Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Звук у радіо рекламі




Елементи радіо реклами

Радіо більше, чим інші засоби реклами, залежить від майстерності сценариста. Будь-який сценарист зробить свої тексти більш ефективними, якщо перевірить написане вголос, щоб ще раз уточнити паузи, ритм, усунути стилістичні огріхи.

Існує три основних джерела звукових ефектів: мануальні, записані природні звуки і електронні. Мануальні ефекти створюються безпосередньо на студії – звуки кроків, як відкриваються двері, дзвонить телефон тощо. Записи підбираються із професійної фонотеки – гавкіт собаки, грім, авто гонки тощо. Електронні ефекти створюються на спеціальних апаратах (осцилятори, ревербератори).

Музика виконує багато функцій, від тла до джингла. У радіо рекламі часто декілька тактів спеціально написаної музики ідентифікують продукт – музичний логотип, який займає 4-10 секунд. Рекламні пісеньки (джингли) допомагають запам’ятати слоган. Вдалі музичні слогани роками використовуються такими «акулами» бізнесу, як «Кока-кола», «Пепсі», «Макдональдс».

Рекомендацій і правил зі складання радіореклами дуже велика кількість. Наприклад, існує відома теорія рекламного поля у котрій радіо представлено як система, що призначена формувати у слухача певні потреби.

Звукова реклама створює в уяві людей різноманітні образи, малює справжні картини. Все залежить від особливостей уяви слухача. Не обов’язково кусати лимон, щоб дізнатися, що він кислий. Не треба бачити собаку, достатньо почути її, щоб зрозуміти далеко вона чи близько. У арсеналі дизайнерів багатотисячна палітра із різних звуків, ефектів, шумів. Вони малюють ними природні пейзажі, атмосферу вулиці і домашнього побуту. Чим майстерніший художник, тим краще можна уявити ту реальність, яку він малює.

Пріоритетність зображення перед звуком визначити важко. Відомо, що звуковий аналізатор знаходиться на другому місці після візуального аналізатора в системі сприйняття людиною навколишнього світу. Але також добре відомо, що люди поділяються на три основних типи за тим, через які органи чуття вони сприймають навколишню дійсність: візуали, аудіали і сенсорики. При цьому варто відзначити, що розподіл по групах відбувається приблизно в рівних пропорціях. І це говорить про те, що не можна недооцінювати звукового оформлення реклами.

За сприйняття усіх звуків у людському мозку відповідає гіпоталамус. Як музику він сприймає звук, котрий відповідає таким характеристикам:

· Звук складається із багатьох періодично повторюваних звукових елементів.

· Звукові періоди синхронізовані між собою.

· У звукові присутні постійно змінюючи елементи, які залежать від основних періодів.

Якщо цього немає, то мозок не реагує на те, що він чує, як на музику.

Звукова реклама повинна захоплювати увагу з перших секунд, вона має звучати так, щоб викликати до себе інтерес, відволікти від інших звуків і шумів, навіть якщо це розмова з людиною. Увагу треба захоплювати і зробити це можливо лише щільним насиченим звуком, багатою мозаїкою. Для цього недостатньо музики і записаного тексту. Для того, щоб перетворити ролик у яскраву картину, його треба оживити з допомогою всього різнобарв’я звукових ефектів, які існують у звуковому світі.

Ефекти бувають різних видів. Є дві великі групи ефектів, які використовуються в звуковій рекламі. Перша з них – інтершуми – це реальні звуки з нашого світу. Звук кроків, дзвінок мобільного телефону, звуки музичних інструментів (наприклад, сигнал горна, акорд гітари). Інтершуми незамінні для озвучування постановочних відео роликів. Вони створюють ту саму атмосферу, у якій перебувають герої ролика. Якщо в відео роликах інтершуми лише допомагають відтворювати картинку, то в звуковій рекламі вони її просто створюють. Решта – справа уяви. Почули звук хвиль і крики чайок – уявили море, почули дитячі голоси – уявили дитячий майданчик. Дуже важливо помістити споживача у потрібну атмосферу, відволікти від реальності.

Існують цілі бібліотеки інтершумів, що містять тисячі звукових і шумових відображень. Вони розробляються спеціально для створення звукових доріжок до фільмів, у тому числі і для звукової реклами. Все таки при створенні атмосфери, не завжди можна підібрати всі звукові складові у таких бібліотеках. Наприклад, під час озвучування відео ролика, не знайшли в бібліотеці звук падіння скляних і пластикових кульок на дерев’яну та гранітну поверхні. Також не можна було знайти звук масла, що ллється із пляшки, під час запису ролика про машинне масло. У таких, особливо важких випадках, приходиться записувати подібні звуки самостійно. Запис різних звуків передбачає наявність спеціальних мікрофонів і аксесуарів для роботи з ними. А апаратура, що використовується на продакшн студіях для запису реклами, не завжди може виконати подібні завдання. Адже, якщо звук води, що ллється, можна легко записати, не виходячи із студії, то для запису вуличних шумів чи реальної атмосфери хокейного матчу запису у студії буде недостатньо. Для того, щоб уникнути проблем з пошуком ефектів під час виготовлення ролика, бажано ще на стадії креативу і до його ствердження переконатися, чи зможе студія знайти чи створити всі необхідні шуми і звуки.

Друга група звукових ефектів – це звукові спецефекти, яких не існує у реальному житті, а створені синтетичним шляхом для використання у музиці і іншій звуковій продукції, включаючи рекламну. Найрізноманітніші вжики, блями і бумси. Їх кількість величезна. Нові звуки щодня створюються музикантами-електронщиками. Бібліотеки з ефектами також широко використовуються для створення звукової реклами, як і бібліотеки інтершумів. Але, на відміну від інтершумів, завдання спец ефектів зробити звук більш яскравим і живим. Посилити ритм, поставити чи посилити акцент, виділити слово, фразу чи зображення – відділити одну частину ролика від іншої, заповнити пузу – ось не всі перераховані завдання, для яких використовуються звукові ефекти.

Для оформлення рекламних блогів на радіо рекомендується декілька методів, якими можна скористатися для створення приємного враження.

Спочатку записують дикторський рекламний текст і звукові спец ефекти, музичний супровід не накладається. Цей текст має записуватися в одному темпі. У цьому ж темпі створюються всі рекламні ролики, призначені для відтворення у даному рекламному блоці. Надалі ролики об’єднуються у рекламний блок і вже тоді до них приєднують музичний супровід. Темп супроводу і темп мовлення повинен співпадати. Це дещо радикальний метод. Декілька стандартних роликів просто вирівнюють за темпом. Ролики мішкуються з жорстким танцювальним ритмом, котрий повторюється протягом всього рекламного блоку.

Однак постає питання про те, чи зможе слухач розібратися в ідентичних за звучанням роликах, і як він потім відрізнить одну фірму від іншої. До того ж, необхідно враховувати, що за правилами, музика і звукові ефекти одного рекламного ролика не повинні імітувати музику і звукові ефекти ролика-конкурента.

Звуковими ефектами рекламісти називають вуличні, промислові, інші шуми, котрі постійно оточують людину в реальній дійсності. Звукові ефекти в теле -, радіопередачах, фільмах, рекламних роликах допомагають людині потрапити в необхідну обстановку, щоб відчути себе не відірваним глядачем, а хоч трішки брати участь у подіях, що відбуваються.

Звукові ефекти поділяються на два види:

· Ті, які створюють ефект присутності. Вони імітують звуки, котрі властиві подіям, що відбуваються в ролику. Наприклад, подія відбувається в лісі, коли спів пташок, шум вітру в листві дерев, створюють ефект присутності. Хруст чипсів, сухариків в одній рекламі і голоси тварин у іншій. Але необхідно враховувати той факт, що детальне відтворення подібних звуків може заважати сприйняттю реклами. Наприклад, якщо герой перебуває біля холодильника, йому не обов’язково дзижчати, поки герой з хрустом їсть крекери.

· Ті, які символізують що-небудь. Такі звуки напряму не пов’язані з рекламованим товаром чи подіями ролика. По-перше, це може бути звук, котрий використовується у всіх роликах фірми і служить своєрідним пізнавальним знаком. По-друге, деякі звуки асоціюються у більшості людей з тим чи іншим явищем.

Звукові ефекти можуть бути записані спеціально для ролика чи можна використовувати ті звуки, які вже є на студії звукозапису. Такий набір називається банком даних.

На даний час радіо ефір заповнений різноманітними звуковими ефектами, і слухач перестає реагувати на них. Тому в моду входять ролики, у яких зовсім не використовуються ні звукові ефекти, ні музика. Вони вигідно виділяються на тлі усіх інших.

Зазвичай для досягнення ефективності в таких роликах намагаються зробити так, щоб мовлення диктора було ритмічним. Також необхідно слідкувати за тим, щоб гучність протягом ролика не змінювалася. При вмілому використанні звукових ефектів ролик стає яскравим, зразу виділяється із ряду досить схожих один на одного роликів.

Однак, спеціалісти радять пам’ятати, що звукові ефекти впливають у першу чергу на підсвідомість, тому що радіо рекламу зазвичай слухають неуважно. Адже здебільшого радіо служить тлом для іншого заняття. Але і за цих умов добре зроблений ролик заставить пам’ять працювати.

Деякі спеціалісти в галузі радіо реклами пропонують нагадувати про конкретний товар на місці продажу. Тобто, у магазині програвати звуковий символ товару. Але, по-перше, не у всіх магазинах є внутрішня радіомережа, а, по-друге, це може розізлити покупця, якому й так вистачає реклами з усіх ЗМІ.

Однак, наявність звукового символу товару – це дуже вигідний хід, адже він сприяє впізнанню і торгової марки, і товару, і компанії.

Дуже важливо для рекламіста, що створює звукову рекламу, правильно використовувати всі можливості звукових ефектів. Розглянемо помилки, що найчастіше зустрічаються при написанні текстів з точки зору використання звукових ефектів:

1. Звукова каша. У одному сценарії було написано, що дія відбувається на вулиці у години пік, чути шум і сигнали машин, щебетання пташок, кроки каблуків головної героїні ролика по сходах і все це під динамічну музику під час проголошення дикторського тексту. Насправді, вийшло так, що все разом утворило шумову завісу. Для того, щоб звуки було чутно чітко, їх необхідно пускати не разом, а послідовно. Спочатку кроки і шум авто, потім голос з музикою. Причому, якщо змішувати два різних звука, треба чітко розуміти, що один х них є основним (більш голосним), а інший – фоновим (більш тихим). У випадку з кроками і вулицею – кроки повинні бути на передньому плані, а вуличний шум – на другому, лише фоном – настільки голосним, щоб не заглушати кроки і бути чіткими. Для більшої чіткості звучання, не можна уникати можливостей стерео (якщо технічні можливості медіа каналу дозволяють транслювати звук в стерео). Кроки можуть пройти з лівого каналу в правий, а шум вулиці залишитися в центрі. Чи кроки в центрі, а шум вулиці зміщений вліво або вправо.

2. Некоректно підібрані ефекти. Існує думка, що сценарії для звукової реклами – справа швидка і її може виконати будь-хто. Але насправді, навіть спеціалісти із суміжних рекламних галузей – телебачення і преси здійснюють помилки. Основна різниця у написанні сценарію в звуковій рекламі в тому, що сценарист повинен «думати» не очима, а вухами. Наприклад, креатор думає очима: Помітки в сценарії: день, ніч, ранок (якщо варто це вказувати, то лише з допомогою тексту «Який чудовий ранок!»); звуковий ефект злісного клацання величезних щелеп (звук клацання будь-яких щелеп однаковий, ефект злісності може створити лише відеоряд); звук, немов щось непомітно пролетіло з однієї кімнати у іншу (без коментарів).

3. Нехтування ефектами. Деякі креатури просто забувають про ефекти і навіть у тих сценаріях. Де ці ефекти просяться, сценаристи не вказують їх у сценаріях. Професійний саун продюсер сам протягом роботи допрацює сценарій, проілюструвавши звук всіма необхідними ефектами і шумами. А можливо й нічого не зробить. Цікавим є експеримент «Віддати поганий сценарій різним радіо роликам». Як правило, різниця може бути колосальною. Але й платити прийдеться обом.

4. Небезпечні ефекти. Занадто реалістичні і різкі звуки можуть зашкодити. Ніколи не варто використовувати звук різкого тормозу чи звук реалістичного клаксону в радіо рекламі. Багато слухачів перебувають за кермом, тому подібні звуки можуть відволікти чи призвести до ДТП. Звуки телефонних дзвінків у рекламі також досить дратують, якщо брати за ефекти рінгтони, що часто використовуються в мобільних телефонах. Якщо реклама звучить у транспорті, то стилізація під голос водія чи диспетчера, звуки дверей, що відкриваються-закриваються, може привести до неочікуваних реакцій пасажирів.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 1146; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.