Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Сценарій телереклами




Робота копірайтера і арт-директора над роликом складається із кількох етапів:

• Сценарій у вільній формі

• Сценарій в умовній формі (розкадровка)

• Завдання на підбір акторів

• Завдання на вибір місця зйомки, костюмів і декорацій

• Кастинг

• Зйомка, озвучення

• Допомога режисеру і його команді у підготовці ролика до ефіру.

Спочатку копірайтер викладає свій задум на папері. Якщо замовник схвалює ідею, копірайтер разом із арт-директором розробляє сценарій. Сценарій пишеться у особливій кодифікованій формі, яка називається розкадровка (storyboard).

Розкадровка складається із трьох колонок: опис планів, картинка і звуковий ряд. Один умовний план займає 2 - 2,5 секунди, таким чином, типова розкадровка 30 - секундника містить 12-15 кадрів. Звісно, агентська розкадровка - умовність. На її основі режисер розробляє свою розкадровку, до якої всі плани уточнюють, а переходи згладжують.

СЦЕНАРІЙ. Кількість слів. Для того, щоб коментар звучав природно і неспішно, слід дотримуватися приблизно 2 слів у секунду. 10 - секундна вставка дає для роботи 20 слів. 30 – секундна - 60 слів.

У 60 словах фірмову назву згадують три рази, але не починають із неї текст. Із 60 - ти слів виходить 3-4 речення середньої довжини, і якщо враховувати титр на заключних кадрах, то назва використовується 4 рази (тобто одне згадування виходить кожні 7,5 секунд).

1 ПРАВИЛО: 1) для кожної секунди писати 2 слова;

2) намагатися писати менше, залишаючи місце для музики, сміху, звукових ефектів.

2 ПРАВИЛО: 1) складний відеоряд потребує мінімума слів;

2) чим швидша зміна кадрів, тим менше слів.

3 ПРАВИЛО: 1) насичене повідомлення потребує простого відеоряду;

2) чим більше говорять, тим менше показують.

4ПРАВИЛО стосується застольних рекламних роликів: не варто писати текст для персонажу, який їсть чи якого показують з наповненим ротом. Не вкладайте слова у повний рот.

5 ПРАВИЛО: Якщо слова звучать занадто банально у звичайному мовленні, їх необхідно співати.

У більшості агенцій є «сценарні листки» - бланки, спеціально надруковані для сценаріїв. На лівій частині сторінки дається окремий опис кожного кадру чи сцени. На правій - пишеться текст чи коментар/діалог. У сценарії залишаються пробіли, щоб було видно, які слова відповідають тій чи іншій сцені або кадру.

Після схвалення сценарію, копірайтер пише завдання на підбір акторів. Формулювання визначаються змістом ролика. Наприклад: «тренер - 35 - 40 років, зріст 180 - 185, мужнє обличчя тощо». Якщо в кадрі демонструється не увесь актор, то проводять спеціальні кастинги: очей, рук, волосся. Бувають і кастинги домашніх тварин. Крім акторів, зацікавлені сторони обговорюють костюми, декорації тощо.

Робота над 30 - секундним роликом на знімальному майданчику займає мінімум день, частіше два - іноді більше. У середньому 1 секунда рекламного часу створюється півгодини. Потім ролик змонтовують. Озвучення схоже на запис радіо ролика. Частіше актори озвучують самі себе, іноді на озвучення приходить інший актор. На фінальному етапі звук і картинка зводяться воєдино.

Часто в ефір запускають не один - єдиний ролик, а цілу кампанію. Всередині телевізійної кампанії ролики часто будують за заданою схемою. Чим більше обмежень у схемі, тим менш вона продуктивна. Обмежувальна схема — готова історія, куди підставляються персонажі. У цьому випадку усі елементи фіксовані і лише один компонент схеми варіюється в ході кампанії. Звичайна продуктивність такої схеми - 2-3 ролика. Ця схема використовується досить рідко.

Напівобмежувальна схема - задана ситуація, наповнення якої варіюється. Частіш за все схема описує певний психологічний стан: очікування, розчарування, здивування. Продуктивність такої схеми доходить до 4 - 5 роликів.

Вільна схема - у ній присутні персонажі, з якими може трапитися майже будь - яка історія. Тут лише один елемент фіксований - герой чи компанія героїв. Продуктивність необмежена.

Майже будь-який ролик може бути початком цілої серії, стати першим у кампанії. Взагалі, логічна схема - аналог допінгу: на місце популярним, відпрацьованим, будуть приходити нові, зовсім незвичні. А найбільш смішним і ефективним буде те, що взагалі не вкладається ні в які схеми.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 856; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.