Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Key words




Sleep

Unit 15

X. Read the text and then translate it in writing.

IX. Look through the text and single out the main problems raised.

Notes

monitor - контроль, устройство

cue - сигнал, стимул

obesity - ожирение

to maintain ratio - сохранять пропорции

via - через

self-induced vomiting - вызывание рвоты

fear of failure - страх потерпеть неудачу

The teachers visualize themselves as transmitters of knowledge. The diffi­culties they face in fulfilling the role centre in motivation of their pupils. Inev­itably teachers find themselves trying to stimulate interest, encourage effort and prevent boredom. Teachers are not only directing present motives, but shaping future ones, the complexity of motivational patterns in human makes attaining a full understanding difficult. Yet, the understanding is vital to suc­cessful teaching.

For the child entering school a number of disparities automatically are creat­ed and with them tension systems stimulating action.

The motives of thinking investigated in psychology fall into two kinds: specific cognitive motives and non-specific motives. In the first case thinking is stimulated by interests and motives which represent cognitive needs (intellec­tual curiosity, etc.). In the second case thinking starts under the influence of more or less external factors rather than purely cognitive interests. For instance, a pupil may start preparing his lessons and racking his brains over a problem not because of a desire to learn something new, but simply because he has to com­ply with the adults' demands, for fear of falling behind his friends, etc. Yet whatever the initial motivation of thinking, an individual once engaged in the thinking process falls under the influence of cognitive motives proper. It often happens that a pupil sits down to his lessons only under compulsion, yet subsequently he develops a purely cognitive interest in what he is doing, reading or solving.

In summary, an individual starts thinking under the influence of these or those needs and gradually develops over more profound and strong motives for cognition.

 

 

Цель – формирование представлений студентов о сне как психологическом состоянии, использование знания иностранного языка в профессиональной деятельности и профессиональной коммуникации.

 

puzzle озадачивать, ставить в тупик
outwardly снаружи, внешне
calm спокойный
occasionally случайно, нерегулярно
alternate чередовать(ся)
entirely совершенно, совсем
accidentally случайно
onset начало
dart быстро двигаться
rapid быстрый
eventually в конечном счете, в итоге
acquire приобретать
breathing дыхание
speculate размышлять
average средний
dream видеть сон
coin the tern придумывать новый термин

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 385; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.