Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Завдання. Розробити програму зображення в центрі екрана червоного прямокутника




Приклад.

Приклад.

Розробити програму зображення в центрі екрана червоного прямокутника

Program Prym;

uses Grath;

var Driver, Mode, Xcekt, Ycekt: integer;

begin

Driver: = detct;

Init Grath (Driver, Mode,``);

Xcekt: = Getmax div 2;

Ycekt: = Getmax div 2;

Set Color (Red);

Rectangle ((Xcek-Xcek\8), (Ycekt-Ycekt\8), (Xcek+Xcek\8), (Ycekt+Ycekt\8));

readln;

close Graph;

end.

Отримати зображення зеленої чотирикутної зірки.

Program Star Green;

uses Grath;

const star: = array [1..18] of integer = (75, 0, 100, 50, 150, 75, 100, 100, 75, 150, 50, 100, 0, 75, 50, 50, 75, 0);

var Driver, Mode: integer;

begin

Driver: = detct;

Init Grath (Driver, Mode,’’);

Set File Style (1, Green);

Fyle Poly (9, Star);

readln;

close Graph;

end.

Побудувати фігури запропоновані в табл. 38.

Таблиця 38

№ з/п Завдання
1. Вивести на екран дисплея три лінії, які виходять з однієї точки в різних напрямках.
2. Нарисувати кілька пунктирних ліній різної товщини.
3. Нарисувати штрих-пунктирну лінію.
4. Нарисувати кілька ліній різної товщини.
   
Закінчення табл. 38
5. Нарисувати штриховку.
6. Нарисувати на екрані дисплея прямокутник.
7. Нарисувати на екрані дисплея прямокутник і зафарбувати його червоним кольором.
8. Нарисувати на екрані дисплея два кола радіусами R1=25 см, R2=50 см, що виходять з однієї точки. Простір між колами заповнити косою клітинкою.
9. Нарисувати на екрані дисплея еліпс, стиснутий уздовж осі Х, зафарбувати його жовтим кольором.
  Нарисувати на екрані дисплея еліпс, стиснутий уздовж осі У, заповнити його похилими лініями. Підписати фігуру словом “еліпс”.
  Нарисувати на екрані дисплея дугу.
  Побудувати на екрані дисплея п’ятикутник, зафарбувати його блакитним кольором.
  Побудувати на екрані дисплея квадрат зеленого кольору в червоному контурі.
  Побудувати на екрані дисплея зірку червоного кольору.
  Побудувати на екрані дисплея куб.
  Побудувати на екрані дисплея паралелограм.

4. Побудова геометричних фігур

Для побудови зображення у графічному режимі використовують систему координат, яка відрізняється від текстового режиму (екран подається у вигляді прямокутного масиву символів і координати X, У починаються з 1... та Х значення).

Відлік координат починається з верхнього лівого кута екрана з координатами (0, 0). При цьому екран зображується у вигляді прямокутного масиву точок (пікселів). Для різних типів адаптерів та режимів кількість точок по вертикалі та горизонталі суттєво відрізняється.

Для визначення максимальних значень координат екрана в модулі Graph використовують функції: GetMax Х, GetMax Y: integer.

Якщо при адресації точок вказуються значення координат, що перевищують максимальні, то операція ігнорується.

Побудова графічного зображення починається з позначення початкової позиції. У текстовому режимі цю позицію позначає курсор, який розміщується за останнім символом і вказує на місце наступного символу. В графічних режимах відображеного на екрані курсора немає, але є прихований поточний покажчик СР (current pointer), який виконує аналогічні функції курсора текстового режиму.

У графічному режимі для переміщення СР використовують процедури:

1) MoveТо (х, у: іпteger) – переміщує поточний покажчик СР у точку з координатами х, у;

2) MoveRel (dх, dу: іпteger) – переміщує СР на точок по горизонталі і на точок по вертикалі відносно останнього положення поточного покажчика. Якщо та більше 0, то координати СР збільшуються, якщо менше 0 – зменшуються.

Для визначення поточного розташування графічного курсора СР використовують функції GЕТ Х, GЕТ Y: integer, які повертають значення поточних координат покажчика.

Приклад. Позиціонування графічного курсора та визначення його координат:

Uses GRAPH;

var Driver, Mode: integer;

begin

Driver:=Detect;

InitGraph(Driver, Mode, '');

if GraphResulf <> then

begin writeln('помилка');

halt(1);

end;

MoveTo (GetMax Xdiv 2, GetMax Y div 2);

OutTextXY(Get X, Get Y, 'курсор по центру');

MoveRel(-Get X div 2, -Get Y div 2);

OutTextXY ('курсор переміщений');

CloseGraph;

end.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 440; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.