Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Лабораторна робота № 25-26. Організація циклів




Begin

Else

End

Case вираз-селектор of

Або

Begin

Then

Варіант 2

Begin

Else

End

Begin

Then

Варіант 1

Методичні рекомендації

Лабораторна робота № 23-24. Програми з розгалуженою структурою

  1. Умовний оператор IF.

Оператор (інструкцію) if можна описати двома способами:

if Умова

{ці інструкції виконуються,

якщо Умова істинна}

{ці інструкції виконуються,

якщо Умова хибна}

end;

if Умова

{ці інструкції виконуються,

якщо Умова істинна}

end;

Наприклад:

 

if a>b then writeln (’a більше b’)

else writeln (’a менше або рівне b’);

 

if (a>=0) and (a<10) then writeln (’число a -однозначне’);

 

  1. Оператор CASE.

Інструкція case має вигляд:

СписокКонстант1: begin

{інструкції 1}

end;

СписокКонстант2: begin

{інструкції 2}

end;

……………………………………………………………………………………..

СписокКонстантN: begin

{інструкції N}

{інструкції}

end;

end;

 

Наприклад:

 

case i of

1..10: writeln (’Число ’, i:4, ’ в діапазоні 1 - 10’);

11..20: writeln (’Число ’, i:4, ’ в діапазоні 11 - 20’);

21..30: writeln (’Число ’, i:4, ’ в діапазоні 21 – 30’)

else writeln (’Число поза діапазоном’)

end;

 

Завдання 1.

  1. Скласти програму, яка б визначала стан води (лід, вода, пара) в залежності від її температури.
  2. Скласти програму, яка б серед чисел х, у, z знаходила максимальне.
  3. Скласти програму, яка б визначала скільки цифр міститься -у введеному Вами числі.
  4. Скласти програму, яка б виводила на екран день тижня за вказаним Вами його порядковим номером.
  5. Присвоїти змінній X число 230 у тому випадку, якщо сума значень змінних X і В менше їхнього добутку, і присвоїти зазначеній змін­ній число 1, якщо це не так.
  6. Присвоїти змінній В число 3 у тому випадку, якщо значення змінної С менше 121.
  7. Присвоїти змінній R число 20 у тому випадку, якщо різниця значень змінних К і А менше їхньої частки, і присвоїти зазначеній змінній число 0, якщо це не так.
  8. Присвоїти змінній N число 100 у тому випадку, якщо значення змін­ної А в 2 рази більше значення змінної С.
  9. Присвоїти змінній X суму чисел А і В у тому випадку, якщо значення змінної X не менше значення змінної А, і присвоїти тій же змінній різницю зазначених чисел, якщо це не так.
  10. Присвоїти змінній F число 22 у тому випадку, якщо значення змінної F дорівнює 11.
  11. Присвоїти змінній Q число 25 у тому випадку, якщо добуток значень змінних Y і Z менше їхньої різниці, і присвоїти зазначеній змінній число 250, якщо це не так.
  12. Скласти програму, яка б за температурою визначала фізичний стан води.

 

Завдання 2.

Дані дійсні (тип Real) числа х1, х2, х3, х та y. Обчислити F(x), якщо

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

6.

 

7.

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

10.

 

 

 

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

Завдання 3.

1. Скласти програму, яка б виконувала арифметичні операції над двома числами. Введення чисел та вибір математичної операції виконати в діалоговому режимі. У програмі передбачити уникнення помилок, наприклад ділення на нуль.

2. Скласти алгоритм визначення поведінки ракети в залежності від швидкості її запуску (якщо швидкість V<7.8 км/с - ракета впаде на землю; якщо V<11.2 км/с - ракета стане супутником Землі; якщо V<16.4 км/с - ракета стане супутником Сонця; якщо V>16.4 км/с - ракета вилетить за межі Сонячної системи).

3. Скласти програму яка б за координатами х та у, визначала якому квадранту належить точка М(х;у).

4. Скласти програму яка б пропонувала Вам ввести число і потім виводила на екран кількість комп'ютерів (введене число + слово "комп'ютер" у відповідному відмінку).

5. Дані дійсні додатні числа a, b, c, d. Визначити чи можна прямокутник зі сторонами а і b розмістити всередині прямокутника с і d так, щоб кожна зі сторін одного прямокутника була паралельна або перпендикулярна кожній стороні іншого прямокутника.

6. Дані дійсні додатні числа а, b, с, х, у. Визначити, чи пройде цеглина з ребрами а, b, с в прямокутний отвір зі сторонами х і у таким чином, щоб кожне з її ребер було паралельне або перпендикулярне кожній з сторін отвору.

7. Задано довжини 3-х відрізків. Визначити чи можна з даних відрізків скласти трикутник Якщо так, то визначити тип даного трикутника (звичайний, рівносторонній, рівнобедрений, прямокутний).

8. Задано довжини 3-х відрізків. Визначити чи можна з даних відрізків скласти трикутник. Якщо так, то визначити за формулою Герона його площу.

Формула Герона:

9. Задано довжини 3-х відрізків. Визначити чи можна з даних відрізків скласти трикутник. Якщо так, то визначити чи цей трикутник прямокутний (обчислити його площу. Теорема Піфагора: с2 = а2 + b2,

Площа прямокутного трикутника: де a, b- катети прямокутного трикутника, с -гіпотенуза.

10. Задано довжини 3-х відрізків. Визначити чи можна з даних відрізків скласти трикутник. Якщо так, то перевірити чи він рівнобедрений і обчислити його площу і висоту. Висота рівнобедреного трикутника: Площа рівнобедреного трикутника: S = 1/2 а • h де a, h - відповідно основа та висота рівнобедреного трикутника;

11. Задані дійсні числа x1, у1, х2, у2, х3, y3- Визначити чи належить початок координат трикутнику з вершинами (x1, у1), (х2, у2), (х3, y3)

12. Задані точки а(x1, у1), В(х2, у2), с(х3, y3) і О(х44). Визначити, чи є точка О центром кола, яке проходить через точки А, В, С. Довжина відрізка обраховується за формулою:

 

Завдання 4.

1. Задано координати клітини шахівниці (х; у) - цілі числа. З'ясувати, чи збігається колір цієї клітини з кольором клітини з координатами (1;1).

2. Територія, що охороняється, має вид правильного многокутника зі сто­роною А метрів, у центрі якого прив'язана собака. Уся територія абсо­лютно порожня і собака може по ній вільно пересуватися. Довжина ланцюга С метрів, відстань від ошийника до передніх зубів собаки Z см. Складіть програму для визначення, чи є на цій території ділянки, що залишилися без охорони.

3. Задано координати клітини шахівниці (х; у) - цілі числа. З'ясувати, чи перетинає дану клітку пряма, що проходить через центри клітин з коор­динатами (1; 1) і (7;1).

4. Відомий номер автомобіля (ціле п'ятицифрове число). Складіть програму для визначення, чи починається цей номер з трійки або з дев'ятки.

5. Задано координати клітини шахівниці (х; у) - цілі числа. З'ясувати, чи перетинає дану клітку пряма, що проходить через центри клітин з коор­динатами (2; 1) і (8; 7).

6. Відомий номер автомобіля (ціле п'ятицифрове число). Визначте, чи починається цей номер з нуля або вісімки.

7. Задано координати клітини шахівниці (х; у) - цілі числа. З'ясувати, чи може шахова тура за один хід перейти з цієї клітини в клітину з координатами (4; 6).

8. Відомий номер автомобіля (ціле п'ятицифрове число). Визначте, чи починається цей номер двійкою або п'ятіркою.

9. Задано координати клітини шахівниці (х; у) - цілі числа. З'ясувати, чи може шаховий ферзь за один хід перейти з цієї клітини в клітину з координатами (5; 7).

10. Напишіть програму для розв’язання квадратного рівняння.

11. Напишіть програму для калькулятора із застосуванням CASE.

12. Складіть програму для порівняння віку трьох дітей.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 1334; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.109 сек.