Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Engineering and art




A D D I T I O N A L T E X T S F O R R E A D I N G

(ТЕКСТЫ ДЛЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ЧТЕНИЯ)

Изучение дополнительных текстов по той или иной теме курса носит вариативный характер. Тексты, а также форма работы с ними, отбираются преподавателем или студентом самостоятельно.

Тематика текстов, представленных в данном разделе:

1. ENGINEERING AND ART module 1
2. ENGINEERING AND MEDICINE module 1
3. ENGINEERING IN A SOCIAL CONTEXT module 1
4. SCIENTISTS AND ENGINEERS module 1
5. WHY STUDY ENGINEERING module 1
6. CAREERS IN CIVIL ENGINEERING module 2
7. CAREERS IN ELECTRONIC ENGINEERING module 2
8. CAREERS IN MECHANICAL ENGINEERING module 2
9. HOW UNIVERSITY CAN BENEFIT YOUNG PEOPLE module 3
10. IS HIGHER EDUCATION FOR YOU? module 3
11. PROPERTIES OF MATERIALS 1 module 4
12. PROPERTIES OF MATERIALS 2 module 4
13. ALLOYS module 5
14. COMPUTER USAGE IN ENGINEERING module 8
15. CANALs module 12
16. CHOICE OF TUNNELS vs BRIDGES module 12
17. HISTORY OF DAMs module 12
18. HISTORY OF TUNNELS module 12
19. A ROBOTIC SPACECRAFT module 14
20. EFFICIENCY OF BRIDGE CONSTRUCTION module 16
21. HISTORY OF BRIDGES module 16
22. THE MILLENIUM BRIDGE (KAZAN) module 16
23. THE USAGE OF BRIDGES module 16
24. THE EXAMPLES OF ANCIENT ARCHITECTURAL STRUCTURES module 17

 

Возможные формы работы с текстами:

- чтение и перевод;

- чтение и пересказ;

- чтение и составление краткого содержания текста;

- чтение и составление вопросов к тексту;

- чтение и лексический анализ (определение ключевых лексических единиц; подбор синонимов, антонимов; составление словосочетаний; формирование навыка их употребления в требуемом контексте);

- чтение и функциональный анализ текста (интерпретация информации согласно заданным параметрам, ранжирование информации, представление информации в графическом виде (схемы, таблицы);

- самостоятельное составление заданий к тексту преподавателем, исходя из конкретных условий протекания учебного процесса.

При работе над текстами рекомендуется использование толкового языкового словаря; англо-русского словаря (в зависимости от формы работы с текстом).

 

 

There are connections between engineering and art. They are direct in some fields (for example - architecture, landscape architecture and industrial design) and indirect in others.

The Art Institute of Chicago, for instance, held an exhibition about the art of NASA's aerospace design. At the University of South Florida, an engineering professor, through a grant with the National Science Foundation, has developed a course that connects art and engineering.

Among famous historical figures Leonardo Da Vinci is a well known Renaissance artist and engineer, and a prime example of a link between art and engineering.

 

2. ENGINEERING AND MEDICINE / BIOLOGY

The study of the human body is an important common link between medicine and some engineering disciplines. Medicine aims to help human body and in some cases - to replace functions of the human body, if necessary, through the use of technology.

Modern medicine can replace several of the body's functions through the use of artificial organs and can significantly change the function of the human body through artificial devices such as, for example, brain implants and pacemakers. The fields of Bionics and medical Bionics are dedicated to the study of synthetic implants which belong to natural systems.

Some engineering disciplines view the human body as a biological machine which must be the object of study. So they try to imagine many of its functions by replacing biology with technology. This has led to fields such as artificial intelligence, neural networks, fuzzy logic, and robotics. There are also substantial interdisciplinary interactions between engineering and medicine. Medicine studies the function of the human body. The human body, as a biological machine, has many functions that can be modeled using Engineering methods.

The heart for example functions much like a pump, the skeleton is like a linked structure with levers, the brain produces electrical signals etc. These similarities has led to the development of the field of biomedical engineering that uses concepts developed in both disciplines.

So, both fields provide solutions to real world problems. Therefore, experimentation and empirical knowledge is an integral part of both.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 1067; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.