Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Робота учнів з панеллю інструментів та палітрою кольорів




Ознайомивши другокласників із призначенням та середовищем графічного редактора, учні починають знайомитись з палітрою інструментів та працювати з ними. Послідовність вивчення інструментів графічного редактора Paint:

1) інструменти «Олівець», «Гумка», «Лінія», коректне завершення роботи з програмою;

2) інструмент «Пензель», палітра кольорів;

3) інструменти «Заливка» (використовують не лише ліву, а й праву кнопку миші, яка визначає колір фону), «Масштаб»;

4) інструменти «Прямокутник», «Еліпс», «Мнотокутник»;

5) інструменти «Виділення», «Розпилювач», операція «Збереження»;

6) інструмент «Напис», операція «Очистити малюнок»;

7) друкування створених зображень;

8) закріплення вмінь і навичок роботи з усіма інструментами графічного редактора, створення вітальної листівки.

Особливістю методичного підходу при ознайомленні з графічним редактором є те, що для вивчення кожного окремого інструмента чи кількох інструментів вчителю необхідно заздалегідь готувати конкретні практичні завдання для учнів.

Практика свідчить, що дуже часто вчителями інформатики використовуються прийоми «вільної» роботи в графічному середовищі, коли учням пропонується «намалювати, що завгодно», але при цьому не розкриваються можливості використання редактора. В такому випадку більшість учнів, як правило, використовує для малювання тільки два чи три інструменти: олівець (пензель), гумку та заливку; а інші інструменти залишаються без уваги, тобто учні в повній мірі не знайомляться з усіма можливостями використання графічного редактора.

Отже, особливу увагу вчитель має приділити підготовці системи вправ, практичних завдань, які повинні будуватися за дидактичним принципом від простого до складного і розширювати знання, розвивати уміння та навички роботи учнів в середовищі графічного редактора. При цьому доцільно для кожного окремого інструмента (або двох, трьох – не більше) пропонувати окремі завдання, які сприятимуть формуванню умінь роботи з ним. З часом пропонувати учням складніші завдання, виконання яких передбачає використання не лише нових інструментів, а й тих, з якими учні знайомились на попередньому навчальному кроці.

Завдання для практичної роботи учням слід пропонувати не в словесному вигляді, а у вигляді конкретних малюнків, попередньо підготовлених та роздрукованих для учнів як дидактичний матеріал. Такі малюнки відіграють роль орієнтувальної основи дій відповідної діяльності. Всі завдання можна поділити на три групи:

• використання 1 чи 2 конкретних інструментів (без пояснення);

• використання кількох інструментів з вказівками дій;

• комплексні завдання (використання кількох інструментів без пояснення порядку виконання).

При підготовці комплексних завдань учитель повинен чітко уявляти, які знання, уміння і навички використовуватиме учень при виконанні завдання. Наприклад, створення пейзажу, зображеного на мал.1, за допомогою графічного редактора Paint вимагає використання всього 4 інструментів: Лінія, Прямокутник, Еліпс, Розпилювач (залежно від способу виконання може використовуватися також Заливка). При цьому переважна частина роботи здійснюється за допомогою інструментів Лінія і Прямокутник. Таке завдання можна запропонувати при вивченні призначення цих інструментів, проміжному етапі вивчення графічного редактора, але не доречне для систематизації чи перевірки умінь і навичок.

Мал.1 Мал. 2

Значно більша кількість інструментів повинна бути використана для виконання зображення на мал.2. Зокрема, мішок Діда Мороза будується за допомогою Олівця, Пензля і Розпилювача, подарунок — Прямокутника із заокругленими кутами та Лінії, сніжинки — Еліпса і Лінії, рамка може бути створена Прямокутником і Многокутником, текст додається за допомогою інструмента Напис. Крім того, необхідною є зміна параметрів інструментів (товщина лінії, розмір символів, накреслення), для акуратної побудови сніжинок доцільно використовувати інструмент Масштаб, раціональним шляхом виконання завдання є копіювання сніжинок та використання розтягу для однієї з них. Таким чином, для правильного розв’язання завдання вимагається використання більшості інструментів і вказівок графічного редактора.

41. Особливості вивчення редактора PowerPoint в початкових класах..

Вивчення комп’ютерних презентацій викликає в учнів інтерес, позитивні емоції, дає можливість реалізувати творчі здібності. Особливо приваблює можливість надання динамічності презентації за допомогою анімації. З іншого боку, тема має значний загальноосвітній, світоглядний, розвивальний потенціал: розвиток навичок подання певного матеріалу, своєї позиції, розвиток вмінь виділяти головне, грамотно використовувати наочність.

Ознайомлення учнів з презентаціями та програмами для роботи з комп’ютерними презентаціями відбувається у 3 класі (7 год.).

Основна мета вивчення теми: ознайомити учнів з основними можливостями редактора комп’ютерних презентацій PowerPoint, формувати вміння створювати та демонструвати прості презентації з використанням різних типів об’єктів.

Основні поняття теми: презентація, комп’ютерна презентація, слайд, титульний слайд, об’єкти слайду, шаблон, редагування, форматування.

Оскільки редактор презентацій вивчається першим з офісних програм, то слід приділити увагу формуванню вмінь, загальнозначущих для всіх прикладних програм: запуск, завершення роботи програми, збереження, відкриття файлів, правила роботи в середовищі програми, вигляд курсору в різних режимах, робота з фрагментами, об’єктами тощо.

Основні операції, які повинні засвоїти учні при вивченні теми: створювати прості презентації, здійснювати їх перегляд та збереження, відкривати файл, що містить презентацію, виділяти, переміщувати, змінювати значення властивостей об’єктів на слайдах, вводити текст, вставляти зображення, форматувати текст та зображення на слайді, сортувати слайди.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 1124; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.