Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Основні визначення та характеристики




Растрова графіка

Тема3: Складові системи мультимедіа: графіка

 

Зображення надходить в комп’ютер одним з наступних шляхів:

· за допомогою сканування готових зображень; існують також спеціальні сканери для фотоплівок;

· з цифрових фотоапаратів та цифрових відеокамер;

· вибираються з файлів, що містять графічні зображення, які поставляються спеціалізованим фірмам, або отримуються із Internet;

· створюються користувачами за допомогою пакетів графічних програм.

 

За методом подання комп’ютерну графіку поділяють на растрову, векторну та фрактальну.

 

Растрова графіка (bitmap) передбачає розбиття на елементарні фрагменти, що називаються пікселами (pixel – picture element). Растрове зображення задається матрицею пік селів і має Х елементів по ширині то Y – по висоті.

Роздільна здатність растрового зображення визначається в одиницях dpi (dots per inch) кількість пікселів на дюйм. Для екрану стандартного роздільною вважається 72 dpi, (14 дюймові монітори комп’ютерів Macintosh; для комп’ютерів PC в ра_____ SVGA стандарт 96 dpi [6]; однак тепер ці параметри стали досить умовними; тому що майже всі відеосистеми сучасних комп’ютерів дозволяють змінювати кількість відображуваних на екрані пікселів), а при виводі на принтер – 300 dpi.

Кольорове розділення растрової графіки (кількість бітових площин) відноситься до кількості бітів що використовуються для кодування кольору кожного біта:

·в монохромних зображеннях на кожний піксел відводиться 1 біт – використовується в факсах;

·чорно-білі напівтонові зображення записуються у 8-розрядний файл з 256 відтінками сірого кольору (від білого до чорного);

·256-кольоровий графічний файл використовує 8 бітів на піксел і має відповідну таблицю кольорів, що називається палітрою; кожний піксел може мати значення від 0 до 255, і це значення відноситься до положення кольору в палітрі; кожний колір в палітрі кодується як комбінація 256 відтінків червоного, 256 відтінків зеленого та 256 відтінків синього кольорів, отже, в 256-кольоровому файлі використовується лише 256 кольорів з 16.7 мільйонів можливих комбінацій; палітри використовуються лише з 256-кольоровими растровими зображеннями або з 256-кольорами відеорежимами;

·16-розрядний (High-Colors) кольоровий графічний файл, не використовує палітру; для збереження червоних, зелених і синіх кольорових компонентів відводиться 16 бітів; існує дві варіації: RGB555, використовує 5 бітів для червоної, 5 бітів для зеленої та 5 бітів для синьої складових (32768 кольорів), а RGB565 – 5 бітів для червоної, 6 бітів для зеленої та 5 бітів для синьої складових (65536 кольорів);

·24-розрядний (True-Colors) кольоровий графічний файл, відводить 8 бітів для червоної, 8 бітів для зеленої та 8 бітів для синьої складових кольору кожного піксела; можна використовувати 16.7 мільйона можливих кольорових сполучень і найменші відмінності між ними ледве помітні на око;

·32-розрядний (True-Colors) кольоровий графічний файл, відводить 8 бітів для червоної, 8 бітів для зеленої, 8 бітів для синьої складових і 8 бітів для альфа-каналу для кожного піксела; альфа-канал визначає рівень прозорості кожного піксела в зображенні: значення 0 означає, що піксел повністю прозорий, а 255 – що він зовсім не прозорий; альфа-канал використовується програмним забезпеченням для застосування масок, щоби відображати відео дані або зображення одне над іншим. В комп’ютерних графічних системах використовують і більшу глибину кольору – 48 бітів на піксел і більше [6].




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 392; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.