Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Завдання ілюстрування




Зображувальні засоби реклами.

Сьогодні важко уявити рекламу без візуальних компонентів. Вони зустрічаються всюди: в листівках, проспектах, журнальних оголошеннях тощо. Сучасна наука переконливо говорить про те, що зображення об’єктів суттєво полегшує сприйняття пов’язаної з ними інформації, посилює вплив реклами. Дані різноманітних досліджень свідчать про таке:

· Ілюстрована реклама захоплює увагу 74% потенційних покупців і збільшує число тих, хто її причитав, на 50%.

· Запам’ятовуваність повідомлення підвищується на 70%, коли в рекламі є зоровий елемент, який можна згадати.

Такий сильний вплив ілюстрацій пов'язаний з тим, що близько 80% всієї нової інформації запам’ятовується людиною візуально. Зображення, як засіб комунікації, дуже зручне. Воно може бути дуже сильно інформаційно-насиченим: через різноманітні деталі передавати багато значень, смислів та їх відтінків одночасно. Таким чином, для людини найбільш зручним є сприйняття не словесної, а саме візуальної інформації. Її елементами в рекламних оголошеннях є:

· Ілюстрація.

· Фірмова символіка (торгівельний знак, слоган тощо).

· Спеціально графічно оформлений заголовок та інші частини тексту.

· Різноманітні додаткові елементи (рамки, буліти тощо).

Ілюстрація в рекламі виконує цілий ряд функцій. В першу чергу привертає увагу потенційних споживачів. Інші функції: представляючи, організуюча, інтерпретуюча, трансформуюча, декоративна. Представляючи візуальні об’єкти немов розповідають зміст реклами, показують предмет реклами, його користувачів, різноманітні деталі, пов’язані з предметом чи користувачем. Організуючі ілюстрації служать для забезпечення гармонійної композиції реклами, а також для акцентування і зв’язку частин текстової інформації. Інтерпретуючі зображення допомагають при поясненні важкої інформації. Найбільш часто для цього використовуються різні графіки і діаграми. Трансформуючі ілюстрації зазвичай є зображеннями з переносним значенням. Декоративний характер візуальні елементи носять у тому випадку, коли вони роблять рекламу більш привабливою для сприйняття. Візуальні об’єкти не можуть існувати поза зв’язком з текстом. Ілюстрація і текст – рівноправні партнери – два важливих структурних компонента реклами, що служать єдиній меті: вплинути на споживача. Залежно від співвіднесення ілюстрації і тексту визначається тип реклами:

· Постерний (або афішний), коли використовується дуже мало тексту (здебільшого поряд із зображенням є лише слоган і логотип).

· Врівноважений, коли ілюстрація і текст значимо доповнюють один одного.

· Текстовий, коли ілюстрації носять другорядне значення, а головну роль відіграє текст.

У ролі рекламних ілюстрацій використовуються фотографії, малюнки і колажі. Вибір того чи іншого виду залежить від трьох основних факторів:

1. Від можливостей, котрими розпоряджається виготовлювач реклами (наявність готових ілюстрацій, часу для роботи над новими, засобів для оплати праці фотографа чи художника тощо).

2. Від змісту самого оголошення, яке обумовлює застосування саме фотографії чи малюнку.

3. Від технічних характеристик видання, в якому планується розмістити оголошення з ілюстрацією.

Фотографія. Класична фотографія представляє собою момент зафіксованої реальності. Тому є свого роду документом і, відповідно, викликає у людей особливу довіру. Фотографія привертає більше уваги, чим малюнок, і при цьому краще запам’ятовується. Зазвичай фотографії використовують, коли необхідно підкреслити реалізм. Однак, у зв’язку з розвитком комп’ютерних технологій, знімки сьогодні застосовують і при показі перебільшень, фантазії тощо. При роботі з фотографією важливо пам’ятати, фіксування реальності на спеціальній плівці, папері, а зараз вже і в електронній пам’яті – це всього лише спосіб перенесення інформації. Тому головне при зйомках – не зловити потрібний предмет у видошукач апарату і натиснути кнопку, а зафіксувати щось цікаве. У фотографії обов’язково має бути ідея. Для того, щоб отримати цікаву фотографію, варто подумати над її сюжетом, тобто придумати, «поставити» захоплюючий увагу кадр. Можливо, прийдеться влаштувати зйомки у нестандартному місці, при незвичайних кліматичних умовах, з особливим світлом, з оригінального ракурсу, з використанням спеціальних об’єктивів тощо. При пошуку нестандартних прийомів, однак, необхідно слідкувати за тим, щоб не перетворити їх використання у самоціль. Наприклад, якщо показати людське обличчя з великим збільшенням, то це може негативно вплинути на глядачів.

Якщо в одній рекламі використовується декілька фотографій, то не варто включати лише кольорові чи лише чорно-білі знімки – їх поєднання буде добре виглядати, виділить сильні сторони і перших, і других. Важливо слідкувати за технічним боком справи. Цікаві фотографії може знищити технічне виконання. Так, наприклад, не повинно бути нечітких чи затемнених знімків. Як правило, після того як зроблено знімок, його приходиться доопрацьовувати. Щоб сфокусувати увагу на дії, на найбільш важливому елементі, прийдеться з кадру забрати зайві деталі, а також «порожній» простір, що не несуть значної інформації. При розташуванні у оголошенні слід створити їй контур з допомогою тонкої лінії. У такому випадку зображення виділяється, привертає велику увагу. І тут важливо, щоб між контурною лінією і краєм фотографії не було білого простору. Найпростіші фотографії можна створити самостійно. Але якщо мова йде про створення дійсно високоякісних знімків, то варто звернутися до професіоналів.

Процес зйомки можна розкласти на декілька етапів:

· Усвідомлення основної ідеї.

· Вибір кадру, аксесуарів, персонажів тощо.

· Репетиція зйомок.

· Власне зйомки (з різних ракурсів, з різним освітленням, з різними позами, поглядами тощо).

· Відбір кращого знімку.

· Ручне чи комп’ютерне удосконалення.

Оскільки у зйомках може бути задіяно багато людей, місць і речей, то важливо, щоб був присутнім адміністратор, що здійснює загальне координування. Перед тим, як розпочати зйомки, варто усвідомити, в якому виданні планується розмістити оголошення з фотографією. Адже фотографія, представлена на комп’ютері чи на спеціальному папері, по-іншому буде виглядати у газеті чи журналі. Взагалі, щоб людям було цікаво розглядати картинку, їй має бути властивий якийсь внутрішній ритм, повторюваність елементів – чи то світлові блиски, деталі аксесуарів, фактура матеріалу чи ще щось. Ще більшого ефекту досягають порушенням цього ритму – тут іде гра з підсвідомими очікуваннями споживачів. Також надзвичайно важливий елемент, який привертає увагу до зображення, це – авторитет автора. Іноді лише цього факту достатньо, щоб створити споживацький ажіотаж.

Малюнок. Найбільш часто малюнки використовуються при ілюструванні реклами в газетах. Як правило, художники вдаються до штрихової техніки. Вона дозволяє уникнути небезпеки спотворення при перенесенні зображеного на папір низької якості. Також штрихові, контрастні малюнки використовують при ілюструванні невеликих оголошень, в яких важко розглядати маленьку фотографію. Застосовують малюнки і тоді, коли об’єкт не дуже фотогенічний. Малюнки можуть створити ефект перебільшення. З їх допомогою нескладно «додумати» ситуацію, уявити її з точки зору нових обставин. Нерідко малюнки використовують, коли необхідно зобразити не конкретну ситуацію, а типову, або коли потрібно представити не певного персонажа, а просто зазначити людину. Малюнки допомагають «розшифрувати», пояснити складні або абстрактні поняття. Змінюючи техніку виконання малюнка, можна створювати певний настрій у його сприйнятті, тобто націлюватися на конкретні споживацькі аудиторії. Так, наприклад, зображення пастеллю буде виглядати романтично, пульверизатором – сучасно, «графіті» приверне увагу молоді тощо. Малюнок завжди переважає, коли мало часу та коштів.

За своїм змістом малюнки можуть бути статистичними і нестатистичними. Статистичні основані на цифрах і служать для показу зв’язків між об’єктами чи подіями. Нестатистичні повідомляють факти і думки. До статистичних можна віднести таблиці і графіки. Вони служать для полегшення сприйняття цифр. Найбільш простий вихід – помістити числову інформацію в таблиці. Найбільш наочним і зручним є перенесення цифр у графіки. Вони бувають трьох основних типів: колова діаграма, гістограма, класичний графік.

Колова діаграма (коло, поділене на сектори) найбільш зручна для порівняння компонентів єдиного цілого. Можна показувати відсотки, частини єдиного. Найбільш ефективно сприймається колова діаграма, коли має не більше п’яти компонентів. Побудову колової діаграми починають з показу найбільш важливого компонента у верхній частині кола. Всі решта частин розподіляються за часовою стрілкою. Також за ступенем важливості сегменти виділяються кольоровою насиченістю: найбільш важливий – найбільш темний або найбільш яскравий. При нанесенні пояснювальних записів важливо слідкувати за їх орієнтацією. Вони повинні бути написані горизонтально.

Гістограма (вертикальні чи горизонтальні стовбці) найбільш зручна для порівняння окремих величин. Гістограма буває вертикальною і горизонтальною. Кожний стовбець показує різноманітні пункти. Їх довжина вказує на важливість пункту. Послідовність стовбців – на важливість розглянутих величин, а також на становище відносно рейтингів, часу, алфавітного порядку тощо. У зв’язку з особливостями будови зору, людина легше сприймає горизонтальні гістограми.

Класичний графік дозволяє розглядати різноманітні показники залежно від часу, а також виявляти тенденції. У класичних графіках добре видно пояснювальні процеси (зростання, спад, коливання). Зазвичай по вертикальній шкалі класичних графіків позначають гроші, а по вертикальній – час. Якщо в такому графіку одночасно зображається декілька ліній, то їх варто робити візуально відмінними. Цього легко досягти, застосовуючи різну товщину ліній, змінюючи їх колір чи тип.

Нестатистичні малюнки допомагають представити думки, котрі легше сприймаються саме з допомогою візуального сприйняття. До них можна віднести суму пунктів, підкреслення думок, карти, креслення, схеми, логотипи, символи, декоративні елементи. Суму пунктів застосовують для того, щоб узагальнити наведені раніше факти і допомогти споживачу орієнтуватися при сприйнятті реклами. Воно має бути саме візуальним засобом, а не письмовою розповіддю. Для того, щоб це було саме так, в сумі використовується заголовок плюс максимум шість друкованих рядків. У кожному рядку розміщують максимум до шести слів.

Якщо в тексті оголошення важливо підкреслити якусь інформацію, її можна виділити, помістивши в рамку. Таким чином здійснюється візуальне підкреслення думок. До такого способу виділення інформації часто вдаються в оголошеннях, що містять купони, спеціальні пропозиції, правила конкурсів, бланки замовлень тощо.

Карти допомагають легше орієнтуватися у просторі. З допомогою таких малюнків можна показати, де знаходиться місце продажу, пояснити, як до нього проїхати чи пройти.

Коли переваги виробів важко зрозуміти за зовнішнім виглядом, тоді специфіку товару пояснюють з допомогою креслень і схем. Також до подібних малюнків вдаються для того, щоб підкреслити особливу продуманість у розробці чи виготовленні продукту.

Часто в рекламі використовують зображення печатки організації, яка схвалює використання конкретного продукту. Тобто товару надається додаткова довіра.

У більшості оголошень присутнє зображення логотипу. Це також підвищує довіру споживачів. Крім того, написання логотипів впливає на запам’ятовування і асоціативність.

Символи зазвичай наводяться для спрощення чи пояснення важких думок. Так, наприклад, зображення вушка голки символізує складність завдання. Гойдалка – прямий зв'язок між двома процесами. Коло – замкненість процесу. Циферблат – час тощо. При згадці про прибуток можна привести знак $ (долар). Якщо мова йде про зимній період, можна підкреслити це з допомогою символу «сніжинка» - *. Якщо відзначається щось важливе – можна використати окличний знак тощо.

Декоративні елементи служать для візуального виділення пропозиції серед конкурентних оголошень також вони полегшують запам’ятовування. Декоративні елементи повинні гармоніювати з усією структурою і окремими частинами оголошення. Ними не лише прикрашають рекламу, а виконують одну із функцій:

· Як обрамлення обмежувати оголошення і, таким чином, затримувати погляд людини на певному просторі.

· Спрямовувати увагу до певних частин оголошення (стрілки, буліти тощо).

· Створювати певну смислову атмосферу (історичну, ділову, військову, артистичну).

Для того, щоб досягати необхідного ефекту, декоративні елементи повинні бути зрозумілими, простими.

Колаж. В ілюструванні може бути використана техніка фотографії і малюнка не лише окремо, але і одночасно – при виготовленні колажу. Досить часто до нього вдаються при оформленні газет і журналів. У рекламі колаж зустрічається рідко.

Працюючи над високохудожніми фотографіями і малюнками, важливо уникати «легких» шляхів – не йти шляхом створення візуальних штампів, тобто коли зображення не буде привертати достатньо уваги споживачів. Найбільш частими штампами є такі зображення:

· «Рукостискання»

· «Рукостискання і усмішка»

· «Вдала покупка»

· «Нагородження»

· «Мислителі» (декілька людей роздумують над продуктом, документом, біля комп’ютера тощо)

· «Схвалювальне захоплення».

Затертими стали зображення гральних карт, відомих скульптур і подібного.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 1072; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.144 сек.