновиди ритмічного письма;.

- характеристика особливостей побудови сонатної

форми як співставлення та розвитку різнохарактер-

них образів.

- засвоєння поняття музична драматургія, сонатна форма та її складові.

Виховна: - виховувати любов до класичної му –

зики, рідного народу;

- виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів.

Розвиваюча: - розвивати музичні здібності учнів

їх творчі задатки;

- розвивати співацькі навики;

- розвиток вокально – хорових навичок.

Обладнання: Інструменти, магнітофон, диск із запи –

сом твору, папки із теорією, портрет компози-

тора, наочні матеріали.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наоч-

ні (використання папок портрету композитора

демонстраційний матеріал малюнок) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально.

 

ХІД УРОКУ:

 

I. Організація учнів до уроку.

Музичне вітання:

 

Вступне слово вчителя:

 

Сьогодні ми продовжимо розглядати сонатну форму.

 

Пояснення взаємозв’язків змісту й композиції (форми)

Композиції, які ми розглядаємо, досить часто мають однаковий вигляд: експозиція, розробка, реприза. Образи творів, написаних у сонатній формі, дуже різні. Це підкреслює багатство життєвого змісту в музиці. Життєвий зміст означає той образ, що музика взяла з життя. Отже, зовні – це сонатна форма, тобто експозиція, розробка та реприза, а образи інші: Руслан і Людмила, нідерландці й іспанці.

Якщо музичні образи різні, то й твори неподібні між собою, хоча композитори і звертаються до однієї форми.

Повернімося до сонатної форми в сонаті Едварда Гріга. Експозиція побудована на лірико-патетичній темі в головній партії та мрійливо-натхненній темі у побічній.

Послухайте І частину Сонати для віолончелі та фортепіано Едварда Гріга повністю.

Зверніть увагу на розвиток тем-образів у розробці та репризі.

 

ІІ. Слухання. Е. Гріг. Соната для віолончелі та фортепіано. І ч.

Аналіз прослуханого твору

 

Каденція – віртуозна імпровізація соло (найчастіше в концертах) перед закінченням твору (частини).

 

Найчастіше каденції звучать у концертах перед закінченням твору чи його частини.

Раніше композитори не писали каденції самі, а надавали виконавцям право їх самостійно створювати. Вони лише позначали ті місця, де каденція може звучати. Таким чином, каденція ставала імпровізацією солюючого інструмента на тему концерту чи сонати. З часів Бетховена композитори почали записувати каденції. Це надало творам органічної завершеності.

Каденція першої частини Сонати для віолончелі та фортепіано – це імпровізація на теми першої частини.

III. Теорія. Особливі метричні побудови. Змінний розмір.

 

Змінний розмір — це кількісна зміна тактового метра. Використовується як £ народних піснях, так і в авторських музичних творах.

Зверніть увагу на змінний розмір. Просольфеджуйте народну мелодію, написану в змінному розмірі.

IV. Виконання пісні О. Садчий «Стоїть тополя».

Караоке. Пісня “Стоїть тополя”

 

Вибудуйте план виконавського розвитку пісні „Стоїть тополя” (динамічного, темпового тощо).




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 394; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.