Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Мистецтво Стародавнього Єгипту




Додинастичний період (5–4 тис. до н. е.). Монументальність давньоєгипетського мистецтва, його синкретичний характер. Характерні риси давньоєгипетського мистецтва. Міфологія – найважливіший елемент давньоєгипетського мистецтва. Шанування звіриних образів. Культ поховань і його зв'язок з мистецтвом. Синтез архітектури і монументальної скульптури.

Періодизація давньоєгипетського мистецтва. Складання форм давньоєгипетського мистецтва. Рання форма писемності: піктографічне (картинне) письмо. Розпис керамічного посуду. Культовий і магічний характер плиток (грауваккі) часу II додинастичної культури. Плита фараона Нармера як один із перших пам'ятників часу утворення Єгипетської держави. Формування і вдосконалення основних ознак стилю єгипетського мистецтва і характерних особливостей канонічних прийомів в зображенні фігури людини.

Раннє царство (30–28 ст. до н. е.). Правління I і II династії. Закріплення образних і образотворчих норм (канонів) і засобів в архітектурі та мистецтві. Стилістичні особливості скульптури Раннього царства. Канонізація прийомів передачі певних сцен і окремих фігур у рельєфах і розписах, що мали ритуальне призначення. Художньо-стилістичні особливості скульптури малих форм.

Стародавнє царство (28–23 ст. до н. е.). Виникнення і розвиток монументального будівництва. Зв'язок архітектури, скульптури, рельєфу і розписи з заупокійним культом. Надгробні споруди (гробниці-мастаба, піраміди). Піраміди фараонів IV династії в Гізі. Розвиток єгипетського портрета у зв'язку з культом поховань. Стиль скульптури Стародавнього царства. Основні стилістичні закономірності портретної пластики (статуя фараона Джосера, Хефрена, Мікеріна, зодчий Хеміун, «Сільський староста», та ін.). Розфарбовані парні статуї: фараона Рахотепа і його дружини Нофрет. Виникнення пірамідальної скульптурної композиції («Луврський писар»). Художньо-стилістичні та пластичні принципи рельєфів (барельєфи і контррельєфи) і настінних розписів. Особливості і характер зображення слуг, ремісників в рельєфах і настінних розписах, пов'язаних з культом поховань. Система пропорцій як основа канону. Анімалістичний характер образотворчого мистецтва стародавніх єгиптян.

Середнє царство (21–18 ст. до н. е.). Час правління VII–X династій – перший період розпаду централізованої єгипетської держави. Загальна соціально-політична та економічна характеристика правління XI–XII династії фараонів. Поширення заупокійного культу на середні верстви рабовласників. Реалістичні тенденції в мистецтві. Традиції офіційно-канонічного напрямку в образотворчому мистецтві та нововведення в мистецтві місцевих центрів. Стилістичні особливості та характер розвитку реалістичного портрета (царські статуї Ментухотепа I, Сенурсета III, Аменемхета III). Кубічна скульптура. Трактування традиційних і нових сюжетів у рельєфах і розписах в епоху Середнього царства. Розвиток дрібної пластики і її зв'язок з похоронним культом (принесення дарів, священні тварини та ін.).

Нове царство (16–11 ст. до н. е.). Розвиток традицій офіційного мистецтва і мистецтва, призначеного для приватних осіб. Посилення традиційної декоративності і ідеалізації у скульптурному портреті (портрети Аменхотепа III, колоси Мемнона, сфінкси Аменхотепа, фігури жерця Аменхотепа і його дружини Раннаі) та індивідуалізації образів (статуї з заупокійного ансамблю цариці Хатшепсут, скульптурні зображення знаті). Настінні зображення в приватних гробницях фіванського некрополя.

Соціально-політичні та релігійні реформи правління Аменхотепа IV (Ехнатона). Культ Атона. Реалістичний характер мистецтва часу Ехнатона і його наступників (амарнське мистецтво). Парадні бюсти Ехнатона і Нефертіті. Теми рельєфів і настінних темперних розписів у царських гробницях періоду XVIII династії і їх ритуально-магічне призначення і розташування. Формування та розвиток давньоєгипетської графіки на папірусах (ілюстрації до ритуальних заупокійних текстів, так званої «Книги мертвих»). Розквіт дрібної пластики та художнього ремесла (предмети з гробниці Тутанхамона).

Відновлення колишніх вірувань і ритуалів. Декоративне оздоблення, розпис та прикраси гробниці фараона Тутанхамона, Тутмоса III, Рамзеса IV, цариці Тіті. Звернення мистецтва до традицій Стародавнього царства. Архаїчний характер монументальної круглої скульптури (статуї Рамзеса II). Розвиток стилістичних принципів амарнського періоду світської спрямованості мистецтва. Офіційно-культовий характер рельєфів храмів і палаців XIX і XX династій.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 1387; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.