Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Man and Environment. Part 1




III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на развитие компетенции ОК-6 (25 минут)

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (40 мин)

I. Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (20 мин).

Ответьте на следующие вопросы:

-What subjects should a pharmacist know?

-What can you say about Pharmacy department?

-What is Pharmacology?

-How may the plant constituents be classified?

Текст стр. 8 “Constituents of drugs " (уч.пос "English for Pharmaceutists")

Упражнение 1. Прочтите “Constituents of drugs” стр. 8 (уч.пос. "English for Pharmaceutists"). Выполните упр. 10 стр.10.

Упражнение 2. Составьте план пересказа текста.

Упражнение 1. Повторите формы образования, значение и употребление Participle I, Participle II (грамматический справочник “ English for Pharmaceutists ”, стр. 81-85.).

Упражнение 2. Образуйте от следующих глаголов Participle I and II и переведите:

to place, to dispense, to deal, to embrace, to define, to indicate, to prevent, to learn, to become. to acquire, to relate, to collect, to necessitate, to include, to classify, to isolate, to depend, to determine, to lead.

Упражнение 3. Переведите предложения, содержащие причастия, на русский язык. Определите их функцию.

1. Ninety-six conclusions and recommendations were contained in the report, relating to community, hospital and industrial pharmacy.

2. Waxes are also esters of fatty acids, combined with the higher monohydric alcohols.

3. Substances occurring in different plants as tissues may require quite different methods of treatment.

4. Some chemicals change takes place in the mixing gases.

5. He is pouring water into a test-tubes now.

6. The student reading the article doesn’t use a dictionary.

7. Knowing English well he can read scientific journals without any difficulty.

8.The operation made by this surgeon was very difficult.

IV. Информативное чтение. Направлено на развитие компетенции ОК-1, ОК-2, ОК-5, ОК-6, ПК-47? GR-48 (50 мин)

Human progress has reached the stage of intensive exploration of nuclear and solar energy, the World Ocean and Outer Space. It is evident now, however, that often man is adversely affecting the environment and his activity is sometimes fraught with fatal consequences.

It is becoming clear that man cannot and must not use his tremendous power without taking into account possible negative effects of his economic activity. Current' ecological research shows, that man, when over concerned with technicism, far from turning deserts into oases, can turn oases into deserts, " threatening to destroy everything on earth, if he continues exerting mostly uncontrolled impact on the biosphere.

Hence man should carefully study the impact of his activity on various components of the surrounding nature] It is not only possible but necessary to transform the wild nature environment, which often has a disastrous affect on man (earthquakes, typhoons, hurricanes, floods, droughts, magnetic and solar storms, as well as radioactivity, cosmic radiation, etc.) into a safe environment suitable for man and meeting his needs.

This means that the ecological problem is not simply the problem of environmental pollution and other adverse effects of man \s activity, but the problem of turning man's uncontrolled impact on nature into a purposeful and planned interaction with the latter.

Упражнение 1. Прочтите и переведите данные интернациональные слова:

Intensive Transform
Solar Typhoon
Energy Magnetic
Fatal Radioactivity
Negative Cosmic
Effect Radiation
Economic Ecological
Activity Ecologist
Biosphere Problem
Oases  

Упражнение 2. Запомните произношение и перевод следующих слов:

1. Exploration Исследование
  Adverse Вредный, неблагоприятный
  Fraught with Чреватый
2. Take into account Принимать во внимание, учитывать
  То be concerned (about) Беспокоиться о
  Тит into Превращать
  Threaten Угрожать, грозить
  Destroy Разрушать, уничтожать
  Impact Воздействие
3. Disastrous Обильный, губительный
  Hurricane Ураган
  Flood Наводнение
  Drought Засуха
4. Purposeful Целенаправленный
  Interaction Взаимодействие

Упражнение 3. Переведите следующие словосочетания:

1. Tremendous 2. Intensive
. Uncontrolled impact Current exploration
Ecological Outer space
Adverse environmental Careful
  Planned
3. Safe  
Natural 4. Fatal
Ecological environment Ecological
Social Various consequences
  Adverse
5. Cosmic  
Water 6. Adverse
Atmospheric Possible
Chemical pollution Biological effect
Environmental Disastrous
Radioactive Environmental
Industrial  

Упражнение 4. Прочтите текст и назовите номер предложения каждого абзаца, который передаёт главную мысль этого абзаца. Переведите.

Упражнение 5. Исходя из содержания текста и используя данные конструкции, ответьте навопросы:

What is the essence of the ecological problem?

A man effects 1. Deserts into oases
explores 2. To transform wild nature into
  safe environment
can turn 3. Nature
must study 4. Only the problem of
  environmental pollution 5. The environment
It is possible(necessary) 6. The impact of his activity
Is not on nature
Is 7. Oases into deserts
The ecological problem 8. The problem of turning man's uncontrolled impact on nature into a purposeful and planned interaction with the latter. Занятие 8.

I. Устный опрос по теме: Составляющие лекарственных средств и жирных кислот.

Текст стр. 8 “Constituents of drugs " (уч.пос "English for Pharmaceutists”)




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 785; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.