Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Педагогічні програмні засоби, вимоги до них




Структура гурткового заняття.

1. Організація учнів до заняття.

2. Основна частина.

3. Підсумок заняття.

Основними напрямками проведення гурткових занять з інформатики є:

· основи роботи на комп’ютері для запуску прикладних програм навчального призначення та подальшого їх використання для розв’язування різних завдань;

· правила роботи з електронною поштою та браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, форумами для подальшої роботи в телекомунікаційних проектах;

· пошук інформації в глобальній мережі за допомогою використання пошукових систем;

· принципи створення графічних зображень;

· основи алгоритмізації тощо.

 

Педагогічний програмний засіб (ППЗ) – дидактичний засіб, призначений для часткової або повної автоматизації процесу навчання за допомогою застосування комп'ютерної техніки.

До складу програмно-педагогічного засобу входять:

1. Програма (сукупність програм) для ЕОМ, спрямована на досягнення заданих дидактичних цілей при навчанні тієї або іншої навчальної дисципліни.

2. Комплект технічної і методичної документації з використання даної програми в навчальному процесі.

3. Набір допоміжних засобів для використання в навчальному процесі (навчальні посібники, слайди і т.д.).

Програму для ЕОМ, що входить до складу ППЗ, часто називають навчальною програмою, хоча вона може реалізовувати різноманітні види навчальної діяльності: подання нового навчального матеріалу, контроль засвоєння знань, закріплення отриманих знань і т.д.

Технічна документація містить опис внутрішньої структури навчальної програми, знання якої необхідно, наприклад, при внесенні яких-небудь змін у програму; інструкції з її експлуатації; відомості про необхідний склад технічних засобів та ін.

Методична документація містить рекомендації викладачу для застосування навчальної програми і допоміжних засобів у навчальному процесі.

Навчальна програма реалізує ту методику навчання, що закладена при її створенні. Визначити дидактичну ефективність розробленої навчальної програми можна лише на етапі її досвідченої експлуатації, коли ППЗ застосовується в навчальному процесі.

Існують визначені вимоги, запропоновані до програмно-педагогічних засобів, серед яких виділяють такі:

1. Стійкість. Система повинна виявляти і коректувати помилки введення, які людині здаються очевидними.

2. Корисність. Система повинна вміти надавати допомогу користувачеві, подаючи на дисплеї документацію, що описує її власну структуру і засіб дії.

3. Простота. Система повинна звести до мінімуму введення з клавіатури команд, які необхідні для досягнення визначеної мети (тобто рішення стандартних або простих задач повинно досягатися натисканням декількох ключових клавіш).

4. Зрозумілість. Система не повинна ускладнювати роботу користувачу необхідністю вибору з декількох кнопок.

5. Керованість. При роботі з системою користувач завжди повинен мати можливість визначити своє місце на шляху до досягнення навчальної мети.

6. Узгодженість. З погляду користувача система повинна діяти зрозуміло і послідовно (логічно). Повідомлення про помилки повинні бути старанно спроектовані, щоб відповідати уявленням користувача про спосіб дії системи.

7. Очевидність. Результати дій користувача завжди повинні демонструватися.

8. Гнучкість. Досвідчені користувачі повинні знати всі можливості системи. Всі користувачі, навіть середнього рівня і початківці, повинні мати можливість відхилятися від стандартних способів рішення.

9. Надмірність. Викладачі з різними поглядами на проектування (наприклад, один розглядає імітацію як особливий випадок гри, а інший вважає інакше) повинні мати можливість використовувати систему, не змінюючи своїх поглядів, і досягати одного результату різними шляхами.

10. Чутливість. Система повинна підпорядковувати свої відповіді відомим їй (навіть на загальному рівні) потребам користувача.

11. Слухняність. Система повинна завжди знаходитися під керуванням користувача.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 1230; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.