Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Хрещення Русі. Вжена шляху з Корсуні до Києва кн




 

Вжена шляху з Корсуні до Києва кн. Володимир показав, як християнство впливає на людей і пом'якшує характер людини. Відмовившися від багатожонства, він відправив дружинників-вісників до кожної своєї “воженой” дружини оголосити, що, за християнським законом, йому дозволено мати тільки одну дружину. Тому він всім їм дає свободу і дозволяє, якщо вони схочуть, вийти заміж за будь-якого дружинника.

Це була гуманність нечувана для тих часів! У ті часи звичайно непотрібних дружин вбивали, а пізніше ув'язнювали в монастирі. Його милостиве ставлення до дружин, звичайно, стало одразу ж відоме в народі. Цікава й інша історична подробиця. Старша його дружина Рогнеда повторно надіслала йому “горду відповідь”, але тепер пом'якшену лагідністю і упокорюванням. Вона веліла передати князю, що його милості не приймає, ні за якого дружинника заміж не вийде, але і мстити йому не буде, оскільки сама вона вже християнка і тому піде в монастир! Так вона і зробила! І мати старших синів кн. Володимира: Ізяслава, Ярослава, Мстислава і дочки Предслави — постриглася в монастир, прийнявши ім'я Анастасії. Треба тут звернути увагу на те, що вже тоді, при самому Хрещенні Русі, існував під Києвом жіночий монастир.

Ці два приклади (кн. Володимир дав свободу дружинам, а не убив їх; і Рогнеда, незважаючи на незабутню образу, не мстила, а покірливо пішла в монастир) показують, як корінним чином християнство змінює людину і її характер, думки і бажання, і як примушує її стримуватися і не піддаватися спокусам.

Повернувшися до Києва, кн. Володимир хрестив своїх дітей і тоді почалися регулярні проповіді християнської віри. Їх вели і сам князь, і грецькі священики, особливо з Корсуні, які говорили слов'янською мовою, і болгарські священики з річки Дунаю, і ті дружинники, які вже давно, як Рогнеда, прийняли християнство. Говорили, ймовірно, про Всемогутнього Бога-Творця, про любов до ближнього і до ворогів, і про те, що тільки християни, які виконують заповіді Божі, можуть створити і зберегти мир на землі своєю покірливою і сумирною поведінкою і своїми молитвами Премудрому і Милостивому Богу. Говорили, ймовірно, і про те, як треба молитися, наводячи за приклад молитву, дану Ісусом Христом, в якій є таке прохання, пов'язане з обіцянкою: “ і остави нам борги наша, яко же і ми залишаємо боржникам нашим," тобто про необхідність прихильно і з любов'ю ставитися до всіх людей. Говорили, звичайно, і про “страшний суд," і про долю грішників у пеклі. Всі ці переконливі проповіді повинні були западати в душу людям шукаючим, а таких в російському народі завжди було багато. Спокійний підхід, проповіді і переконання створили таку обстановку, що майже без опору відбулася найбільша національна подія — Хрещення Русі 988 року.

Ідоли були скинені, порубані і спалені, а головний з них — ідол Перун був з ганьбою прив'язаний до хвоста коня і стягнутий до річки. По дорозі його били палицями, а потім скинули до Дніпра і течія його понесла. Після цього князь оголосив: “Якщо хто, багатий або бідний, жебрак або раб, не з’явиться завтра на річці, той буде проти мене.”

“І вранці вийшов Володимир з священиками на Дніпро. І зібралося людей без числа: увійшли до води і стояли, одні по шию, інші по груди, діти ж біля берега, інші ж тримали дітей; вже ті, які хрестилися, ходили біля них, а священики, стоячи, творили молитви. І треба було бачити радість на небесах і на землі про порятунок стількох душ.” Так описує літопис ця велика подія.

За перші три роки віра Христова була поширена по всьому “великому шляху з варяг у греки” і протягнулася багато далі: на верхню Волгу, і до Ростова, і Суздаля. Але не відразу, звичайно, хрестилися всі, тим паче, що примушення не було. В Новгороді ж років через два язичество повстало, була зруйнована церква і убито декількох християн. Добриня і Путята придушили заколот. Це був єдиний випадок застосування сили.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 355; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.