Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Практична робота №5




ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №32

Тема: Панель

Мета: Створити програму, у якій Ви використаєте панель для статичних написів на формі. Використання властивостей панелі за метою декоративного оформлення проекту

 

Теоретичні відомості

У процесі виконання лабораторної роботи потрібно створити форму, помістити на форму компонент TPanel. Tpanel має властивості BevelInner, BevelOuter та BorderWidth, використання цих властивостей дозволить Вам створювати панелі різних форм. Створіть ще одну форму, а на панель помістіть кнопку, при натисканні на яку б відкривалась ця форма. При кліку на панелі повинен змінюватись колір напису на панелі, та повинен відкриватись малюнок. Напис створіть за допомогою розміщення на панелі мітки, а малюнок за допомогою прив`язки до проекту раніше створеного малюнку. Розмістіть також на формі таймер. Спочатку вимкніть його. Напишіть процедуру для кліка на панелі. Також напишіть процедуру, яка б змінювала колір шрифту на панелі. Таймер потрібний для того, щоб через деякий проміжок часу колір шрифту на панелі змінився на первинний. Напишіть процедуру для обробки таймеру. Форма повинна ще утримувати на собі три мітки, та дві кнопки. Для кожної кнопки потрібно написати відповідну процедуру.

У даній лабораторній роботі показується як можливо використовувати деякі властивості панелі тобто панель використовують її для декоративного оформлення, а також і у якості утримування на ній командних кнопок.

Звіт по роботі повинний містити теоретичні відомості зі створення проекту, розміщення на формі кнопок, таймеру, описи використаних у програмі процедур для таймерів та обробку дій для кнопок. У даній лабораторній роботі користувач повинен використати навички роботи зі зміною кольору шрифту міток на формі.

Звіт з даної лабораторної роботи повинен утримувати малюнки, які б давали уяву про роботу цієї програми.

 

Необхідні теоретичні відомості для практичної роботи:

 

У цій вправі Ви використаєте панелі для статичних (незмінних) написів на формі. Використання властивостей панелі з метою декоративного оформлення проекту.

Основне призначення панелі - контейнер для групи об'єктів на формі. Серед інших способів застосування панелі розглянемо можливість використовувати її для висновку текстів.

Створіть проект. У Рядку заголовка запишіть: «Використання панелі» (властивість Caption). Дайте формі ім'я: FormPanel (властивість Name). Збережіть модуль і проект під іменами UnitPanel і ProjectPanel у папці “Панель”.

Помістіть на форму компонент TPanel (панель) зі сторінки Standard (стандартні). Властивість панелі Bevellnner визначає опуклий, утоплений чи плоский вид внутрішньої частини панелі. Властивість BevelOuter визначає опуклий, утоплений чи плоский вид обрамлення панелі. Властивість BevelWidth визначає ширину обрамлення в пікселях. Властивість Border Width визначає відстань у пікселях між зовнішньою і внутрішньою крайами обрамлення. Варіювання цими властивостями дозволяє створювати панелі різноманітні форми. За допомогою властивості Caption (заголовок) на панелі відображається текст. На рис. 18. представлені деякі способи оформлення панелі, що використовують вищевказані властивості, і на панелях написані коментарі до застосування цих властивостей. Створіть у своєму проекті такі ж панелі, керуючись написами на панелях. Експерименти з властивостями допоможуть Вам вибрати найбільш привабливий для Вас зовнішній вигляд панелі.

Панель можна використовувати і як кнопку, при щиглику на який виконується яка-небудь дія. Для цього помістіть на форму ще одну панель, і у властивості Caption (заголовок) для неї запишіть: «Відкрити наступне вікно». Для події OnClick (щиглика) запишіть у тілі процедури наступний оператор: FormPanel2.Show;

Рис.18.Вікно форми “Використання панелі”

 

Цей оператор відкриває форму, яку необхідно створити і додати до проекту. Вид цієї форми представлений на рис. 19. Властивості нової форми: Caption (заголовок): «Використання панелі 2», Name: FormPanel2, ім'я модуля: UnitPanel2. На цій формі будуть розглянуті ще кілька прикладів використання панелі як кнопки.

При кліку на панелі змінюється колір напису на панелі і відкривається картинка. Помістіть на форму компонент TLabel (мітка), і у властивості Caption (заголовок) для неї запишіть: «Щиглик по панелі змінить шрифт і відкриє малюнок». Під текстом помістіть компонент TPanel (панель) зі сторінки Standard (стандартні). У властивості Caption (заголовок) для панелі запишіть: «Відкрити малюнок». Поруч з цими об'єктами помістіть на форму компонент TImage (зображення) зі сторінки Additional (додаткові). За допомогою властивості Picture (малюнок) завантажте який-небудь малюнок для цього об'єкта. Властивість Visible (видимий) для малюнка виберіть: False (неправда).

Рис. 19 Вікно форми «Використання панелі 2»

 

Помістіть на форму компонент TTimer (таймер) зі сторінки System (системні). Ввімкніть його. У процедурі для щиглика на панелі запишіть оператори:

Panel1.Font.Color:=clRed;

Image1.Visible:=True;

Timer1.Enabled:=True;

Перший оператор робить колір шрифту панелі червоним. Другий оператор робить малюнок видимим. Третій оператор включає таймер.

Таймер тут потрібний для того, щоб через деякий проміжок часу колір шрифту на панелі став колишнім. Процедуру для роботи таймера напишемо трохи пізніше.

Додайте на форму напис: «Щиглик на панелі закриє малюнок, при цьому виникає ефект натискання на кнопку» (компонент TLabel). Помістіть на форму під написом компонент ТPanel (панель). Для неї у властивості BevelOuter виберіть значення: bvRaised і у властивості Bevel Width уведіть значення: «5». Це означає, що обрамлення панелі буде опуклим і ширина обрамлення буде дорівнювати п'яти пiкселям. У властивості Caption (заголовок) для кнопки запишіть: «Закрити малюнок». У процедурі для щиглика на цій панелі запишіть наступні оператори:

Iraagel.Visible:=False;

Panel2.BevelWidth:=3;

Timer1.Enabled:=True;

Перший оператор робить малюнок невидимим. Другий оператор зменшує ширину обрамлення до трьох пікселів, створюючи ефект натискання на кнопку. Третій оператор включає таймер.

Помістіть на форму ще одну мітку: «Колір панелі змінюється при проходженні над нею покажчика миші». Під міткою помістіть компонент TPanel (панель). У властивості Caption (заголовок) для панелі запишіть: «Кнопка, що змінює колір». Для цієї панелі в Інспекторі об'єктів на листі властивостей виберіть властивість On MouseMove (рух миші) і двічі клацніть на порожнім вікні поруч з назвою властивості. У тілі процедури для цієї події запишіть наступні оператори:

Panel3.Color:=clGray;

Timer1.Enabled:=True;

Перший оператор робить колір панелі сірим. Другий оператор включає таймер.

Тепер треба створити процедуру для таймера. Зробіть подвійного кліка на таймері й у тілі процедури запишіть наступні оператори:

Tімеr1.Enabled:=False;

Panel1.Font.Color:=clWindowText;

Panel2.BevelWidth:=5;

Panel3.Color:=clScrollBar;

Перший оператор виключає таймер. Другий оператор повертає колишній колір тексту для першої панелі. Третій оператор повертає колишню ширину обрамлення для другої панелі. Четвертий оператор повертає колишній колір третій панелі.

На цьому конструювання проекту завершене і можна поекспериментувати самостійно.

Контрольні питання:

1. Охарактеризуйте поняття консольного приложення.

2. Опишіть структуру вікна редагування Edit.

3. Опишіть структуру вікна редагування MaskEdit.

4. Охарактеризуйте багато строкове вікно редагування Memo.

5. Охарактеризуйте багатострокове вікно редагування RichEdit.

6. Опишіть роботу наступних компонентів вибору зі списку – ListBox, CheckBox, ComboBox.

7. Охарактеризуйте принципи роботи таблиці строк – компонент StringGrid.

8. Опишіть компоненти вводу та відображення чисел, дат та часу.


САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 4: ФАЙЛОВІ СТРУКТУРИ ДАНИХ. ДИНАМІЧНІ СТРУКТУРИ ДАНИХ

ТЕМА 4.2: ДИНАМІЧНІ СТРУКТУРИ

 

Самостійне заняття №23 – Варіантні змінні




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 459; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.