Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Пояснювальна записка. Для нотаток

ДЛЯ НОТАТОК

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Інформатика – теоретична та прикладна (технічна, технологічна) дисципліна, що вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також методи і технічні засоби її створення, перетворення, зберігання, передачі та використання в різних галузях людської діяльності.

Практичний інтерес представляє створення членами гуртка «Інформатика» програмних засобів для вирішення актуальних задач з математики, фізики, економіки тощо.

Навчальна програма гуртка «Інформатика» розрахована на роботу з вихованцями старшого шкільного віку (14-18 років) в групах вищого рівня протягом 1 року. На опрацювання навчального матеріалу відводиться
324 години (по 9 годин на тиждень) або, як варіант (залежно від умов роботи гуртка, рівня підготовки вихованців, їх завантаженості та навчального навантаження керівника гуртка) – 216 годин на рік (6 годин на тиждень). Кількісний склад гуртка 10-12 вихованців.

Мета даної програми полягає в суттєвому доповненні та поновленні знань отриманих при вивченні інформатики за шкільною програмою, підготовці вихованців до активного повноцінного життя і роботи в умовах технологічно розвиненого суспільства шляхом забезпечення допрофесійної підготовки з орієнтацією на поглиблене вивчення методів і прийомів програмування.

Завдання навчальної програми:

ознайомити учнів з роллю програмування у сучасному світі, її можливостями у розв’язанні різноманітних прикладних задач;

надавати учням, які виказують інтерес до інформатики, можливість її поглибленого вивчення за допомогою розв’язування завдань;

сформувати і розвинути логічне, творче та технічне мислення учнів;

навчити працювати учнів з науковою літературою, прищеплювати навички елементів дослідницької роботи.

ознайомити з основними галузями застосування мов програмування;

навчити складати документи за допомогою текстового редактора MS Word та табличного редактора MS Excel;

навчити працювати з комп’ютерною мережею Internet;

навчити розв’язувати задачі за допомогою мов програмування;

ознайомити з методами для рішення задач;

опанувати синтаксис мови програмування С++.

Освітня концепція орієнтована на розвиток мислення і творчих здібностей учнів в процесі розробки алгоритмів для вирішення прикладних задач.

За даною програмою форми вивчення програмного матеріалу базуються на принципах:

теоретичного вивчення навчальних матеріалів;

практичної реалізації алгоритмів;

самостійної роботи поза гуртком;

аналітичної обробки інформаційних джерел з питань творчої роботи;

наукового обґрунтування творчих ідей;

Методи проведення занять:

теоретичне викладення навчального матеріалу на заняттях гуртка;

проведення практичних робіт;

самостійна робота гуртківців з інформаційними джерелами;

тренінги наукових доповідей з питань освітлення створених технічних рішень;

перегляд он-лайн трансляцій з провідних конференцій IT галузі;

освоєння принципів математичного моделювання.

За даною програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до «Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах».

Навчально-тематичний план

Перший рік навчання, вищий рівень

 

№ п/п Тема Кількість годин
Теоретичні заняття Практичні заняття Усього
1. Вступне заняття. Базові правила роботи на ПК. Інформатика. Інформація. Інформаційні процеси.      
2. Програмне забезпечення. Класифікація.      
3. Операційні системи. Операційні системи DOS, Windows, Linux. 6 (4) 3 (2) 9 (6)
4. Текстовий редактор MS Word. 6 (3) 9 (6) 15 (9)
5. Табличний редактор MS Excel. 9 (6) 18 (12) 27 (18)
6. Архівація інформації та програми для архівації.      
7. Комп’ютерні віруси. Програми антивірусного захисту.      
8. Комп’ютерна мережа Internet. Пошукові сервери Internet. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
9. Основні етапи розв'язання задач на ЕОМ. Алгоритм. Його властивості. Основні базові структури алгоритмів. 6 (4) 3 (2) 9 (6)
10. Мови програмування. Огляд та порівняння.      
11. Основні поняття мови С++. 6 (4) 3 (2) 9 (6)
12. Лінійні алгоритми і програми. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
13. Алгоритми і програми з умовою. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
14. Циклічні алгоритми і програми. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
15. Розв’язання геометричних задач та їх розв’язування на ПК. 6 (4) 12 (8) 18 (12)
16. Чисельні методи розв’язання нелінійних рівнянь, розробка програм. 6 (4) 12 (8) 18 (12)
17. Масиви та розв’язання переборних задач з ними. Матриці, розв’язання задач з матрицями. 6 (4) 12 (8) 18 (12)
18. Підпрограми та функції. Рекурсія. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
19. Складні типи даних, задачі із ними.      
20. Файли, програмування операцій з файлами. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
21. Динамічна пам’ять та вказівники. 3 (2) 6 (4) 9 (6)
22. Типізовані константи.      
23. Об’єктно орієнтоване програмування. 8 (5) 15 (10) 23 (15)
24. Математичний пакет MATLAB. 12 (7) 18 (11) 30 (18)
25. Вивчення графічного редактора Adobe Photoshop. 12 (7) 18 (11) 30 (18)
26. Розгляд графічного редактора Macromedia Flash MX 11 (7) 18 (10) 29 (17)
27. Підсумок      
  Разом 131 (88) 193 (128) 324 (216)

 

 

Зміст програми

1. Вступне заняття. Базові правила роботи на ПК. Інформатика. Інформація. Інформаційні процеси (2 год.)

Теоретична частина. Мета, завдання та зміст роботи гуртка. Організаційні питання. Правила техніки безпеки при роботі на комп’ютері. План роботи гуртка на рік. Поняття інформатики та інформації. Властивості інформації. Поняття інформаційного процесу та приклади. Інформаційні процеси в природі та науці.

2. Програмне забезпечення. Класифікація (1 год.)

Теоретична частина. Поняття програмного забезпечення. Класифікація. Різниця між системним та прикладним програмним забезпеченням.

3. Операційні системи. Операційні системи DOS, Windows, Linux
(9/6 год.)

Теоретична частина. Поняття операційної системи. ОС Dos, ОС MS Windows, ОС Linux. Їх характеристики та порівняльний аналіз.

Практична частина. Практична робота з файловою системою.

4. Текстовий редактор MS Word (15/9 год.)

Теоретична частина. MS Word – як прикладна програма. Основні відомості та правила користування.

Практична частина. Створення текстових документів, форматування абзаців, додавання панелі інструментів. Додавання до тексту малюнків, створення таблиць. Редактор формул у Word. Шаблони документів та гіперпосилання у Word.

5. Табличний редактор MS Excel (27/18 год.)

Теоретична частина. MS Excel – як прикладна програма. Основні відомості та правила користування. Основні інструменти Excel. Майстер функцій та майстер діаграм.

Практична частина. Графічне розв’язання рівнянь. Сортування та фільтрація даних: автофільтр та складна фільтрація. Підсумки та звідні таблиці. Консолідація даних. Створення найпростіших макросів у Excel.

6. Архівація інформації та програми для архівації (3 год.)

Теоретична частина. Архівація інформації та її призначення. Зміна малюнків, які архівували. Програми Win Rar та Win Zip та їх порівняльний аналіз.

7. Комп’ютерні віруси. Програми антивірусного захисту (6 год.)

Теоретична частина. Поняття захисту інформації. Віруси, які вони бувають та що можуть викликати. Віруси флешок. Антивірусним програмне забезпечення, класифікація та порівняльний аналіз. Установлення антивірусного програмного забезпечення. Захист флешок. Розгляд програм запобігаючих автозапуску усіх програм.

8. Комп’ютерна мережа Internet. Пошукові сервери Internet
(9/6 год.)

Теоретична частина. Поняття комп’ютерної мережі, поняття Internet. Пошукові сервери Internet. Їх порівняльний аналіз.

Практична частина. Практична робота пошуку інформації в Internet.

9. Основні етапи розв'язання задач на ЕОМ. Алгоритм. Його властивості. Основні базові структури алгоритмів (9/6 год.)

Теоретична частина. Поняття алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритму. Основні базові структури алгоритмів: послідовність, структури з умовою, циклічні алгоритми. Блок-схеми алгоритмів. Основні ідеї та принципи технології структурного програмування.

Практична частина. Розробка алгоритмів на розв’язування задач.

10. Мови програмування. Огляд та порівняння (3 год.)

Теоретична частина. Огляд існуючих мов програмування, їх порівняльний аналіз. В яких випадках, які краще використовувати.

11. Основні поняття мови С++ (9/6 год.)

Теоретична частина. Початкові відомості про середовище С++. Основні команди головного меню, "гарячі клавіші". Команди текстового редактора: вставки і вилучення, робота з блоками. Практичне знайомство з середою програмування. Алфавіт мови. Основні поняття мови: оператори, ідентифікатори, числа, рядки, описи. Величини. Типи даних. Стандартні типи даних. Набір функцій і операцій, введених для кожного з стандартних типів. Арифметичні вирази. Пріоритет операцій. Запис виразів мовою С++. Поняття рядкової величини. Обробка рядків.

12. Лінійні алгоритми і програми (9/6 год.)

Теоретична частина. Оператори введення-виведення. Оператор присвоювання. Сумісність типів по присвоюванню. Організація виведення даних за допомогою операторів printf та cout. Організація введення даних за допомогою операторів scanf та cin.

Практична частина. Задачі на обчислювання арифметичних виразів за допомогою програм з лінійною структурою. Задачі на обчислення площин, периметрів, об'ємів різних геометричних фігур; задачі на прогресію и тому подібні.

13. Алгоритми і програми з умовою (9/6 год.)

Теоретична частина. Умовний оператор IF. Діалогові програми. Прості та складні умови. Логічні операції. Операції вибору CASE. Програми з розгалуженням.

Практична частина. Програмування задач визначення кратності чисел, порівняння чисел, розв'язання квадратних рівнянь.

14. Циклічні алгоритми і програми (9/6 год.)

Теоретична частина. Циклічні алгоритми. Типи циклів: WHILE з передумовою, з постумовою, з заданим параметром FOR. Вкладені цикли. Опис і реалізація найпростіших циклічних програм. Програми з різними типами циклів.

Практична частина. Задачі з вкладеними циклами. Структури розгалуження і циклів при розв'язанні задач.

 

15. Розв’язання геометричних задач та їх розв’язування на ПК
(18/12 год.)

Практична частина. Геометричні задачі, методи їх розв’язання. Написання програм для вирішення задач: на пошук приналежності точки відрізку та многокутнику; на перетин прямих відрізків, кіл; на пошук величини кута між векторами.

16. Чисельні методи розв’язання нелінійних рівнянь, розробка програм (18/12 год.)

Теоретична частина. Методи розв’язання нелінійних рівнянь: метод бісекцій, метод золотого перетину, метод хорд та метод дотичних.

Практична частина. Написання програм розв’язування рівнянь розглянутими методами та порівняння результатів і часу роботи програм.

17. Масиви та розв’язання переборних задач з ними. Матриці, розв’язання задач з матрицями (18/12 год.)

Теоретична частина. Табличні величини. Поняття одномірного масива. Алгоритми роботи з табличними величинами. Обробка одномірних масивів. Пошук елементів у масивах, пошук мінімуму та максимуму. Методи сортування елементів масивів: метод бульбашки, метод перестановки. Поняття двомірного масиву та матриці. Матричний метод розв’язання системи лінійних рівнянь.

Практична частина. Написання програм на розв’язання системи лінійних рівнянь. Упорядкування таблиць.

18. Підпрограми та функції. Рекурсія (9/6 год.)

Теоретична частина. Підпрограми-процедури. Підпрограми-функції. Поняття рекурсії як способу опису функцій з використанням самих себе.

Практична частина. Розв'язування задач за допомогою підпрограм. Обчислення факторіалу як рекурсивної функції. Обчислення чисел Фібоначчі.

19. Складні типи даних, задачі із ними (6 год.)

Теоретична частина. Описання складних типів даних. Поняття множини в С++.

Практична частина. Розв’язування задач за допомогою складних типів даних

20. Файли, програмування операцій з файлами (9/6 год.)

Теоретична частина. Поняття файлів. Вивчення у С++ операцій роботи з файлами.

Практична частина. Розв’язування задач з використанням файлів.

21. Динамічна пам’ять та вказівники (9/6 год.)

Теоретична частина. Статичні та динамічні змінні. Вказівники. Процедури та функції для роботи з динамічною пам'яттю.

Практична частина. Розв’язання задач із використанням вказівників.

22. Типізовані константи (3 год.)

Теоретична частина. Типізовані константи. Типи типізованих констант.

Практична частина. Написання програм з використанням типізованих констант.

23. Об’єктно орієнтоване програмування (24/15 год.)

Теоретична частина. Об’єктно орієнтоване програмування. Інкапсуляція. Наслідування. Конструктори та деструктори. Вивчення класів та шаблонів.

Практична частина. Написання програм.

24. Математичний пакет MathCad (30/18 год.)

Теоретична частина. Теоретичні відомості математичного пакету MathCad. Масиви та матриці.

Практична частина. Малювання графіків та поверхонь у MathCad. Розв’язування задач з масивами та матрицями. Програмування у MathCad.

25. Вивчення графічного редактора Adobe Photoshop (30/18 год.)

Теоретична частина. Інтерфейс графічного редактора Adobe Photoshop. Маски та їх використання. Додавання тексту у малюнки у Adobe Photoshop. Розгляд інструментів ретушування зображення. Багатошарові зображення.

Практична частина. Малювання у редакторі Adobe Photoshop. Ретушування зображень. Робота з фільтрами та кольоровим відображенням.

26. Розгляд графічного редактора Macromedia Flash MX (29/17 год.)

Теоретична частина. Інтерфейс графічного редактора Macromedia Flash MX. Малювання у редакторі Flash. Створення шарів у зображенні та робота із текстом. Використання звуків у Flash. Створення анімацій.

Практична частина. Практична робота у редакторі Macromedia Flash MX (малювання, робота з текстом, створення анімацій тощо).

27.. Підсумок (1 год.)

Теоретична частина. Підведення підсумків роботи гуртка. Відзначення кращих вихованців.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Поняття про форму | Зразок заявки на участь у V-ій Міжнародній
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 284; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.