Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Цикл з передумовою while




Оператори циклу

Оператори циклу використовуються для обчислень, що повторюються багато разів. У С# цикли реалізуються за допомогою операторів: whilе, do, for, foreach. Кожен з них складається з певної послідовності операторів.

Блок, за ради виконання якого і організовується цикл, називається тілом циклу. Решта операторів служить для управління процесом повторення обчислень: це початкові установки, перевірка умови продовження циклу і модифікація параметра циклу. Один прохід циклу називається ітерацією.

Початкові установки служать для того, щоб до входу в цикл задати значення змінних, які в нім використовуються.

Перевірка умови продовження циклу виконується на кожній ітерації або до тіла циклу, або після тіла циклу. Параметром циклу називається змінна, яка використовується при перевірці умови продовження циклу і примусово змінюється на кожній ітерації, причому, як правило, на одну і ту ж величину. Якщо параметр циклу цілочисельний, він називається лічильником циклу. Кількість повторень такого циклу можна визначити заздалегідь. Зазвичай такі цикли називаються арифметичними. Якщо заздалегідь не відома кількість ітерацій, цикл називають ітеративним і він завершується за заданої умови в тілі циклу. Можливе примусове завершення як поточної ітерації, так і циклу в цілому. Для цього служать оператори break, continue, return. Передавати управління ззовні всередину циклу забороняється - виникає помилка компіляції.

 

Формат:

while (вираз) оператор

 

Вираз має бути логічного типу. Наприклад, це може бути операція відношення або просто логічна змінна. Якщо результат обчислення виразу рівний true, виконується простий або складений оператор (блок). Ці дії повторюються до того моменту, поки результатом виразу не стане значення false. Після закінчення циклу управління передається на наступного за ним оператора.

Вираз обчислюється перед кожною ітерацією циклу. Якщо при першій перевірці вираз рівний false, цикл не виконається жодного разу.

Як приклад розглянемо програму, що виводить таблицю аргументів x і значень у за наступних умов:

 

 

Назвемо початкове значення аргументу Хn, кінцеве значення аргументу Хk, крок зміни аргументу dx і параметр t. Всі величини дійсні. Програма повинна виводити таблицю, що складається з двох стовпців: значень аргументу і відповідних ним значень функції. Текст програми приведений в лістингу 4.5

Лістинг 4.5. Використання циклу while

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{class Classl

{static void Main()

{

double Xn = -2, Xk = 12, dX = 2, t = 2, y;

Console.WriteLine("| x | у |");

double x = Xn;

while (x <= Xk)

{

y = t;

if (x >= 0 && x < 10) y = t * x;

if (x >= 10) y = 2 * t;

Console.WriteLine("| {0,6} | {1,6} |", x, y);

x += dX;

}

}

}

}

 

Поширеним прийомом програмування є організація нескінченного циклу із заголовком while (true) і примусовим виходом з тіла циклу; по виконанню якої-небудь умови за допомогою операторів передачі управління. У лістингу 4.6 приведений приклад використання нескінченного циклу для організації меню програми.

 

Лістинг 4.6. Організація меню

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{class Classl

{static void Main()

{

string buf;

while (true)

{

Console.WriteLine("1 - пункт_1, 2 - пункт_2, 3 - выход");

buf = Console.ReadLine();

switch (buf)

{

case "1":

Console.WriteLine("пункт_1");

break;

case "2":

Console.WriteLine("пункт_2");

break;

case "3": return;

default: Console.WriteLine("Повторите ввод");

break;

}

}

} }}

На лістингу 4.7приводиться використання операторів передачі управління break і continue на спрощеному прикладі, в якому виконується підрахунок суми цілих додатних чисел більше 10. Цикл припиняється при введенні від’ємного числа.

Лістинг 4.7 Використання операторів передачі управління

using System;

namespace ConsoleApplicationl

{class Classl

{static void Main()

{

string s;

int sum = 0, n;

while (true)

{

Console.WriteLine(" Введите число ");

s = Console.ReadLine();

n = int.Parse(s);

if (n < 0) break;

if (n < 11) continue;

sum+=n;

}

 

Console.WriteLine("Сумма чисел = " + sum);

}

}

}

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 476; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.