Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Робота з масивами елементів управління, змінних




№ 26

Loop While Умова

Блок_операторів

Do

Оператор циклу Do... Loop While

Loop

Оператор циклу Do While... Loop

Частина початкового рядка циклу Step N може бути пропущена, коли крок зміни перемінної циклу дорівнює одиниці.

Next

Процес виконання оператора For... Next такий:

a. Змінній I присвоюється значення змінної або виразу Start.

b. Значення I порівнюється зі значенням змінної або виразом Finish.

c. Якщо I <= Finish, виконується блок операторів у тілі циклу - чергова ітерація (повторення). Потім змінна I (лічильник циклу) збільшується на N, виконується перехід до п.b. Якщо I > Finish, цикл завершує свою роботу.

Цикл цього типу використовується в тих випадках, коли необхідно повторювати ділянку коду доти, поки виконується деяка умова.

Загальна форма оператора:

Do While <Умова>

<Блок_операторів>

Процес виконання оператора Do While... Loop такий:

a. Перевіряється на істинність деяка логічна умова.

b. Якщо умова істинна, виконується блок операторів у тілі циклу. В іншому випадку цикл завершує свою роботу.

При використанні циклу Do While... Loop потрібно, на відміну від оператора For...Next, усередині циклу змінювати значення змінної - лічильника циклу.

У програмі визначення суми на рахунку після декількох років при певному банківському відсотку може бути використаний замість оператора For...Next оператор Do While... Loop. У цьому випадку алгоритм виконання програми не зміниться. Процедура cmdSolve _Click() прийме такий вид:

Private Sub cmdSolve _Click()

SPV = Val(txtSPV.Text)

V = Val(txtV.Text)

P = Val(txtP.Text)

SR = SPV

i = 1

Do While i<= P

SR = SR*(100+V)/100

i = i+1

Loop

lblSR.Caption = Str(SR)

End Sub

 

У циклі цього типу оператори, що входять у тіло циклу виконуються обов’язково хоча б один раз, після цього відбувається перевірка умови і, якщо умова не істинна, керування передається наступному після рядка Loop оператору - цикл завершується. При істинності умови, починається слідуюча ітерація циклу.

Загальна форма оператора:

Горизонтальну або вертикальну смуги прокручування можна помістити у форму за допомогою відповідних елементів на панелі: HscrollBar, VscrollBar. Переміщення бігунка по смузі призводить до зміни властивості Value елемента управління, що може знаходиться в діапазоні, обумовленому властивостями Max і Min елемента. Властивість Small Change визначає крок зміни властивості Value при використанні кнопок , або , . У програмах смуги прокручування використовуються на відміну від вікон, не для переміщення всередині вікна, а для визначення значення у певному діапазоні шляхом переміщення бігунка. У результаті виконання переміщення бігунка по смузі прокручування відбувається подія Change, тобто події Change відповідає зміна місця розташування бігунка на смузі, подія відбувається після того, як бігунок займе нове місце. Процесу переміщення бігунка відповідає подія Scroll, лише бігунок зрушив з місця – відбулась подія Scroll.

Для перемикачів (OptionButton) в області діалогу, обмеженою рамкою (Frame), у стані «включено» значення властивості Value дорівнює True (Істина), у стані «вимкнено» - False (Неправда). Аналізуючи значення властивості Value кожного перемикача можна виконувати визначені дії.

Елемент прапорець (Check Box) у стані «включено» одержує значення властивості Value - True (1), у стані «вимкнено» - False (0).

Список, що розчиняється можна створити за допомогою елемента ComboBox. Елементи списку визначаються як значення властивості List об’єкта. Після визначення кожного окремого значення слід натискати клавішу Enter, при необхідності розчиняти список і продовжувати визначення властивості. Властивість Text визначає поточне значення, значення, яке обрано зі списку і відображається в полі. Аналізуючи значення властивості Text у коді програми можна виконувати дії в залежності від того, який елемент списку обрано користувачем.

Програма, розроблена засобами Visual Basic, може містити декілька форм. Щоб додати до проекту нову форму, потрібно виконати команду меню Project - Add Form. При завантаженні форми з нею відбувається подія Load. Таким чином можна створити пов’язану з формою процедуру, яка буде виконуватись при завантаженні форми. Для роботи з формами й іншими об'єктами можуть використовуватися методи.

Метод визначає деяку дію, що може бути виконана з об'єктом, але на відміну від процедури вона нерозривно пов'язана з об'єктом, якому він належить. Методи адекватні створеними раніше процедурам, що можуть бути виконані стосовно деяких об'єктів. Наприклад, застосування методу Cls стосовно форми призводить до очищення форми. Об'єднання імені об'єкта і через точку імені методу дає ім'я існуючої процедури, що виконує визначені дії з об'єктом. Кожний об'єкт у середовищі Visual Basic володіє не тільки набором властивостей, але супутнім набором стандартних процедур, які називаються методами. Для форм можуть бути застосовані методи Show - показати форму, Hide - сховати форму (прибрати з екрана).

Якщо в програмі є декілька форм і змінні, які створюються чи редагуються в одній формі, використовуються в інших формах, то такі змінні слід оголошувати як глобальні. Для цього до проекту слід додати модуль командою меню ProjectAdd Module, у вікні модуля оголосити змінні після зарезервованого слова Global. Приклади оголошення глобальних змінних:

Global Х

Global Zap As String

 

№27

Мова програмування Visual Basic дає змогу помістити у програм, які розроблено її засобами, меню. Щоб додати до форми меню, слід її активізувати, виконати команду меню ToolsMenu Editor

У вікні редактору меню слід визначити складові елементи меню, їх властивості. Обов’язково треба ввести значення властивостей Caption – назва пункту меню, Name – ім’я елемента меню, з яким буде далі пов’язана відповідна процедура. Імена елементів меню починаються символами mnu, далі можуть йти будь-які букви латинського алфавіту, цифри. Імена повинні бути унікальними, не повторюватись. Щоб додати новий черговий елемент меню, слід скористатись кнопкою Next. Якщо новий елемент слід вставити у меню, яке вже існує, то слід виділити той пункт, перед яким додається новий, скористатись кнопкою Insert. Знищення активного елементу виконується з використанням кнопки Delete.

Для зміни рівня підпорядкування елементів меню використовуються кнопки , . Якщо клацнути на кнопці , то елемент стає підрежимом у режимі, який визначено у попередньому рядку, здійснюється перехід на один рівень униз. Кнопка виконує зворотню функцію – перехід до більш високого рівня підпорядкування.

Після визначення структури меню, можна починати створювати програмний код. Для цього у вікні форми треба обрати відповідний пункт меню, відчиниться вікно коду з заголовком процедури, яка має таке ім’я: ім’я елемента меню, знак підкреслення, ім’я події Click. Процедуру буде виконано, якщо під час роботи програми клацнути на відповідному пункті меню. Дії, які можуть виконуватись за допомогою команд меню, не відрізняються від операцій, що виконували розглянуті раніше командні кнопки.

Елементи меню на початку роботи програми можуть бути неактивними. Щоб визначити це, після створення програмного коду, можна для деяких елементів меню встановити значення властивості Enabled як False - виключити прапорець.

 

№28

У програмах інколи використовується декілька однотипних елементів, наприклад, декілька текстових полів для введення даних – найменувань товарів, їх кількості та ін. У цьому випадку можна полегшити і візуальну розробку програми, і обробку даних у коді, якщо застосовувати масиви елементів управління.

Масивом є сукупність однотипних компонент, які мають подібні властивості, використовуються однаково. Масив повинен мати ім’я, як будь-який іншій об’єкт. Наприклад, масив текстових полів може мати назву txtName. Елементи масиву відрізняються між собою, як правило, лише значенням властивості Index. Ім’я кожного елементу масиву складається з імені, в якому в круглих дужках визначається значення властивості Index. Наприклад, елементом масиву текстових полів може бути поле txtName(3).

Для створення масиву елементів управляння можна спочатку створити перший елемент, визначити усі його властивості (ім’я елементу повинно бути введено як ім’я масиву), скопіювати елемент у формі за допомогою буферу обміну. За замовчуванням середовище програмування Visual Basic створює при вставці з буферу обміну черговий елемент масиву, нумерація яких починається з 0.

При необхідності можна, також, використовувати масиви змінних для збереження і подальшої обробки однотипних даних. Для цього масиви змінних слід оголосити так само, як і змінні, у дужках визначити кількість елементів масиву.

«29




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 589; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.