Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Warm Up. Lesson 2.Advertising Techniques




Lesson 2.Advertising Techniques

IV. Ask your partner the questions in III.

III. Fill the gaps below with the words from II.

II. Underline the stressed syllable in the following words.

I. Decide with your partner if the following statements are true or false.

Lexical Exercises

VI. Make a summary of the text.

IV. Complete the chart with the information from the text and your own ideas.

III. Answer the following questions. Explain your answers.

II. Fill the gaps with the words from the previous exercise.

Reading Comprehension

I. Find English equivalents of the following words and phrases:

привлечь внимание, нацелиться на потенциального покупателя, размещать рекламу продукта, оплачивать услуги, реклама на радио, рекламный джингл, увеличить продажи, снимать рекламный ролик, заполучить широкую аудиторию, знаменитости, рекламировать, воспроизводить рекламу в эфире, реклама в интернете, растяжки, рекламные щиты, брошюры.

a. To … your sales turnover you can place your ads on television or on the Internet.

b. Advertising helps to … the attention of … buyers.

c. … advertising should be placed on the most popular websites.

d. Ad … are the best way advertising on the radio.

e. … can be self made by including all the detailed information of your products.

a. What kind of advertising is the most effective? Why?

b. What is he best way of advertising on the radio?

c. What are the advantages of television advertising?

d. How to make internet advertising more successful?

e. What are the advantages of using banners, hoardings and pamphlets?

  Advantages Disadvantages
Newspaper Advertising    
Radio Advertising    
Television Advertising    
Banners, Hoardings and Pamphlets    

VII. Did you know…? A 30- second TV advert during the American Superbowl costs more than $2 million!

1. In the UK an advertisement is often called a ‘spot’.

2. There are no advertisements on BBC TV and radio.

3. There are three recognised abbreviations of

‘advertisement’: ‘advert’, ‘ad’ and ‘adv’.

4. A ‘commercial’ is an alternative word for an advertisement on television or radio.

ad ver tise ad ver ti sing

ad vert ad ver tised

ad ver tise ment

1. Do you think that............................ is a form of art? Why (not)?

2. How much does it cost to..........................in a newspaper, on the radio or on TV in your country?

3. Tobacco......................... in the UK is banned on television and radio and in magazines

and newspapers. Is it banned in your country? Do you think it should be? Why (not)?

4. Do you think that tobacco, cigarettes etc. should be............................ near schools?

5. What are the funniest three......................... you have ever seen?

6. What factors do you think make a good.............................?




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 595; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.