Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Роль ЗМІ в масовізації сучасної культури





Завдання ЗМІ – підтримувати та популяризувати традицію, аргументувати значення й важливість як минувшини, так і сучасної культури. Культура створюється певними соціальними групами. Це система цінностей, уявлень про життя, спільних для людей, пов'язаних спільністю певного способу життя.
Журналіст виступає як культурний посередник. Засоби масової комунікації намагаються розкрити сутність культурних цінностей.

Стандартизація предметного світу людини, масове тиражування предметів мистецтва, зниження естетичної цінності побутової речі - це і є шляхи виникнення "індустрії словесності", "індустрії видовищ" та інших складових масової культури. Кінець ХХ століття приніс з собою нове розуміння культури в цілому і журналістики як культурного посередника зокрема. Завдання журналістики періоду постмодерну бачиться в тому, щоб бути посередником між особистими культурами, об'єднуючи безліч особистих світів в єдиний інформаційний простір. Постмодерн здійснюється саме в культурі і через культуру. Тому незмірно зростає роль і відповідальність журналістики в суспільстві.

ЗМІ в даний час має великий вплив на культуру. У цього впливу є свої позитивні і негативні сторони. Наприклад, підвищення рівня освіти все більш широких верств населення тісно пов'язане із зародженням ЗМІ, тобто із зростанням тиражів друкованого слова - книг, а потім журналів і газет. Але, в той же час, розширення сфери контакту населення змистецтвом і наукою за допомогою ЗМІ викликало цілий комплекс наслідків і для всіх соціальних верств і для самої культури. З цих наслідків виділимо наступні два: Мистецтво, розділене до цього на дві не надто пов'язані між собою частини - елітарне і масове, стало розтягуватися в шкалу, кожна ділянка якої з віддаленням від елітарного полюса адресувався все більш широкому колу "споживачів". Малоосвічені, але вже потрапили в сферу впливу ЗМІ, верстви населення отримують свою моду, побутової дизайн, міський романс, бульварні газети, "романи для куховарок" та інші складові швидко розгортається мас-культури. З точки зору елітарних критеріїв, цей потік складався з ерзац і деструктивних компонентів, що руйнують мораль і культивують "поганий смак". Симбіоз великого мистецтва і вищих класів будувався до епохи ЗМІ в основному на відносинах "пропозицію-замовлення" і в значно меншій мірі на формі "товар-ринок". З культурним перебудовою, що почалася під впливом розвитку ЗМІ, нове, неелітарних, мистецтво стало формуватися під знаком суто ринкових відносин, причому ринку масового - низька ціна, великий тираж і якість "під клієнта".

Таким чином, ЗМІ відіграють велику роль у виникненні і розвитку масової культури, але все сказане вище не враховує ще один важливий фактор формування високої і низької культур: соціальне замовлення, який ще зовсім недавно вважався основною силою, що визначає домінанти розвитку мистецтва і навіть науки. Поточний контекст - панівна ідеологія, мораль, закони - формував орієнтири і шкалу оцінок, визначалися, у кінцевому рахунку, соціальним замовленням.

Високе мистецтво в усі епохи мало насамперед підкреслити право замовника на владу. Основною ж для мистецтва критерій - "зробіть мені красиво" - міг розглядатися як вторинний, оскільки (а) зазвичай є компонентом оформлення величі влади і (б) більш важливий у тих областях, які рідше входили в основний набір атрибутів влади (література, театр, і т.п.).

На низьке ж мистецтво до епохи ЗМІ впливати зверху можна було швидше батогом, тобто заборонами на небажані елементи, ніж заохоченням бажаних. Поява ЗМІ починає процес становлення нової мас-культури, все більше виконує замовлення згори: повчальні і релігійні тексти, пропаганда непорушності устоїв, морализующего і патріотичні олеографії. З якогось етапу еволюції мас-культури фактор ринку починає грати все більшу, а врешті-решт основну роль, все більше ототожнюючи її з кітчем. При цьому загальні орієнтири культури в цілому залишаються за високим мистецтвом.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 546; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.