Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Створення на екранній формі об'єктів керування й установка значень властивостей цих об'єктів




Вам знадобляться наступні об'єкти на екранній формі: 6 об'єктів класу Мітка, 4 об'єкти класу Текстове поле, по одному об'єкту класів Зображення і Командна кнопка. Для їхнього створення Вам знадобиться Вікно інструментів Toolbox (На мал. 2.5 вікно Toolbox розташоване ліворуч від Вікна екранної форми). Якщо цього вікна ще немає на Головній панелі, потрібно його відкрити. наприклад вибравши команду меню View.

Почніть з установки об'єктів Мітка (Для простоти надалі ми часто будемо говорити “об'єкт А” замість “об'єкт класу А”). (Усі написи, заголовок і формулу розмістіть в декількох таких об'єктах.)

У Вікні інструментів знаходяться піктограми (інструменти), за допомогою яких можна створити будь-як кількість об'єктів керування того самого класу. Зокрема, за допомогою інструмента Label можна створити будь-яку кількість об'єктів Мітка.

— піктограма цього інструмента.

Розглянемо технологію створення міток на прикладі розміщення на екранній формі однієї з них.

Клацніть піктограму Label у вікні Toolbox. Помістіть покажчик миші в те місце екранної форми, де буде знаходитися лівий верхній кут майбутнього об'єкта. При натиснутій лівій клавіші миші “протягніть” покажчик у те місце, де буде знаходитися правий нижній кут майбутнього об'єкта. Цей процес буде супроводжуватися розтяганням пунктирної рамки — границі створюваного об'єкта.

Розміри і положення прямокутника, що з'явився, можна відредагувати. Зробіть це так.

Прямокутник, який оточений вісьмома маленькими квадратиками — маркерами.

“Схопивши” який-небудь з цих маркерів мишею, Ви можете змінити розміри нашого об'єкта.

Встановивши курсор усередині прямокутника, за допомогою тієї ж миші Ви можете перемістити об'єкт у межах екранної форми, не змінюючи його розмірів.

Створіть ще 5 об'єктів Мітка таким же способом. (Розміри і розташування цих об'єктів задайте довільні, “на око” — за допомогою миші.)

Перейдемо до розміщення текстових полів.

У Вікні інструментів знайдіть піктограму інструмента, за допомогою якого можна створити будь-яку кількість об'єктів керування класу Текстове поле. Це інструмент TextBox.

— піктограма цього інструмента.

Не забувши залишити невеликий простір екранної форми для креслення кімнати і для командної кнопки, розмістіть 4 об'єкти Текстове поле для вхідних даних і для результату. Цей процес зовсім аналогічний створенню об'єктів Мітка.

Точно таким же способом помістіть на екранну форму ще два об'єкти: об'єкт Командна кнопка та об'єкт Зображення. Використайте для цього інструменти CommandButton та Image.

— піктограма інструмента CommandButton.

— піктограма інструмента Image.

Остаточний вид екранної форми після розміщення на ній всіх об'єктів керування показаний на мал. 2.7.

Мал. 2.7. Вікно Object з екранною формою додатка “Площа стін кімнати”

Останній з розміщених на формі об'єктів оточений вісьмома маркерами. Це об'єкт Зображення. Тут буде знаходитися креслення кімнати — прямокутного паралелепіпеда.

А тепер подбайте про наповнення створених нами об'єктів конкретним змістом. Цей зміст, як Ви тепер знаєте, визначається значенням їхніх властивостей.

Помітимо, що в кожен момент проектування тільки один об'єкт є виділеним (активним). Як було тільки що відзначено (мал. 2.7), на екранній формі він оточений рамкою з восьми маркерів.

У Вікні властивостей на Головній панелі Ви бачите список властивостей саме активного об'єкта. Варто тільки клацнути мишею по іншому об'єкті екранної форми, як до цього об'єкта переходить вся активність і миттєво змінюється вміст Вікна властивостей!

Ви будете наповнювати об'єкти змістом (тобто задавати значення їхніх властивостей) один за одним. Для цього Ви будете по черзі їх активувати і працювати з Вікном властивостей кожного активного об'єкта.

Почніть з міток. (Усі написи, заголовок і формулу розмістіть в шести таких об'єктах.)

Спочатку, як і для екранної форми, визначить для них значення властивості (Name). (Нагадаємо, що це ідентифікатор — відмітний знак кожного об'єкта.)

Іншою важливою властивістю об'єкта Мітка є Caption — напис, що буде красуватися в тім місці екранної форми, куди Ви цю мітку помістите.

У табл. 2.1 представлені значення властивостей (Name) і Caption усіх Ваших міток (див. мал. 2.7).

Табл. 2.1
Ім'я мітки за замовчуванням Значення властивості (Name) Значення властивості Caption
Labell Мітка1 Площа стін кімнати, обраховується за формулою
Label2 Мітка2 S = 2 * (А + У) * Н
Label3 Мітка3 Довжина (А):
Label4 Мітка4 Ширина (У):
Label5 Мітка5 Висота (Н):
Label6 Мітка6 Площа стін (S):

Тут мітки названі українською мовою (Мітка1, Мітка2 і т.д.). Але в системі Visual Basic є особлива угода про імена, що трохи обмежує нашу фантазію при вигадуванні імен. Для того, щоб за іменем об'єкта можна було відразу визначити, до якого класу він належить, фірма Microsoft рекомендує (але не нав'язує!) так звану угоду про імена, що називається також угорською нотацією (на честь угорця Ч.Симони — людини, що відіграла видну роль у становленні цієї фірми). Відповідно до цієї угоди імена повинні починатися з особливого префіксу: наприклад, імена міток — із префіксу lbl, імена текстових полів — із префіксу txt, імена командних кнопок — із префіксу cmd і т.д. У нашому випадку Ви могли б дати міткам такі імена: lblМітка1, lblMітка2 і т.д. Однак ми вважаємо, що строге дотримання цієї угоди несе і визначені незручності, тому не застосовували угорську нотацію в тексті цієї книги.

Встановіть для Ваших міток прийнятні для Вас тип, розмір і колір шрифту (значення властивостей Font і ForeColor), а також колір фону (значення властивості BackColor). Щоб фон міток зливався із фоном форми, зробіть його білим.

Значення деяких інших властивостей (а їх чимало!) спробуйте встановити самі — подивіться, що при цьому буде виходити.

А тепер встановіть значення властивостей чотирьох текстових полів (об'єктів Текстове поле).

У текстового поля багато тих же властивостей, що й у мітки. Як встановлювати їхні значення, Ви вже знаєте.

Властивості (Name) дайте такі значення: Довжина, Ширина, Висота, Площа. Ще раз помітимо: угорську нотацію застосовувати зовсім не обов'язково! (У протилежному випадку Вам довелося б набивати такі імена: txtДовжина, txtШиpuнa і т.д., а це не дуже зручно.)

Але Ви, мабуть, відразу помітите, що текстове поле немає властивості Caption! Замість нього є властивість Text. Справа в тім, що в текстове поле можна вводити дуже великий обсяг інформації (наприклад, цілу главу якої-небудь книги). А можна, як у нашому випадку, вводити в текстові поля числа (у нашому прикладі це розміри кімнати). Площу стін кімнати буде обчислювати комп'ютер (Керувати діями комп'ютера буде програма, що Вами ще має бути написати; про це піде мова в наступному розділі цієї глави) і поміщати результат теж у текстове поле — як значення його властивості Text.

Встановіть початкові значення властивості Text усіх чотирьох текстових полів рівними нулю (хоча робити це зовсім не обов'язково).

Перейдіть тепер до об'єкта Командна кнопка.

Головна його характеристика — це не яка-небудь властивість, а подія. Вона полягає в натисненні мишею по цій кнопці. Але про це ми будемо говорити в наступному розділі даної глави. А цікавими для нас властивостями є тільки (Name) і Caption.

Властивості (Name) привласніть значення КоманднаКнопка, а властивості Caption — значення у вигляді фрази: “ Натисніть на цю кнопку, щоб одержати площу стін ”.

На закінчення встановіть значення всього однієї властивості об'єкта Зображення — властивості Picture Подробиці про роботу з графічними об'єктами Ви довідаєтеся, ознайомившись з 7-ю главою нашого посібника.

Цим значенням повинен бути графічний файл, що знаходиться де-небудь на Вашому комп'ютері. Ви самі повинні подбати про існування цього файлу; наприклад, створити його за допомогою графічного редактора Paint Windows. (Вміст файлу, створеного автором за допомогою цього редактора буквально за 10 хвилин, представлений на мал. 2.8.)

Мал. 2.8. Креслення кімнати, “розташовано” в об'єкті Зображення

Після установки значень властивостей об'єктів Ваша екранна форма набуває вигляду, що показаний на мал. 2.9.

Мал. 2.9. Вигляд екранної форми після установки значень властивостей об'єктів

А тепер перейдемо до найцікавішого — програмування. Саме програма вдихне життя у Вашу екранну форму — перетворить її в працюючий додаток.

Hові поняття:

розробка інтерфейсу, ескіз екранної форми, вхід у середовище проектування, установка значень властивостей, Головна панель проекту, Вікно екранної форми, Вікно властивостей, Вікно розташування форми, Вікно інструментів, заготовка екранної форми, ідентифікатор (ім'я) об'єкта, об'єкт Мітка, об'єкт Текстове поле, об'єкт Командна кнопка, об'єкт Зображення, активний об'єкт, маркер.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 529; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.