Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Electrical System 16-27 charging System




NOTE

О To keep the loss of engine oil to a minimum, set the motorcycle vertically.

• Remove the alternator cover (see Alternator Rotor and
Starter Clutch Removal).




• Remove the screws [A] and the holding plate [B] for the stator wiring.

• Unscrew the Allen bolts [C] and remove the stator [D]. Remove the grommet for the crankshaft sensor lead.



Alternator Stator Installation

• Apply silicone sealant [A] around the circumference of the
wiring grommets before setting them in the notch in the
alternator cover.

Sealant - Kawasaki Bond (Liquid Gasket): 92104-1063


• Install the grommet for the stator wiring and crankshaft
sensor lead in this order.

CAUTION

The stator wiring has to be installed along the alter­nator cover without rising away from its surface. If the wires touch the rotor, they will be damaged.

• Tighten the Allen bolts.

Torque - Alternator Stator Allen Bolts: 12 N·m (1.2 kgf·m, 8.5 ft·lb)

• Install the alternator cover (see Alternator Rotor/Starter
Clutch Installation).

Alternator Inspection

There are three types of alternator failures: short, open (wire burned out), or loss in rotor magnetism. A short or open in one of the coil wires will result in either a low output or no output at all. A loss in rotor magnetism, which may be caused by dropping or hitting the alternator, by leaving it near an electromagnetic field, or just by aging, will result in low output.

• To check the alternator output voltage, do the follow­
ing procedures. Refer to the appropriate chapters and
Charging System Wiring Diagram.

○Turn off the ignition switch.

○Remove the left side cover.

○Disconnect the alternator lead connector [A].

○Connect the hand tester as shown in the table 1.

Special Tool - Hand Tester: 57001-1394

○Start the engine.

○Run it at the rpm given in the table 1.

○Note the voltage readings (total 3 measurements).





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 308; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.