Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Собори V століття – Ефес 431




П’ятьдесять років, що перейшли від собору в Константинополі не належали до спокійних з богословської точки зору. На Заході проблеми з навчанням Пелагія (питання необхідності благодаті для спасіння і її відношення до свобідної волі людини), на Сході постійно виникали схизми (Антіохія особливо, але також і Константинопіль- після вигнання Йоана Золотоустого на приклад). Ці проблеми вирішували на локальних соборах.

У прикінці 20. У століття виринула проблема, яка спонукала до скликання собору. Йшлося про питання божественної і людської природи в Христі. Ці питання мали своє джерело ще у ІІ столітті і не були чисто академічні, бо торкалися справи спасіння людини.

 

ПРИЧИНИ

Перші проби вирішення христологічних питань появилися вже в ІІ ст. – ебоніти, а у ІІІ ст. адопціоністи вважали Христа за звичайну людину, гностики різних шкіл від І ст. вважали, що Христос взагалі не прийняв людського тіла (воно було лише примарне).

У ІУ столітті появилися проблеми з аріанізмом. Атанасій вчив, що Христос як волочене Слово був людиною. Бог прийняв тіло і все людське (став як ми – ріс, плакав, страждав), щоб нас обожествити.

 

Христос прийняв людську пироду, але в який спосіб?

Аполлінарій з Лаодицеї (+390) Людина складається з души і тіла. Коли слово поєдналося з людиною то зайняло місце людської душі. Слово прийняло людське тіло, але не людську природу оскільки людина це тіло і душа. Це навчання поборювали Григорій з Ниси і Василій Великий, але особливо Теодор з Мопсуесті (+428) і Діодор з Тарсу (+390) – Антіохенська Школа. Підчеркує реальність і досконалість людськості Христа. Просопон людське є прийняте просопон божественним. Їх єдність має моральний характер, тобто не дуже сильний (небезпека – роздвоєння, для маріології - Марія мати лише людини). Для богословів з Олександрійської школи точкою виходу була єдність Слова і від неї доходили до двійності (небезпека – зникнення двох природ на користь божественної, для маріології - Марія мати Бога). Термін Теотокос в Єгипті, Олександрії вживаний від ІІ ст., в Сирії дуже рідко.

В 428 році патріархом Константинополя стає Несторій, непересічний проповідник, ревний поборник аріан, новаціан, і других єретиків (крім Пелагіанів), правдоподібно учень Теодора з Мопсуесті. Почав підтримувати навчання, що Марія є матірю лише Христа як людини, тобто не є Теотокос. В Константинополі спротив, появляється Кирило, від 412 року патріарх Олександрії, добрий екзегет і богослов, але деспот і інтригант. Спирається на Рим, проти Антіохії і Константинополя. Кирило вже в 428 році перестерігав перед Несторієм. Звертається до патріарха, але без результату, пише виклад своєї віри. Перекладає на латину і висилає до Риму, де засуджують Несторія і просять Кирила виконати вирок. Цей пише виклад своєї віри, неправовірний (перебільшує у напрямку аполінаристичного навчання). Несторій контратакує, засуджує Кирила і просить скликати собор.

 

СОБОР:

Цезар Теодозій скликує собор на 7 червня 431 року до Ефесу. Запрошує всіх митрополитів і єпископів. Собор відкрито 22 червня, тобто два тижні пізніше дати, але ще перед прибуттям легатів Риму і Йоана з Антіохії в присутності 150 єпископів. Несторій не прибув. У перший день Несторія засуджено. Декрет підписало 197 єпископів.

Делегат цезаря і Несторій вислали протести до цезаря, 26 червня прибув Йоан з Антіохії, який не прийняв делегатів собору і разом з Несторієм засудив Кирила і всіх єпископів собору. Декрет підписало 50 єпископів. Цезар анулював собор 22 червня і заборонив покидати Ефес. Прибувають делегати Риму і 16 липня відбувається друге засідання, яке підтверджує рішення собору з 22, засуджує Йоана з Антіохії та єпископів. Третє засідання визнає автокефалію Кипру. Оскільки обі сторони не зуміли договоритися царський урядник ув’язнив Несторія і Кирила. Кирил відкупився, Несторій був засланий до Єгипту.

 

НАСЛІДКИ

  1. Схизма між Константинополем з Антіохією та Олександрією з Римом. Обі сторони відчувають потребу порозуміння, яке на кінець досягається після довгих переговорів, зусиль посередників (Теодорет з Циру, Андрій з Самостати) і богословських дискусій. Допрацьовується богослов’я Кирила, приймається термін Теотокос.
  2. У 433 році формула поєднання: Віримо, що Наш Господь, Ісус Христос, єдиний Син Божий, Бог правдивий і досконала людина, складається з розумної душі і тіла. Народжений з Отця перед віками згідно Божества і в останніх часах для нас і нашого спасіння з Марії Діви як людина, спів сущий Отцю щодо божества і співсущий нам щодо людськості. …віримо, що свята Діва є Матірю Бога Теотокос.
  3. Послідовники Несторія – Асирійська Церква (Халдейська) – з місіями у Китаї та Малаях, сьогодні Ірак, Західня Європа і США.
  4. Поширення культу Богородиці, хоча вже і перед собором були церкви їй посвячені, як в Ефесі, де відбувався собор.

 

У чому помилка Несторія:

1. Природа конкретна не може бути досконала якщо не буде особою. У Христі природа є досконала, конкретна - мусить бути особою, бо не можна приписувати Божому Сину всіх якостей і діл людської особи.

2. Поєднання двох осіб здійснюється завдяки волі. Це єдність моральна. Дії приналежать або Христу як Богу, або його людській природі. Можна сказати, що Марія є Матірю Христа, Христос є Богом.

3. Не можна приписувати Божому Слову Воплоченому всіх якостей і діл, що приналежать до людської природи, ані цій останній - дій Божого Слова.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 357; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.