Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Примітки. 1 Усе це заходить настільки далеко, що основне емпіричне питання, яке докорінно зачіпає нормативне саморозуміння масової демократії




1 Усе це заходить настільки далеко, що основне емпіричне питання, яке докорінно зачіпає нормативне саморозуміння масової демократії, зазвичай не проникає в буденну политичес-кое свідомість, "..чи йде мова про результат угоди, яка при-знается вільним від всякого впливу і тим самим легитимизируется в процесі, що протікає в певних організаційних рамках, або про те, що цей процес сам породжує пасивну лояльність мас (які вимушені більшою чи меншою мірою миритися з його інституціональними обмеженнями), і тим самим зміцнюється бла-годаря створюваному їм самим уявному демократичному выраже-нию загальної підтримки" (Narr und Offe, 1975. S. 28).

2 Про аффирмативном характер культури см: Markuse, 1969; 1973; 1979. S. 186ff; Habermas, 1981. S. 253ff.

3 Безпосередній жорсткій дії експертів на повседнев-ность і технократичному впровадженню наукового підходу в практику відповідає тенденція депрофессионализации, яку У. Остер-ман намагається пояснити за допомогою претензійної (представленою лише в усній формі) теорії.

Література

Енгельс Ф. Положення робочого класу в Англії // До. Маркс і Ф. Энгельс,. Соч., 2-е видавництво, 1955. Т. 2. С. 231-517.

Edelmann M. The Symbolic Use of Politics. Urbana, 1964.

Habermas J. Legitimationsprobleme im modernen Staat // J. Habermas. Zur Rekonstruktion des Historischen Materialismus. Frankfurt a/M., 1976.

Habermas J. Uber Kunst und Revolution // J. Habermas. Philosophisch - politische Profile. Erw. Ausgabe, 1981.

Luhmann N. Offentliche Meinung // N. Luhmann. Politische Planung. Opladen, 1971.

Markuse H. Versuch Uber Befreiung. Frankfurt a/M., 1969. Markuse H. Konterrevolution und Revoke. Frankfurt a/M., 1973.

Markuse H. Uber den affirmativen Charakter der Kultur. Ges. Schriften. Bd. 3. Frankfurt a/M., 1979.

Narr W. D. und Offe C. Wohlfahrtsstaat und Massenloyalitat. Koln, 1975. Offe C. Strukturprobleme des kapitalistischen Staates. Frankfurt a/M., 1972.

Offe C. Unregierbarkeit // J. Habermas. Stichworte zur geistigen Situation der Zeit. Frankfurt a/M., 1979.

Sears D.O. et al. Self - interest vs. Symbolic Politics // American Political Science Review. 1980. Vol. 74. P. 670ff.

Переклад з німецького В. І.Іванова

Пьер Бурдье. ДОСВІД РЕФЛЕКСИВНОЇ СОЦІОЛОГІЇ*

 

* * Паризький семінар. Переклад зроблений по: Bourdieu P. and Waquant L. J. D. An Invitation to Reflexive Sociology. - Polity Press, Blackwell, 1992. Part III. The Practice of Reflexive Sociology (The Paris Workshop) by P. Bourdieu.

 

Я б навіть швидше уподібнив правила Декарта приписам деякого хіміка (не пригадаю, як його звуть): візьміть те, що слід узяти, робіть з цим те, що слід робити, і тоді ви отримаєте те, що хочете отримати. Нічого не приймати за цілком очевидне (тобто, приймайте тільки те, що ви повинні прийняти); наслідувати порядок (порядку, якому ви повинні слідувати); давати повні переліки (тобто ті, які ви повинні дати) - саме так міркують ті люди, які говорять, що ви повинні прагнути до добра і остерігатися зла. Усе це, звичайно, правильно, крім того, що у вас немає критеріїв добра і зла.

 

Лейбніц. Філософські твори




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 354; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.