Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Методика ознайомлення з пристроями ПК




Зараз майже всі діти мають комп’ютер вдома, отже, працюють з ним ще в дошкільному віці, тому з основними складовими комп’ютера знайомі візуально. Але, це не означає, що на уроках інформатики не буде запитань на цю тему з боку дітей. Тому слід дотримуватись принципу: учень повинен знати те, з чим він працює, і чим він оперує.

В 2 кл. (4-5 урок) вчитель знайомить учнів із зовнішніми пристроями ПК. Тобто все те, що учні бачать має бути названо. Найкраще це робити за допомогою аналогій:

- будова людини і її органів (монітор – обличчя, клавіатура, миша – руки, процесор – мозок, пам’ять комп’ютера – пам’ять людини, системний блок – серце);

- довільне середовище природи, побуту (клавіатура – друкарська машинка, монітор – телевізор).

Для початку можна запропонувати учневі показати комп’ютер в класі і прослідкувати за тим, чи він покаже всі його складові чи лише монітор або системний блок (так часто буває). Таким чином підвести учнів до того, що комп’ютер – це не один самостійний пристрій, адже він складається з інших пристроїв.

Дуже важливо при ознайомленні з пристроями ПК вказати призначення кожного з них. Тобто, треба пояснити, які функції, види роботи може виконувати той чи інший пристрій. Доцільно пояснення поєднувати з бесідою та показом наочності, використовувати метод опори на життєвий досвід учнів.

Пристрій, який одразу впадає в око – монітор. Він схожий на телевізор і виконує деякі функції телевізора. На екрані монітора відображається інформація, з якою працює комп’ютер. На ньому є така ж кнопка, як на телевізорі, яка вмикає і вимикає монітор. А ще монітор називають «очима» комп’ютера, бо він дивиться на нас, як людина дивиться очима. Також необхідно пояснити різницю між поняттями «монітор» та «екран монітора».

Попереду монітора знаходиться клавіатура. Ззовні – це плоска дощечка з багатьма клавішами, на яких зображені цифри, букви та інші символи. За допомогою клавіатури вводиться інформація в комп’ютер, яка може відтворюватись на моніторі. Її можна порівняти з руками людини. Бо за допомогою рук людина може писати, а комп’ютер це робить за допомогою клавіатури.

Початкові навички роботи з клавіатурою другокласники отримують протягом 4 уроків (9-12 уроки). Основна проблема і завдання вчителя – навчити дітей правильно і акуратно, з оптимальною потужністю натискати клавіші. Бажано навчити це робити окремими пальцями обох рук.

Друга важлива проблема при роботі з клавіатурою – швидкість роботи. Максимальна швидкість може розвиватись лише тоді, коли буде досить розвинена моторика (швидка реакція) пальців, коли діти швидко будуть знаходити потрібну літеру на клавіатурі. Інакше такі уроки будуть проводитись повільно і продуктивність буде низька. Для розвитку швидкості роботи з клавіатурою вчитель використовує програми-тринажери з наявного програмного забезпечення (наприклад, RapidTyping). В середовищі таких програм учні зазвичай бачать на екрані таку ж саму клавіатуру та положення пальців рук на ній.

Основні групи клавіш:

1. Алфавітно-цифрові.

2. Функціональні (F1-F12).

3. Цифрові.

4. Клавіші керування курсором.

5. Спеціальні клавіші.

Учні поступово знайомляться з призначенням та розташуванням на клавіатурі цих груп клавіш. Перша з них – ПРОПУСК – найдовша клавіша на клавіатурі, для початку роботи з програмою або переходу до наступного слайду. Наступна – Enter – найбільша клавіша клавіатури, для збільшення зображення. Потім вчаться працювати з клавішами керування. Є досить багато ігрових програм, які дозволяють дитині гарно відтренувати навички роботи, саме з цими клавішами. І лише потім знайомляться з найбільшою крупою клавіш – алфавітно-цифровою та призначенням інших спеціальних клавіш. Діти на цей час вже знають український та англійський алфавіт та оперують числами в межах 100, знають арифметичні операції.

Ctrl+Shift (Alt+Shift) – зміна мови введення з української на англійську і навпаки.

Shift – для введення великої букви або розділових знаків. Їх для зручності на клавіатурі дві – зліва і справа.

Caps Lock – для введення всіх літер великими.

Enter – для підтвердження введення команди.

Esc – для відміни команди або припинення її виконання.

Ще один пристрій комп’ютера – миша. Вона складається із двох кнопок: лівої та правої, а також коліщатка. саме Вона дає можливість зручно користуватися комп’ютером, саме це треба показати дітям. Користуючись нею ми можемо вибирати певні об’єкти, переміщувати їх, відкривати або закривати. Тут теж можна провести аналогія з функцією руки людини: вказати на об’єкт, перемістити об’єкт, взяти в руки і перекласти на певне місце (інколи вказівник має форму руки). Діти повинні зрозуміти, що в реальній дійсності все треба брати руками, а в віртуальній реальності, тобто на екрані, все треба «брати» мишею (на практичних заняттях зразу відучувати торкатися руками екрана).

Так як в стаціонарних комп’ютерах керування здійснюється головним чином мишею, то вже на 3-4 уроці дітей треба ознайомити з:

- правилами поводження та будовою маніпулятора миші;

- як правильно тримати та розміщувати миші на килимку;

- прийоми роботи з мишею, вигляд миші на екрані монітора.

Для кращого формування та тренування умінь і навичок роботи з мишею використовують тренажери, ігрові розвиваючі програми. Це мають бути не складні за сюжетною лінією програми. Але в їх середовищі мають бути застосовані всі прийоми керування мишею, причому програми мають стимулювати учнів до швидкого виконання цих прийомів. Правила користування мишею треба перевіряти кожного заняття.

Так як найголовніший орган у людини – це серце, бо без нього людина не житиме, якщо воно зупиниться, так само і в комп’ютера є такий пристрій, без якого він не буде працювати – це системний блок. Це найголовніша складова комп’ютера. До системного блока за допомогою дротів приєднуються всі інші пристрої. Саме цей пристрій координує роботу всіх інших пристроїв. Зовні він схожий на ящик або скриньку, чарівну скриньку, в якій знаходяться деякі інші пристрої, про які ви дізнаєтесь трохи пізніше.

Важливо пояснити учням, що системний блок має кожен комп’ютер (ноутбук, планшет).

До складу комп’ютера можуть входити й інші пристрої. Вони не обов’язкові, і призначення їх різноманітне. Використання цих пристроїв дає змогу розширити можливості комп’ютера. Принтер – дозволяє друкувати на папір різні тексти, фотографії, малюнки тощо. Для введення малюнків чи тексту в комп’ютер без застосування клавіатури використовують сканер.

Клавіатура, миша, сканер – пристрої введення, монітор, принтер – пристрої виведення.

Для підключення комп’ютера до Інтернету, передачі інформації з одного комп’ютера на інший використовують модем. Він є і пристроєм введення і пристроєм виведення.

Процесор – це мозок комп’ютера. Його ще називають центральним процесором. Він виконує різноманітні обчислення, керує роботою всіх пристроїв комп’ютера, виконує мільйони операцій за секунду.

В 3 кл. учні вивчають призначення запам’ятовуючих пристроїв. Це доцільно починати з бесіди, у якій з’ясувати термін «пам’ять комп’ютера». Вона знаходиться в середині системного блоку. У ній зберігається вся інформація, з якою працює комп’ютер. Комп’ютер має пам’ять двох типів:

1) оперативна – зберігає дані, які потрібні під час виконання програм, які після вимикання комп’ютера втрачаються;

2) зовнішня – для тривалого зберігання даних, навіть коли комп’ютер вимкнено. Приклади: вінчестер (жорсткий магнітний диск), оптичний диск, флеш-накопичувач, карта пам’яті. Дітям потрібно продемонструвати ціносії інформації.

При цьому можна провести аналогію із пам’яттю людини: внутрішня пам’ять — пам’ять людини, зовнішня — засоби для записування і зберігання повідомлень. Слід зазначити, що поділ на внутрішню і зовнішню пам’ять не відповідає розміщенню пристроїв всередині чи зовні системного блоку (жорсткий диск розміщується у сучасному комп’ютері всередині системного блоку, але відноситься до зовнішньої пам’яті).

При ознайомленні із зовнішніми носіями можна використати прийом аналогії зі щоденником, записником, блокнотом, альбомом з фото.

Далі треба продемонструвати, ще одну функцію зовнішніх носіїв – це можливість за їх допомогою передавати інформацію.

Можна використати метод конкретних прикладів – демонстрація компакт-диску з малюнками після того як вставимо диск в дисковод, діти не можуть побачити на екрані графічного зображення без цього диску або флеш-накопичувач з грою, спочатку ми показуємо, де знаходиться гра, а далі йде демонстрація і запуск самої гри, після чого вже пропонуємо дітям пограти в гру. Після цього йде невелика бесіда, де діти зроблять відповідні висновки, самостійно мають вказати функції носіїв інформації в комп’ютері.

В подальшому, працюючи з різними програмами, учні закріплюють знання про складові комп’ютера та розширюють уявлення про галузі його застосування для опрацювання інформаційних даних.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 3972; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.021 сек.