Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Причини, основні етапи та наслідки християнізації Русі




Питання поширення християнства на землях Русі у працях відомих церковних істориків, таких як Іоанн Золотоустий і Тертулліан ще задовго до його прийняття у Великому Князівстві Руському.

Є відомості, що бл. 860, два руських князі мали б прийняти християнство, бо патріарх Фотій в окружному посланні пише, що він вислав на Русь єпископа десь бл. 864. Наприкінці 9 ст. організаційно в “руській землі” оформлюється церковна структура - митрополія, на чолі якої став болгарин Михаїл (кін. 9 ст.), який схилив київського князя Аскольда до прийняття християнства.

Однак у 882 р. новгородський князь Олег, використавши язичницьку опозицію, захоплює Київ.Знову ж за Олега язичницька реакція придушила християнство, але воно не зникло зовсім, і є свідчення, що за кн. Ігоря існувала в Києві церква св. Іллі, бо при укладанні договору з греками 944 частина його посольства присягала на Євангеліє.

Християнство ширилось в Україні також з Заходу, з Моравії, де місійну працю провадили Кирило і Мефодій та їхні учні. Обидва слов. апостоли в дорозі до хозарів були в Криму і там найшли мощі папи Климентія І

По смерті Ігоря у 945 р. на чолі держави стає його вдова – княгиня Ольга. Під час її перебування у 957 р. у Констанитонополі Ольга приватно приймає хрещення. Після повернення з Константинополя княгиня починає проводити лінію на обмеження впливу язичництва у державі, побудувавши дерев'яну церкву святої Софії. Проте заходи Ольги не дали бажаних наслідків. По-перше, не одержавши політичних переваг від Візантії, вона повернула свій погляд на Захід, запросивши священнослужителів з німецького королівства. На прохання Ольги на русьприбуло посольство на чолі з Адальбертом. Проте ми знаємо, що хрещення не відбулося, місія проволилася, а бульшусть її учасників загинуло. Існує думка, що Ольга не мала наміру успішно завершити місію. Можливо, це був акт шантажу Візантії, у відповідь на відмову у династичному шлюбі двох імперій.

Можливо тому її син Святослав відмовляється від прийняття християнства, але його сини Ярополк і Олег правдоподібно вже були християнами.

Хрестити Київську Русь) і проголосити християнство державною релігією припало князю Володимиру. Причини:1.Зміцнення своєї влади;2. вихід Русі на міжнародний рівень;3.централізація влади;4.у період розколу церкви шукав розширення кола впливу5.можливо,самі візантійці хотіли охрестити Русь аби мати свій вплив на неї та зебезпечти мирні відносини.

Хрещення відбулося у часи послаблення внутрішньополітичного стану у Візантійській імперії. Візантійський імператор звертаючих до Русі за військовою допомогою змушений був погодитися на умови Володимира-одружитися на його сестрі Анні (тобто Володимир отримував би права на візантійський трон) та сприяти хрещенню населення Київської держави.

Після офіційного хрещення киян у 988 р. християнство стає державною релігією Київської Русі. Християнізація Русі йшла поступово за водними шляхами, спершу її прийняли більші осередки, пізніше провінція.).Для унормування церковного життя у своїй державі, Володимир видав Устав, призначивши десятину на утримання церкви, та визначив права духовенства. Перша згадка про митр. на Русі відома з 1037, хоч - раніше мусів бути архієп., який наглядав над руською церквою. Першим митр., який згадується, був грек Теотемпт (див. Київ. митрополія).

З прийняттям християнства на Русі поширилася писемність. Володимир закладав школи, будував церкви спершу в Києві, а згодом по інших містах. Отже наслідки:1.Розвиток освіти,культури.2.підняття держави в суспільстві та на міжнародному рівні.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 3464; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.