Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Титул ІІ. Про розлучення і заяви про розірвання шлюбу




1. (Павел). Шлюб припиняється розлученням, смертю, взяттям у полон чи іншим випадком рабства одного з них (чоловіка чи жінки).

2. (Гай). Слово “розлучення” походить від різниці або від того, що люди, які припиняють шлюб, розходяться в різні боки. § 1. У заяві про припинення шлюбу (тобто при відмові від шлюбу) вживаються такі вислови: “май у себе твої речі” або ж “візьми з собою твої речі”. § 2. Встановлено, що і при розірванні зговору може мати місце відмова; у цій справі прийнято такий вираз: “я не цікавлюся твоєю долею”. § 3. Не має жодного значення, чи робиться заява самому присутньому (чоловікові) чи (заява робиться) через особу, яка знаходиться під владою (чоловіка),чи особу, під владою якої знаходиться (чоловік).

3. (Павел). Не має розлучення, якщо воно не справжнє, тобто не здійснюється з наміром встановити припинення (шлюбу) назавжди. Тому якщо щось зроблено чи сказано в запалі гніву, то (розлучення) є дійсним не раніше, ніж затятість (у висловленому намірі) встановить, що це присуд душі; тому якщо дружина згаряча заявить про відмову (від шлюбу) і швидко повернеться від чоловіка, то вона не розглядається як така, що розірвала шлюб.

4. (Ульпіан). Юліан у 18-й книзі Дігест розглядає питання: чи може божевільна відправити заяву про припинення шлюбу або чи може їй бути заявлено про це. І пише, що можна відмовитися від шлюбу з божевільною, оскільки вона знаходиться в невіданні, але заявити про припинення шлюбу не може ні вона сама внаслідок божевілля, ні її опікуни, але її батько може відправити про це повідомлення. Він (Юліан) не розглядав би питання про можливість заявити про припинення шлюбу (з божевільною), якщо б не було відомо, що шлюб (з божевільною) зберігається; ця думка видається мені правильною...

6. (Юліан). Дружини осіб, які потрапили під владу ворогів, можуть розглядатися як заміжні через одне те, що вони не можуть із власної волі вийти заміж за інших. (І слід дати загальне визначення: поки відомо, що її полонений чоловік живий, його дружині не дозволяється другий шлюб, хіба що самі жінки воліли надати причину для заяви про припинення шлюбу. Якщо ж не відомо, чи знаходиться в живих (чоловік), який утримується ворогами, чи його вже спостигла смерть, то до закінчення п’ятиріччя з часу його полону жінці дозволяється взяти другий шлюб, але з тим, однак, що перший шлюб розглядається як розірваний з добрих почуттів і кожний (з колишнього подружжя) зберігає своє право без жодного ображення; такого ж права слід дотримуватися, якщо чоловік живе в (своїй) общині, а дружина захоплена в полон...)

8. (Папиніан). Той, хто привів з вулиці у свій дім свою дружину і відправив чоловікові заяву про розірвання шлюбу, був висланий божественним Адріаном на три роки.

9. (Павел). Жодне розлучення не є дійсним, якщо не залучено (як свідків) сім дорослих римських громадян, за винятком вільновідпущеника особи, яка здійснює розлучення. Ми вважаємо вільновідпущеником і того, хто звільнений з рабства батьком, дідом, прадідом і іншими (родичами) по висхідній лінії.

10. (Модестин). Вільновідпущениця не може розірвати шлюб без згоди патрона, з яким вона була в шлюбі, [хіба що вона була відпущена з рабства внаслідок фідеікомісу [дослівно: “доручення совісті”. – В.Б. ]: у цьому випадку вона може (розірвати шлюб), хоча б вона була вільновідпущеницею його (свого чоловіка)].

11. (Ульпіан). Вказівка закону “у вільновідпущениці, яка вийшла заміж за патрона, немає влади здійснити розлучення”, напевно, не робить не дійсним розлучення, яке, згідно з цивільним правом, припиняє шлюб. Тому ми не можемо сказати, що шлюб зберігається, коли настав розрив стосунків, але шлюб не розірваний повністю. Отже, пише Юліан, (вільновідпущениця) не має позову про придане. Таким чином, поки патрон хоче мати її за дружину, вона не може правомірно вступити в шлюб ні з ким іншим. Визнаючи, що внаслідок дії вільновідпущениці шлюб є ніби-то розірваний, законодавець (разом з тим) відібрав у неї право брати шлюб з іншими. Тому, за кого б вона не вийшла заміж, вона вважається незаміжньою. Юліан іде далі і вважає, що вона не може знаходитися в конкубінаті з іншим патроном. § 1. Закон говорить: “поки патрон хоче мати її за дружину”. І він повинен хотіти мати за дружину і продовжувати бути патроном. Тому якщо він перестав бути патроном або перестав бажати (мати її за свою дружину), то сила закону закінчується...

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 426; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.