Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Особливості рекламного дизайну




КОМУНІКАТИВНИЙ ДИЗАЙН РЕКЛАМИ

 

 

Термін «дизайн реклами» увійшов до широкого вжитку зовсім недавно. Дизайн – це, власне кажучи, оформлення життєвого простору та його частин, створення з хаосу й дисгармонії чогось зручного в користуванні й осмисленого. У цій якості дизайн відіграє у житті дуже помітну роль. У рекламі ж дизайн є прагненням досягнення гармонії з урахуванням рекламних цілей і завдань. Дизайн – це конструктивне мислення, це матеріалізація ідеї, вираження її. Дизайн дозволяє організувати ідеї. Інформація перетворюється на повідомлення, які легко засвоюються: одна у візуальні, інша – в текстові. Хороший дизайн допомагає фактам зайняти вільне місце у свідомості споживачів та виділяє найбільш важливу інформацію.

Два досить автономних одне від одного понять – «дизайн» та «реклама» - злилися в одне лише на початку 90-х років ХХ століття. Неможливо уявити, що більше десятиліття тому до реклами ставилися як до «продажної дівки імперіалізму». Як сфера діяльності, яка обслуговувала потреби надлишкового виробництва і суспільства масового споживання, реклама дійсно була ворогом соціалістичної держави. У його комунікаційний простір не могли вписатися чудові зразки рекламної творчості, характерні як для дореволюційної реклами, так і для авангардного післяреволюційного дизайну. Невелика кількість рекламних продуктів радянського періоду (плакати, буклети, каталоги, демонстраційні фільми) носили здебільшого пропагандистську функцію, а не комерційну. З початком ринкових перетворень ситуація кардинально змінилася: рекламний бізнес став найбільш розвиненою галуззю національної економіки. Завдяки кількості замовлень та фінансовим вливанням професійний «новенький» - рекламний дизайн – почав стрімко виходити на провідні позиції.

На перший погляд дизайн і реклама пов’язані між собою як брат і сестра, адже вони обоє перебувають у світі товарів, по-своєму «прикрашають» світ. Завдання дизайну – створити функціональний, зручний, гарний і потрібний споживачеві товар. Завдання реклами – яскраво і популярно пояснити споживачеві, наскільки хороший цей товар і навіщо він йому потрібен. Разом вони служать задоволенню різноманітних людських потреб. Дизайн і реклама немов дві взаємопов’язані ланки одного маркетингового ланцюга, які підтримують і доповнюють одне одного. Хоча не все так просто. Дизайн опинився перед складною дилемою. Прийняти новий напрям як повноцінну частину своєї професійної культури чи відмовитися від нього, розглядаючи взаємозв’язки як вже вичерпаний спосіб виживання у новій економічній ситуації, як данина моді, як термінологічний хаос, звичний для перехідного періоду. Можливий досить прийнятний принцип вбудовування реклами в дизайн – додати до потенційно нескінчених списків дизайнерських об’єктів ті, котрі мають відношення до реклами. Наприклад, такі об’єкти:

· Фірмовий стиль чи стиль корпоративної ідентичності.

· Рекламно-виставкове обладнання (експозиційний дизайн).

· Об’єкти, що отримали назву «рекламоносії»; для дизайну вони традиційно виступають як засоби візуальних комунікацій.

Однак проблема відмежування дизайну від реклами пов’язана не з об’єктами (в тому числі з грандіозними можливостями Інтернет), а із змістовним боком. Адже зараз спроектована дизайнером річ конкурує не з тією, якої не торкалася рука дизайнера, а з річчю, що спроектована іншим дизайнером. Рівень розвитку дизайну і промислового виробництва робить різницю між товарами все менш очевидною для споживача. На перший план виходить не сам товар, а торгівельна марка і її образ, сформований засобами реклами. Тобто і на національному ринку головним для споживачів стає рекламне представлення товару, а не реальна цінність товару. Хоча зараз вже недостатньо гарного пояснення та ефектного зображення. На зміну маркетингу товарів, їх властивостей і переваг приходить маркетинг, зорієнтований на почуття і емоції споживачів.

Зважаючи на те, що рекламна творчість – це особливий вид, оснований на поєднанні наукового планування і художнього натхнення, обмеженого жорсткими умовами комерційних завдань і специфікою масової комунікації; це творчість, яка здійснюється в межах спеціально розробленої стратегії, то можна говорити про її проектний характер. Дизайн у його взаємовідносинах із рекламою може розглядатися як проектна діяльність, направлена на створення творчої стратегії рекламної кампанії. При цьому не варто вважати, що для проектної діяльності дизайну реклами досить засобів класичного дизайну і, відповідно, простого визнання рекламної продукції черговим об’єктом дизайн-проектування. Рекламний дизайн виходить за відомі і звичні рамки, вводячи у свій арсенал дизайну нові цілі проектної діяльності (наприклад, вплив на масові стереотипи), нові проектні засоби (наприклад, вербальний дизайн), нові проектні технології роботи з об’єктом (наприклад, брендинг). Все разом означає необхідність «вбудови» дизайну реклами у професійну культуру, з одного боку, і актуальність його самостійного теоретичного і методичного оснащення - з іншого.

Отже, зазначимо комунікативну роль дизайну:

1. Дизайн – це зовнішня оболонка. Вона важлива для створення позитивного іміджу рекламованого товару.

2. Споживачі приймають рішення про покупку завдяки дизайну рекламного повідомлення.

3. Для більшості категорій продуктів упакування є єдиним джерелом інформації про товар. Щоденний комунікативний зв'язок між споживачем і упакованим продуктом відкриває необмежені можливості для брендинга.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 4005; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.