Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Урок 13




ТЕМА: Музична драматургія симфонії (продовження)

 

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: вчитиучнів уважно слухати музичні тво-

ри вміти характеризувати їх;

- Біографія В. А. Моцарта;

- аналізування драматургії та композиції музичних

творів різних жанрів і форм (соната) щодо відо-

браження мозаїки навколишнього світу;

- визначення основних типів музичної драматургії:

контрастного, конфліктного, безконфліктного

- Взаємодія музично – виражальних засобів.;.

- характеристика особливостей побудови сонатної

форми як співставлення та розвитку різнохарактер-

них образів.

- засвоєння поняття музична драматургія, сонатна форма та її складові.

Виховна: - виховувати любов до класичної му –

зики, рідного народу;

- виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів.

Розвиваюча: - розвивати музичні здібності учнів

їх творчі задатки;

- розвивати співацькі навики;

- розвиток вокально – хорових навичок.

Обладнання: Інструменти, магнітофон, диск із запи –

сом твору, папки із теорією, портрет компози-

тора, наочні матеріали.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наоч-

ні (використання папок портрету композитора

демонстраційний матеріал малюнок) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально.

 

ХІД УРОКУ:

 

I. Організація учнів до уроку.

Музичне вітання:

 

Вступне слово вчителя:

Відомості про Симфонію № 40 В.А. Моцарта

Вч. Продовжмо працювати над симфонією № 40 Вольфганга Амадея Моцарта. У музиці першої частини ми відчули схвильований, ліричний сум. Інколи його порушувала контрастна поява драматичної теми. Так протягом усіх чотирьох частин симфонії душевна рівновага буде встановлюватись, а потім знову порушуватиметься. Ми відчуємо, якої великої сили емоційний заряд закладений у мелодію, що відкривала симфонію.

У другій частині симфонії контраст загострюється: спочатку затишшя, а в середньому епізоді – майже трагічне звучання. А далі – традиційний менует. Він мало схожий на бальний танець; його характер вольовий та енергійний.

Фінал симфонії схожий на стрімкий вихор, сповнений контрастів. Почуття і настрої, виражені у фіналі, споріднені з музикою першої частини. Ми чуємо ту ж саму схвильованість головної та світлу граціозність побічної партій. Фінал досягає більшого напруження внаслідок розвитку образів до бурхливих, поривчастих тем. Це кульмінація твору.

Уважно послухайте другу, третю та четверту частини Симфонії № 40 Вольфганга Амадея Моцарта.

 

II. Слухання. В.А. Моцарт. Симфонія № 40. ІІ ч. ІІІ ч.

ІV ч.

Аналіз прослуханого твору

Вч.Шуман сказав про Симфонію № 40: „Кожна нота в ній – чисте золото, кожна частина її – це скарб”. Моцарт неперевершено майстерно передав у симфонії багатий образний зміст, витончено й досконало втілив красу людських почуттів, показав їх “м’яке” контрастне зіставлення, складну взаємодію та розвиток. Уся симфонія – немов образ самого Моцарта: від романтичного, безтурботного геніального хлопчика до трагічних переживань великого художника, який хоче вирватися з рамок свого часу, адже його творчість спрямована в майбутнє.

 

III. Теорія. Виражальна роль тембру та регістру в оркестровій музиці.

Вч.У кожного музичного інструмента є своє голосове забарвлення — тембр. У скрипки, наприклад, — задушевний співучий голос, у труби — героїчно-закличний, у тром­бонів — трагічний, у фагота — незграбно-суворий, у валторни — грізно-неперемож­ний, у гобоя — ніжно - граційний, у флейти — легкий, жартівливий. Мелодія у нотному зображенні не має звукового забарвлення, і лише залежно від музичного інструмента, який відтворює пю музику, звуки набувають певного тембру, збагачуючи виражально-зображальні можливості, а отже, розкриваючи образний зміст усього твору.Не менш важливу роль при цьому відіграє й регістр, — частина діапазону музично­го інструмента. Звучання інструмента в різних регістрах суттєво відрізняється. Наприклад, у нижньому регістрі звуки похмурі, важкі, в середньому — витримані, спокійні, а у верхньому — легкі, світлі, часом навіть напружені. Для урізноманітнення вокальних та ритмічних тембрів виконайте вправу 4-ма гру­пами учнів.

 

 

IV. Виконання пісні Б. Буєвського «На долині туман».

На минулому уроці ми послухали лише першу частину однієї з життєвих оповідей Моцарта. З наступними частинами симфонії нам слід познайомитися сьогодні, однак спочатку пригадаємо ліричний образ пісні „На долині туман”.

 

Караоке. Пісня “На долині туман”

“На долині туман”

 

V. Підсумки уроку

Вч.Кожну частину симфонії можна порівняти зі сторінкою людського життя. Інколи дуже складно описати словами власні переживання, мрії, сподівання та думки, а Моцарт це зміг зробити музичною мовою!

Що саме вже більше двох століть вабить людство до музики Моцарта? Напевне, чистота й особлива оптимістичність почуттів і думок; а також сонячне, інколи трагічне, але по-юнацьки безпосереднє сприйняття життя.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 406; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.