Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

ДОДАТКИ. Приблизний план одного заняття з техніки мовлення педагога




Приблизний план одного заняття з техніки мовлення педагога

1. Короткі вдихи та максимально довгі видихи.

2. Короткий вдих, на видиху лічити вголос до повного видиху.

3. Вдих. На різке згинання корпусу вимовляються звуки "ф, с".

4. Присісти. На вставання вимовляється звук "с".

5. Руками стискати уявлюваний м'яч, випускаючи з нього повітря: звук "с".

6. "Відганяти" уявлювану муху: звук "з".

7. Присісти. На вставання вимовляти звуки "Зу-і-е-а-о-и-у" (зуммер).

8. "Йдучи на лижах", вимовляти звуки "Су-і-е-а-о-у-у".

9. Сидячи на стільці. Руки розведені вбік. Зводити руки, вимовляючи звуки "з-м".

10. Те саме. Руки зведені. Розводити руки, вимовляючи звуки "Д-м".

11. Те саме. Руки підняті вгору. З опусканням рук донизу розслабляти весь корпус, вимовляючи звуки "жжжжжжж".

12. Вібраційний масаж резонаторів, стоячи на місці.

13. Вібраційний масаж резонаторів, рухаючися по колу.

14. Довгий глибокий вдих. Вимовляти звуки "Ні-е-а-о-у-и-і", "Мі-е-а-о-у-и-і".

15. Довгий глибокий вдих. Hoc затиснути пальцями. Вимов­ляти звуки "Мні-е-о-у-и-а-і".

16. Те саме. Вимовляти звуки "Бмі-е-у-а-и-і".

17. "Паровоз" з прискоренням та сповільненням. Вимовляти звуки "Кі-гі-хі, є, а, у, и".


___________________________ ДОДАТКИ _________________________

18. "Годинник". Вимовляти звуки "Тік-тук-так", поступово під­вищуючи силу звуку, і в зворотному порядку довести до шепо­тіння. Наприкінці вправи вимовляти звуки "Бом-бом-бом".

19. Вправи для розминки язика, губ, нижньої щелепи.

20. Вправи для розвитку та адаптації дихання з текстом та без тексту.

21. Гімнастика або елементи гімнастики О.І.Стрельнікової.

22. Скоромовки.

23. Скоромовки з партнером.

24. Посилання звуку на різну відстань. Покликати товариша — далеко; на середній відстані; близько.

25. Гра з уявлюваним тенісним м'ячем та ракеткою. Вимовляти звуки "Пім, пам, пом, пум, пам, пім". Партнер відповідає тими самими звуками.

26. Вправи на розслаблення мовленнєвого апарату.

План проведення одного заняття з розвитку емоційно-виразної царини майбутнього вчителя

Вихідна поза. Всі стоять у колі у спортивній одежі. Взуття м'яке. Педагог у центрі або поза колом.

1. Активне потирання пальців 'рук, кисті, повороти кісті, ін­тенсивне стряхування кистями. ("Руки у киплячій смолі".)

2. Очі заплющені. Тримати в руках уявлювану скляну кульку. ("Кулька поступово може нагріватися".)

3. Очі заплющені. Руки на рівні пліч. Погойдуючися з боку в бік, вимовляти звук "м". Можна торкатися партнерів руками. ("Дуже болить голова".)

4. Очі розплющити. Руки вільні. Зосереджуватися й одночасно сплеснути долонями, не домовляючися. Повернутися навколо й ще раз сплеснути.

5. Ведучий (педагог) задає ритмічний малюнок сплескувань. Всі разом повторюють. Відтак по одному сплеску, дотримуючися заданого ритму.

6. Те саме, тільки за основу ритму береться ритм знайомої пісні.

7. Повертання голови ліворуч-праворуч, вгору-вниз та по колу. ("Нестерпно болить зуб".)


______________________________ ДОДАТКИ _____________________________

8. Повертання тулуба в різні боки та по колу. ("На тулуб намотується шнур".)

9. Всім одночасно повернути голову праворуч, відтак ліворуч. ("Почули небезпечний звук".)

10. Присідати з заплющеними очима до повного глибокого вдиху, відтак різкий видих. ("Накачування камери, камера лус­нула".)

11. Стряхування кистей рук ("Струсити гарячу рідину"), відтак пліч, стоп, ніг і рук.

12. Розминка язика, губ, нижньої щелепи. ("Людожер перед вечерею".)

13. Повертання очей донизу, вгору, по колу. ("Супроводження поважного начальника".)

14. Розмова з власною кистю або пальцем тарабарською мовою.

15. Строїти гримаси в уявлюване дзеркало та партнерові.

16. "Відклеїти шкіру від обличчя й викинути".

17. "Розрубати" уявлюване павутиння й "розідрати" уявлюва-ну шкіру. Павутиння розрубати однією рукою, шкіру роздирати двома.

18. Всі рухаються по колу. За сплескуванням педагога набрати найнеймовірнішої постави.

19. На всіх згори повільно, але невблаганно "суне стеля". Вона "сунутиме" до самої підлоги. Виправдати.

20. Лежачи на спині. Рука — паросток рослини, яка тягнеться до сонця. Тіло рухається за рукою. "Рослина росте", на скільки їй дозволяє зріст виконавця.

21. Всі рухаються по колу, вимовляючи звук "м". ("Дуже злющі тварюки".)

22. Те саме, але "обжерлися й дуже болить живіт".

23. Всім дуже весело — регочуться.

24. Повна байдужість до геть усього.

25. Рух за власною кистю руки. ("Літак".)

26. Від видиху педагога всі вилетіли з класу. ("Сніжинки".)

К.С.Станіславський попереджав: "Між ідеєю, принципом, но­вим підґрунтям, хоч би якими правильними вони були, та між їхнім здійсненням — величезна відстань. Щоб наблизити їх, не-


______________________________ ДОДАТКИ ______________________________

обхідно багато, тривалий час працювати над технікою нашого мистецтва, яка перебуває ще у первісному стані"1.

Ми сподіваємося, що описане вище допоможе розвинути й удосконалити за допомоги засобів театральної педагогіки такий важливий аспект педагогічної професії, як педагогічна технологія й техніка, які, будучи поєднаними зі здібностями, розвиненими почуттями, майстерністю та творчістю, дадуть у підсумку педа­гогічне мистецтво.

Станиславский К.С. Собрание сочинений: В 8-ми т. — М, 1954. — Т. 2. —

С.373.


ЛІТЕРАТУРА

1. Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. — М., 1984. — 207 с.

2. Абуло Т.И. Культура, философия и духовный мир человека: теоретико-методический аспект. — Минск, 1986. — 149 с.

3. Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. — М., 1980. — 335 с.

4. Авдеев А.Д. Происхождение театра: Элементы театра в первобытно-общинном строе. — М., 1959. — 249 с.

5. Азаров Ю.П. Искусство воспитывать: Книга для учителя. — М, 1985. - 449 с.

6. Азаров Ю.П. Методика воспитательной работы. — М., 1989. - 436 с.

7. Азаров Ю.П. Тематические проблемы мастерства воспита­теля современной общеобразовательной школы: Дис....д-ра пед. наук. — М., 1973.

8. Акимов Н.П. Театральное наследие: В 2-х ч. — Л., 1978.

9. Акимова О.В. Педагогическое исследование и стимулиро­вание как средство всестороннего развития будущего учителя: Дис....д-ра пед. наук. — Киев, 1989. — 193 л.

10. Актуальные вопросы формирования интереса в обучении: Учебное пособие для слушателей ФАК. — М., 1984. — 176 с.

11. Алексюк А.Н. Педагогические основы коммунистическо­го воспитания студентов. — Киев, 1984. — 32 с.

12. Ал перс Б. Театральные очерки: В 2-х ч. — М., 1977.

13. Амонашвили Ш.А. Обучение. Оценка. Отметка. — М., 1987. - 96 с.

14. Амонашвили Ш.А. Психологические основы педагогики сотрудничества: Книга для учителя. — Киев, 1991. — 111 с.


ЛІТЕРАТУРА

15. Ананьев Б.Г. Опыт психологической трактовки систе­мы К.С.Станиславского // Записки Ленинградского театрально­го института. — Л.; М., 1941. — С.22 — 40.

16. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания // Избранные психологические труды: В 2-х т. — М., 1980. — Т.1. — 232 с.

17. Андрэ А. Дневник директора театра. — М.; Л., 1939. — 291 с.

18. Артемьева Т.И. Методологический аспект проблемы спо­собностей. — М., 1977. — 104 с.

19. Архангельский СИ. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы. — М., 1980. — 368 с.

20. Асеев Ю.А. Проблема речевого воздействия на аудито­рию в зарубежной социально-психологической литературе. — Л., 1973. - 107 с.

21. Асмолов А.Г. Личность как предмет психологического исследования. — М., 1984. — 104 с.

22. Бабанский Ю.К. Интенсификация процесса обучения. — М., 1987. - 78 с.

23. Бабанский Ю.К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса: Методические основы. — М., 1982. — 192 с.

24. Банфи А. Философия искусства. — М., 1989. — 384 с.

25. Барро Ж.-Л. Воспоминания для будущего. — М., 1979. — 420 с.

26. Батракова С.Н. Педагогические принципы эмоциональ­ного воздействия на учащихся. — Ярославль, 1982. — 97 с.

27. Бахтин М.М. Проблемы поэтики Достоевского. — М., 1972. -471 с.

28. Бачелис Т.И. Шекспир и Крэг. - М., 1983. - 352 с.

29. Белозерцев Е.П. Подготовка учителя в условиях пере­стройки. — М., 1989. — 208 с.

30. Бенедр Н.А. Принципы системы Станиславского в твор­честве чтеца. — М., 1954. — 48 с.

31. Бергман о Бергмане: Сборник. — М., 1986. — 523 с.

32. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. — М., 1989. - 192 с.

33. Блейхер В.М., Бурлачук Л.Ф. Психологическая диаг­ностика интеллекта и личности. — Киев, 1978. — 268 с.

34. Близнова В., Шевцов М. Сопоставление психологиче­ских особенностей студентов университетов и института культу-


ЛІТЕРАТУРА

ры // Теоретические и прикладные исследования по психоло­гии. — Казань, 1977.

35. Блок В.Б. Диалектика театра. — М., 1983. — 207 с.

36. Блок В.Б. Репетиции Лобанова. — М., 1962. — 138 с.

37. Бобошко Ю.М. Режиссер Лесь Курбас. — Киев, 1987. — 146 с.

38. Богоявленская Д.Б. Психологические основы интеллек­туальной активности: Автореф. дис....д-ра психол. наук. — М., 1987. - 49 с.

39. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. — М., 1968. — 464 с.

40. Болдырев Н.И. Основы нравственного воспитания моло­дого поколения. — Киев, 1962. — 223 с.

41. Бояджиев Г.Н. Душа театра. — М., 1974. — 368 с.

42. Бояджиев Г.Н. От Софокла до Брехта за сорок театраль­ных вечеров. — М., 1981. — 336 с.

43. Брехт Б. Театр: В 5-ти т. — М., 1965.

44. Бритаева Н.Х. Эмоции и чувства в сценическом творчест­ве. — Саратов, 1986. — 157 с.

45. Брук ТТ. Пустое пространство. — М., 1976. — 240 с.

46. Бурлака Я. Бесіда як метод навчання і її застосування на уроках 4-го класу: Дис....канд. пед. наук. — Київ, 1963. — 305 с

47. Бурлака Я. Утвердження у виборі професії педагога. — Київ, 1986. - 87 с

48. Варпаховский Л.В. Наблюдения. Анализ. Опыт. — М., 1978. - 280 с.

49. Василько В. Театру віддане життя. — Київ, 1984. — 407 с

50. Вахтангов Е.Б. Евгений Вахтангов: Сборник. — М., 1984. - 571 с.

51. Верхола А.П. Оптимизация процесса обучения в вузе. — Киев, 1979. - 176 с.

52. Вилюнас В.К. Психология эмоциональных явлений. — М., 1976. - 143 с.

53. Владимиров СВ. Об исторических предпосылках возник­новения режиссуры // У истоков режиссуры: Труды ЛГИТМиК. — Л., 1976.

54. Вовк Л.Е. Педагогическое общение молодого учителя как фактор его профессионального становления: Автореф. дис....канд. пед. наук. — Киев, 1988. — 24 с.


ЛІТЕРАТУРА

55. Войтенко Т.П. Сенсорная тренировка как фактор раз­вития чувствительности: Автореф. дис....канд. психол. наук. — М., 1989.

56. Вопросы профессиональной педагогики / Под ред. М.Н.Скаткина. - М., 1968. - 429 с.

57. Вопросы психологии речи и мышления // Труды Институ­та психологии / Под ред. Б.М.Теплова и А.П.Соколова. — М., 1954. - 192 с.

58. Вопросы театральной педагогики: Сборник статей / Под ред. Ю.С.Калашникова. — М., 1979. — 400 с.

59. Выготский Л.С. Психология искусства. — М., 1968. — 379 с.

60. Выготский Л.С. Развития высших психических функций: Из неопубликованных трудов. — М., 1960. — 500 с.

61. Гей Н.К. Искусство слова. — М., 1967. — 364 с.

62. Гершунский Б.С. Педагогическая прогностика. — Киев, 1986. - 200 с.

63. Гиппиус СВ. Гимнастика чувств: Тренинг творческой психотехники. — М.; Л., 1967. — 295 с.

64. Голубовский Б.Г. Пластика в искусстве актера. — М., 1986. - 191 с.

65. Гоноболин Ф.Н. О некоторых психических качествах лич­ности учителя // Вопросы психологии. — 1975. — № 11.

66. Гончаров А.А. Режиссерские тетради. — М., 1980. — 375 с.

67. Горчаков Н.Н. Режиссерские уроки К.С.Станиславско­го. - М., 1951. — 566 с.

68. Граудина Л.К., Мискевич Г.И. Теория и практика рус­ского красноречия. — М., 1989. — 256 с.

69. Гринер В.А. Ритм в искусстве актера. — М., 1966. — 157 с.

70. Гройсман А.Л. Психогигиена творческого труда студентов театральных вузов: Учебное пособие. — М., 1982. — 287 с.

71. Гришин Э.А. Профессионально-этическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. — Вла­димир, 1973. — 312 с.

72. Гришин Э.А. Формирование профессиональной направ­ленности студентов пединститутов. — Владимир, 1975. — 240 с.

73. Демин В.П. Формирование личности режиссера. — Сара­тов, 1983. - 203 с.


ЛІТЕРАТУРА

74. Дидро Д. Театр и драматургия // Собрание сочинений. — М.; Л., 1936. - Т.5. - 657 с.

75. Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения: Книга для учителя и родителей. — М., 1987. — 436 с.

76. Дранков В.Л. О природе художественного таланта: Авто-реф. дис....д-ра психол. наук. — Л., 1973.

77. Дюллен Ш. Воспоминания и заметки актера. — М.,

1958. - 343 с.

78. Жинкин Н.И. Механизмы речи. — М., 1958. — 370 с.

79. Жураковский Г.Е. Педагогический талант и педагогичес­кая техника в области педагогики общей, художественной, му­зыкальной, театральной. — М., 1958. — 131 с.

80. Завадский Ю.А. Об искусстве театра. — М., 1975. — 347 с.

81. Завадский Ю.А. Учителя и ученики. — М., 1975. — 327 с.

82. Загвязинский В.И. Педагогическое творчество учителя. — М., 1987. - 160 с.

83. Зак А.З. Как определить уровень развития мышления школьников. — М., 1982. — 153 с.

84. Заседателев Ф.Ф. Научные основы постановки голоса. — М., 1937. - 42 с.

85. Затонский Д.В. Зеркала искусства. — М., 1975. — 343 с.

86. Захава Б.Е. Воспоминания. Спектакли и роли. Статьи. — М., 1982. - 398 с.

87. Захава Б.Е. Мастерство актера и режиссера: Учебное по­собие. - М., 1978. - 326 с.

88. Захаров М.А. Контакты на разных уровнях. — М., 1987. — 270 с.

89. Ершов П.М. Технология актерского искусства. — М.,

1959. - 308 с.

90. Изард К. Эмоции человека. — М., 1980. — 428 с.

91. Ильенков Э.В. Философия и культура. — М., 1991. — 464 с.

92. Ильин Е.Н. Искусство общения. — М., 1982. — ПО с.

93. Ильин Е.Н. Рождение урока. — М., 1986. — 142 с.

94. Интеллектуальная культура специалиста. — Новосибирск, 1988. - 270 с.

95. Кабалевский Д.Б. Воспитание ума и сердца. — М., 1981. — 192 с.


ЛІТЕРАТУРА

96. Калмановский Е.А. Книга о театральном актере. — Л., 1984. - 222 с.

97. Кан-Калик В.А. Педагогическая деятельность как твор­ческий процесс. — Грозный, 1976. — 288 с.

98. Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. — М., 1987. - 192 с.

99. Кащенко В.П. Педагогическая коррекция. — М., 1992. — 224 с.

100. Кларин М.В. Педагогическая технология в учебном про­цессе. — М., 1989. — 78 с.

101. Кнебель М.О. Вся жизнь. — М, 1967. — 588 с.

102. Кнебель М.О. Поэзия педагогики. — М., 1976. — 527 с.

103. Ковалев А.Г. Психология личности. — М., 1965. — 288 с.

104. Ковалев Г.А. Психологическое воздействие: теория, ме­тодология, практика: Автореф. дис....д-ра психол. наук. — М., 1991.

105. Коломинский Я.Л. Беседы о тайнах психики. — Минск, 1990. - 192 с.

106. Колчин Е.Е. Экспериментальная психология в театраль­ном вузе: первый опыт работы // Художественное творчество "83". -Л., 1983.

107. Кондратенков А.Е. Труд и талант учителя: Встречи. Фак­ты. Мысли: Книга для учителя. — М., 1989. — 208 с.

108. Коротяев Б.И. Педагогика как совокупность педагоги­ческих теорий. — М., 1986. — 208 с.

109. Кох И.Э. Основы сценического движения: 38 уроков. — Л., 1962. - 231 с.

ПО. Красовский Ю.М. Некоторые проблемы театральной пе­дагогики В.Э.Мейерхольда (1905 — 1907): Лекция. — М., 1981.

111. Кристи Г.В. Воспитание актера школы Станиславско­го. - М., 1978. -431 с.

112. Кропивницький М.Л. Збірник статей, спогадів і мате­ріалів. — Київ, 1955. — 391 с.

113. Крупська Н.К. Про юних піонерів. — Київ, 1956. — 119 с.

114. Кузьмина Н.В. Очерки психологии труда учителя. — Л., 1967. - 183 с

115. Куракин К.В. Основы техники речи в трудах К.С.Ста­ниславского. — М., 1959. — 103 с.


ЛІТЕРАТУРА

116. Курбас Л. Статьи и воспоминания о Л.Курбасе. Литера­турное наследие. — М., 1988. — 464 с.

117. Ланг Ф. Рассуждения о сценической игре // Старинный спектакль в России. — Л., 1928.

118. Левиновский В.Я. Процесс воспитания режиссера музы­кального театра: Автореф. дис....канд. искусствоведения. — М., 1990.

119. Лобанов A.M. Документы, статьи, воспоминания. — М., 1980. - 407 с.

120. Левитов Н.Д. О психических состояниях человека. — М., 1964. - 344 с.

121. Леонарди Е.И. Дикция и орфоэпия. — М., 1967. — 238 с.

122. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. — М., 1977. - 304 с.

123. Лотман Ю.М. Структура художественного текста. — М., 1970. - 384 с.

124. Лук А.Н. Мышление и творчество. — М., 1976. — 144 с.

125. Лук А.Н. Психология творчества. — М., 1978. — 127 с.

126. Лук А.Н. Эмоции и личность. — М., 1982. — 176 с.

127. Лукиан. Анархасис, или Упражнения тела. — М., 1987. — 623 с.

128. Луначарский А.В. О народном образовании. — М., 1958. - 537 с.

129. Малочевский И.Б. Выразительные средства спектакля: Учебное пособие. — Л., 1985. — 78 с.

130. К.Маркс, Ф.Энгельс об искусстве: В 2-х т. — М., 1983.

131. Мартынова Л.Н. Проблемы режиссерской педагогики Г.А.Товстоногова (1965 — 1975): Автореф. дис....канд. искусст­воведения. — Л., 1982. — 23 с.

132. Мастерство актера в терминах и определениях К.С.Ста­ниславского. — М., 1961. — 519 с.

133. Мейерхольд В.Э. Статьи, письма, речи, беседы: В 2-х ч. - М., 1968.

134. Методы изучения профессиональной направленности личности учителя: Сборник научных трудов / Под ред Ю.Н.Ку-люткина и Г.С.Сухобской. — Л., 1980.490 с.

135. Михоэлс СМ. Статьи, беседы, речи. — М., 1964.612 с.

136. Молибог А.Г. Вопросы научной организации педагоги­ческого труда в высшей школе. — Минск, 1975. — 288 с.


ЛІТЕРАТУРА

137. Мочалов Ю. Композиция сценического пространства (поэтика мизансцены). — М., 1981. — 239 с.

138. Наука о театре: Межвузовский сборник трудов препода­вателей и аспирантов / Под ред. Е.З.Юфит. — Л., 1975. — 534 с.

139. Научное мировоззрение и коммунистическое воспитание: Материалы Всесоюзной научно-практической конференции "Формирование научного мировоззрения — основа коммуни­стического воспитания". Москва, 17—18 апреля 1984 года/ Под ред. Л.П.Буевой. — М., 1985. — 145 с.

140. Нелл В.О. Про режисуру. — Київ, 1977. — 208 с.

141. Немеровский А.Б. Пластическая выразительность акте­ра. - М., 1976. - 144 с.

142. Немирович-Данченко В.И. Статьи. Речи. Беседы. Пись­ма. - М., 1952. -442 с.

143. Немирович-Данченко В.И. Избранные письма. — М., 1954. - 640 с.

144. Немирович-Данченко В.И. О творчестве актера. Хрес­томатия: Учебное пособие для театральных учебных заведе­ний. - М., 1984. — 623 с.

145. Немирович-Данченко В.И. Рождение театра. Воспоми­нания, статьи, заметки, письма. — М., 1989. — 576 с.

146. Нечаев Н.Н. Психолого-педагогические аспекты подго­товки специалистов в вузе. — М., 1985. — 112 с.

147. Никитин Б.П. Возникновение и развитие творческих способностей // Радянська школа. — 1989. — № 7. — С.43 — 51.

148. Новицкая Л.П. Тренинг и муштра. — М., 1969. — 272 с.

149. Новицкая Л.П. Уроки вдохновения. — М., 1984. — 374 с.

150. Новые педагогические мышления / Под ред А.В.Петров­ского. - М., 1989. - 280 с.

151. О воспитании актера: Сборник статей. — М., 1982. — 290 с.

152. Оптимизация педагогической работы в вузе: Тематиче­ский сборник научных трудов. — Челябинск, 1989. — 119 с.

153. Оптимизация речевого воздействия / Под ред. Р.Г.Кото-ва. — М., 1990. — 240 с.

154. Падал ка Г.М. Естетична культура майбутніх вчителів та умови її формування // Вища і середня педагогічна освіта. — Київ, 1991. -№ 15.


ЛІТЕРАТУРА

155. Педагогическая диагностика в школе / Под ред. А.И.Ко-четова. — Минск, 1987. — 223 с.

156. Петров В.А. Нулевой класс актера. — М., 1985. — 226 с.

157. Пилипчук Р.Я. Микола Садовський у спогадах сучас­ників // Микола Садовський: Збірник. — Київ, 1984. — 390 с.

158. Платонов К.К. Проблемы способностей. — М., 1982. — 312 с.

159. Полякова Т.С. Анализ затруднений в педагогической деятельности начинающих учителей. — М., 1983. — 129 с.

160. Пономарев Я.А. Психология творчества и педагогика. — М., 1976. - 280 с.

161. Попов А.Д. Творческое наследие. — М., 1980. — 480 с.

162. Попов А.Д. Творческое наследие. — М., 1979. — 520 с.

163. Проблемы и перспективы театрального образования: Сборник. - Л., 1986. - 354 с.

164. Прокофьев В.Н. В спорах о Станиславском. — М., 1962. - 272 с.

165. Рапопорт И.М. Работа актера. — М., 1947. — 132 с.

166. Режиссерские экземпляры К.С.Станиславского, 1898 — 1930: В 6-ти т. - М., 1980.

167. Ремез О.Я. Введение в режиссуру: Учебное пособие. — М., 1987. -212 с.

168. Рождественская Н.В. Проблемы и поиски в изучении художественных способностей // Художественное творчество "83". -Л., 1983.

169. Рубинштейн С.Л. О мышлении и путях его исследова­ния. - М., 1968. - 147 с.

170. Савина В.Ф. Проблема способностей режиссера и ее освещение в литературе // Пути повышения эффективности учебно-воспитательной работы в вузах культуры: Межвузовский сборник научных трудов. — М., 1979.

171. Савкова З.В. Как сделать голос сценическим. — М., 1975. -254 с.

172. Сибиряков Н.Н. Мировое значение Станиславского. — М., 1988. - 365 с.

173. Симакова Л.А. Оптимизация процесса обучения сцени­ческой речи: Автореф. дис....канд. искусствоведения. — М., 1986.


ЛІТЕРАТУРА

174. Симонов П.В. Метод Станиславского и физиология эмо­ций. - М., 1962. - 139 с.

175. Симонов П.В. Эмоциональный мозг. — М., 1981. — 142 с.

176. Симонов П.В. Теория отражения и психофизиология эмоций. — М., 1970. — 141 с.

177. Скаткин М.Н. Совершенствование процесса обуче­ния. - М, 1971. -206 с.

178. Сластенин В.А. Формирование школы в процессе про­фессиональной подготовки. — М., 1976. — 60 с.

179. Станиславский К.С. Мое гражданское служение России. Воспоминания. Статьи. Очерки. Речи. Беседы. Из записных кни­жек. - М., 1990. - 656 с.

180. Станиславский К.С. Собрание сочинений: В 8-ми т. — М., 1954 - 1963.

181. Страхов И.В. Психическое состояние и такт учителя // Вопросы психологии. — 1966. — № 3. — С.153 — 164.

182. Стромов Ю.А. Путь актера к творческому перевопло­щению. — М., 1975. — 112 с.

183. Стукалова Г.Е. Социально-психологические основы ви­дения: Автореф. дис....канд. филос. наук. — Л., 1973. — 24 с.

184. Сундукова В.Н. Воспитание художественно-образного мышления актера: Автореф. дис....д-ра искусствоведения. — СПб., 1991.

185. Сухомлинский В.А. Воспитание личности в советской школе. — Киев, 1965. — 213 с.

186. Сухомлинский В.А. Мудрая власть коллектива // Из­бранные педагогические сочинения: В 3-х т. — М., 1981. — Т.З. — 640 с.

187. Сценическая педагогика: Сборник трудов / Под ред. С.В.Гиппиус. - Л., 1973. - 320 с.

188. Сценическая педагогика: Сборник трудов / Под ред. С.В.Гиппиус. —Л., 1976. — Вып.2.

189. Талызина Н.Ф., Карпов Ю.В. Педагогическая психо­логия. Психодиагностика интеллекта: Учебно-методическое по­собие. - М., 1987. - 63 с.

190. Тарасевич Н.Н., Кривонос И.Ф. Обучение будущих учителей основам педагогического мастерства // Советская педа­гогика. — 1983. — № 7.


ЛІТЕРАТУРА

191. Теоретические проблемы управления познавательной де­ятельностью человека: Доклады Всесоюзной конференции. Мос­ква, 11 — 13 июня 1975 года. — М., 1975. — 214 с.

192. Товстоногов Г.А. О критериях актерского и режиссерс­кого дарования // Художественное творчество "83". — Л., 1983.

193. Товстоногов Г.А. Зеркало сцены: В 2-х кн. — Л., 1984.

194. Турбовский Я.С. Средства и методы педагогического воздействия. — С, 1980. — 78 с.

195. Учителю о педагогической технике / Под ред. Л.И.Ру-винского. — М., 1987. — 160 с.

196. Филатова Н.А. Евгений Вахтангов: Опыты театральной педагогики. — Владивосток, 1990. — 120 с.

197. Фридман Л.М. Педагогический опыт глазами психолога: Книга для учителя. — М., 1987. — 472 с.

198. Фролов Ю. Пение и речь в свете учения И.П.Павлова. — М., 1966. - 257 с.

199. Харченко В. Режисура як мистецтво і професія // Ре­жисер і вистава. — Київ, 1962.

200. Цагарели Ю.А. Психология музыкально-исполнитель­ской деятельности: Автореф. дис.... д-ра психол. наук. — Л., 1989.

201. Черкашин P.O. Художнє слово на сцені. — Київ, 1989. — 327 є.

202. Чернокозова В.Н., Чернокозов И.И. Этика учителя. — Киев, 1973. - 175 с.

203. Чехов М.А. Литературное наследие: В 2-х т. — М., 1986.

204. Шварц И.Е. Внушение в педагогическом процессе. — Пермь, 1971. — 304 с.

205. Щербаков А.И. Психологические основы формирования личности советского учителя в системе высшего педагогического образования. — Л., 1967. — 266 с.

206. Шингаров Г.Х. Эмоции и чувства как форма отражения действительности. — М., 1971. — 223 с.

207. Шкалова Л.А. Средства и приемы выразительности ре­чи. - М, 1985. - 63 с.

208. Эйзенштейн СМ. Избранные произведения: В 6-ти т. — М., 1964.

209. Эфрос А.В. Продолжение театрального рассказа. — М., 1965. - 330 с.


ЛІТЕРАТУРА

210. Эфрос А.В. Профессия — режиссер. — М., 1979. — 204 с.

21 1. Юткевич СИ. Поэтика режиссуры. — М., 1986. — 214 с.

212. Якобсон П.М. Общение людей как социально-психо­логическая проблема. — М., 1973. — 32 с.

213. Якобсон П.М. Чувства, их развитие и воспитание. — М., 1976. - 64 с.

214. Яковлев Н.М. Методика и техника урока в школе. — М., 1971. - 288 с.


ЗМІСТ

ВСТУП...................................................................................... 5

РОЗДІЛ 1. СТАНОВЛЕННЯ 1 РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ....................... 12

1.1. Педагогічні здібності....................................................... 14

1.2. Педагогічні якості............................................................ 21

РОЗДІЛ 2. ЕЛЕМЕНТИ ТЕАТРАЛЬНОЇ

ПЕДАГОГІКИ, ЗАСТОСОВУВАНІ

У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ............................................. 47

2.1. Сумісність професійних якостей,

необхідних в акторській і педагогічній діяльності................................................................................ 58

РОЗДІЛ 3. ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОГО

ВМІННЯ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ

ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО

ВЧИТЕЛЯ................................................................................ 83

3.1. Виховання навичок професійної

уваги педагога........................................................................ 91

3.2. Формування психофізичної свободи

майбутнього вчителя..............................................................111

3.3. Розвиток уяви і фантазії

майбутнього педагога.............................................................128

3.4. Педагогічна дія. Спілкування..........................................137

 


________________________ зміст _______________

РОЗДІЛ 4. МОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЯК СИНТЕЗ ЕЛЕМЕНТІВ ТЕАТРАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ.......163

4.1. Оволодіння технологією й технікою

мовлення майбутнім учителем...............................................172

4.2. Адаптація і розвиток професійного дихання..................175

4.3. Педагогічні засади практичної роботи над текстом......180

ВИСНОВКИ...................................200

ДОДАТКИ....................................206

ЛІТЕРАТУРА...................................210


НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

АБРАМЯН Володимир Цолакович ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА

Допущено Міністерством освіти України

як навчальний посібник для студентів

вищих навчальних закладів

Редактор В. П. Недашківський

Художник обкладинки С.І.Чуєв

Комп'ютерний набір В. Л. Недашківський

Комп'ютерна верстка М. Є. Зозуля

Коректор Л.П. Тютюнник

Підписано до друку 20.03.96 р. Формат 60 х 84/іб. Папір офсетний. Гарнітура Тайме. Друк офсетний. Умов. друк. арк. 13,0. Обл.-вид. арк. 14,0. Зам. № 6-107.

Видавництво "Лібра". Київ-33, вул.Саксаганського, 53/80, кімн.705

Надруковано з готових фотоформ AT "Книга" 254655, ГСП, Київ-53, вул.Артема, 25

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 413; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.204 сек.