Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Formatting Envelopes for Business Letters




Enclosures

Per pro

The term 'per pro' (p.p.) is sometimes used in signatures and means 'for and on behalf of'. Secretaries sometimes use p.p. when signing a letter on behalf of their bosses.

When writing on behalf of your company, it is useful to indicate your position in the firm in the signature.

 

If there are many enclosures, e.g. leaflets, prospectus, etc., with the letter, these may be mentioned in the body of the letter. But many firms in any case write Enc. or Encl. At the bottom of the letter, and if there are a number of documents, these are listed, e.g.

Enc.

Bill of landing (5copies)

Insurance certificate (1 copy)

Bill of exchange (1 copy)

 

 

 

It is best to type an envelope for a business letter. Most word document programs contain an envelope labeling function to help you. All you need to do is indicate the size of envelope you are using and type the correct information in the appropriate fields, for example:

Sending company's name and address is printed here Postage stamp



Ms. Maggie Jones
Angel Cosmetics Inc.
110 East 25th Street
New York
NY 10021
USA

 

& Types of business letters

+ Письмо-запрос информации (Inquiry Letter)

An inquiry (also spelt enquiry) is sent when a businessman wants some information, especially about:

the supply of goods availability of goods
leaflets or catalogues delivery times and deadlines
quotation or prices method of transport
samples insurance
terms and discounts  

 

A businessman will save unnecessary correspondence by giving full details that are relevant.

If a prospective customer approaches suppliers for the first time, it is useful to tell them something about his own business, the kind of goods he needs and for what purpose they are required. In this case of customers of long standing or repeat orders, the inquiry may be very simple. Often a phone call or a postcard will do.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 484; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.