Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Основи теорії, предмет, методологія, історіографія історії українського мистецтва ХХ ст. Розвиток пластичного і образотворчого мистецтва в Україні протягом ХХ ст




МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ

По завершенні вивчення кожного змістового модуля студент складає модульний контроль (МК). Участь всіх студентів в контрольному заході обов'язкова. МК проводиться у письмовій формі.

МК виконується на останньому лекційному занятті з даного змістовного модуля.

Максимальна кількість балів, яку можна набрати за МК – 10 балів.

Критерії оцінювання модульного контролю у тестовій формі (від 0 до 10 балів):

20 запитань

а) вірна відповідь на одне запитання – 0,5 бала;

б) невірна відповідь – 0 балів.

Критерії оцінювання модульного контролю у вигляді контрольної роботи (від 0 до 10 балів):

Теоретичне питання:

а) глибоке розкриття теоретичного питання – 10 балів;

б) повна коротка відповідь - 8 бали;

в) неповна відповідь - 6 балів;

г) незадовільна відповідь чи повністю відсутня - 4-0 балів.

 

5. Підсумковий контроль знань студентів у формі заліку

Заліковий квиток з курсу «Історія українського мистецтва ХХ ст.» містить 2 питання.

Критерії оцінок з окремих залікових завдань:

1 питання – 0, 15, 20, 30 балів

2 питання – 30 балів

0 – питання не розкрито;

15 – на половину розкрите історичне питання;

20 – розкрита більшість аспектів історичного питання;

30 – розкриті усі аспекти історичного питання.

Студент, який дав повну відповідь на всі (або окремі) питання добавляє у свій актив певну суму балів, яка додається до балів набраних студентом за результатами поточного контролю.

До заліково-екзаменаційної відомості вноситься підсумковий рейтинговий бал, який поряд переводиться в традиційну шкалу («зараховано», «не зараховано» і виставляється у екзаменаційній відомості та заліковій книжці (індивідуальному навчальному плані студента).

СУМА БАЛІВ НАЦІОНАЛЬНА СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ
60-100 Зараховано
1-59 Не зараховано

 

Тематичний план навчальної дисципліни:

Назва теми Кількість годин
Лекції Самостійна робота
Змістовий модуль 1. Основи теорії, предмет, методологія, історіографія історії українського мистецтва ХХ ст. Розвиток пластичного і образотворчого мистецтва в Україні протягом ХХ ст.
1.1. Вступ. Предмет та завдання курсу. Понятійний апарат. Історіографія.    
1.2. Українська архітектура.    
1.3. Українська скульптура.    
1.4. Український живопис та графіка    
  Підсумковий модульний контроль    
  Всього з модуля    
Змістовий модуль 2. Історія українського тонічного мистецтва ХХ ст. Театральне та кіномистецтво в Україні.
2.1. Музика в Україні.    
2.2. Українська література.    
2.3. Театральне мистецтво в Україні.    
2.4. Кіномистецтво України.    
  Підсумковий модульний контроль    
  Всього з модуля    
  Всього за семестр    

 

Змістовий модуль 1.

Тема 1. Предмет та завдання курсу. Понятійний апарат. Історіографія.

Лекція 1. Завдання і зміст курсу. Поняття "культура", "мистецтво". Співвідношення понять "світове" та "українське мистецтво".

Основні етапи та напрями розвитку українського мистецтва. Загальні мистецькі форми в історії мистецтва.

Принципи аналізу розвитку українського мистецтва: принцип історизму, принцип системного аналізу, проблемно-хронологічний метод.

Класифікація джерельної бази.

На самостійне опрацювання студентами виносяться проблеми:

1. Понятійний апарат: мистецтво, культурна самобутність, національна культура.

2. Мистецький стиль.

3. Мистецькі напрями.

4. Сучасна історіографія проблеми.

 

Реферати:

– Видатні українські суспільно-громадські діячі про українське мистецтво.

– Мистецтво у системі культури.

– Мистецтво – специфічна форма культури.

 

Тема 2. Українська архітектура.

Лекція 2. Вступ. Архітектура як один із основних напрямів розвитку мистецтва: визначення, типи, національні традиції.

Стильові етапи світового архітектурного процесу та Україна.

"Український архітектурний стиль" (поч. XX ст.): В. Кричевський, Д. Дяченко та інші.

Західноєвропейський напрям конструктивізму (1920-і - 30-і pp. XX ст.), (П. Альошин, О. Вербицький).

Знищені архітектурні пам'ятки України. Доба утвердження соціалізму (І.Фомін, В. Заболотний та інші).

Лекція 3. Післявоєнна відбудова українських міст.

Художні стильові особливості української радянської архітектури (1950-і - 1990-і pp.):

1950-ті - 1970-ті pp. - стандартизація та типізація архітектури. Створення великих житлових масивів у Києві, Харкові, Львові.

1970-ті - 1990-ті pp. - постмодернізм, неокласицизм, неоекспресіонізм. Розвиток національних традицій в архітектурі Прикарпаття.

Архітектори української діаспори: Р. Жук, Т. Геврик та інші.

На самостійне опрацювання студентами виносяться проблеми:

1. Внесок сім’ї Кричевських у розвиток української культури.

2. Художні стильові особливості національної архітектури.

3. Стильові етапи світової архітектури.

 

Реферати:

– Втрачені архітектурні пам’ятки України.

– Життя та творчість відомих українських архітекторів (Д. Дяченко, В. Кричевський, О. Вербицький та інш.).

– Історія української радянської архітеутри.

Тема 3. Українська скульптура.

Лекція 4. Вступ. Визначення скульптури, її художньо-образних особливостей. Основні види та типи скульптури. Етапи розвитку скульптури. Найстарші пам'ятки української скульптури.

Соціально-економічні фактори становлення українського образотворчого мистецтва. Романтизм, реалізм, модернізм (кінець XIX - поч. XX ст.). Школа Федора Балавенського.

Молоде покоління скульпторів початку XX ст.: М. Гаврилко; М. Паращук, В. Іщенко, І. Савера, Ж. Діндо.

Українські митці поза межами України: К. Стаховський, В. Масютін, О. Архипенко.

Лекція 5. Монументальна скульптура радянської епохи: Є. Вучетич, М. Манізер, В. Бородай, Г. Кальченко та інші.

Сучасна станкова скульптура України.

Творча спадщина народного художника України І. Гончара.

 

На самостійне опрацювання студентами виносяться проблеми:

1. Розвиток авангардних тенденцій в українській скульптурі.

2. Найдавніші пам’ятки української скульптури.

3. Стильові етапи у розвиткові української скульптури.

 

Реферати:

– Життя та творчість видатних українських скульпторів (Ф. Балавенський, І. Севера, О. Архипенко, Є. Вучетич, І. Гончар та інш.).

 

Тема 4. Український живопис та графіка.

Лекція 7. Визначення поняття "малярство". Монументальний, декоративний, станковий живопис. Жанри та методи живопису. Головні елементи малярства: колір, колорит, малюнок, світлотінь, перспектива. Техніка живопису.

Самостійний різновид образотворчого мистецтва - графіка. Оригінальна та друкована (гравюра) графіка. Різновиди мистецтва графіки. Пожвавлення художнього життя в Україні на межі XIX та XX століть (М. Мурашко, М. Пимоненко, П. Нілус, І. Труш, О. Сластіон, М. Самокиш).

Формування української національної школи пейзажного живопису: В. Орловський, П. Левченко, С. Васильківський.

Розписи Кирилівської церкви та Володимирського собору (І. Їжакевич, М. Врубель та інші).

Творчість художника - колориста О. Мурашка.

Лекція 8. Виникнення українського авангарду (В. Затирайло, Г. Золотов та інші).

Утворення художніх музеїв у Львові, Києві, Одесі, Харкові та організація всеукраїнських художніх виставок у Полтаві, Львові, Києві.

Українське малярство періоду української національної революції. Мистецтво "розстріляного відродження" (М. Івасюк, І. Падалка, В. Седляр та інші).

Мистецькі об'єднання 1920-х pp. (АХЧУ, АРМУ, ОСМУ, ОММУ, УМО та інші). Меморандум АРМУ.

Графічна творчість В. Кричевського, Г. Нарбута, М. Жука та інших.

Внесок українських митців у розвиток світового авангарду: О. Богомазов, М. Бойчук, К. Малевич.

Символізм О. Новаківського. "Соцреалізм" у мистецтві 1940-их - 1950-их pp.: Г. Світлицький, Ю. Бершадський, К. Трохименко та інші.

Лекція 9. Мистецтво "шестидесятників": Т. Яблонська, В. Зарецький, А. Горська, О. Заливаха, Л. Семикіна, Г. Севрук та інші.

Живопис 1980-ті - 90-ті pp. - неофольклоризм.

Творчість митців українського зарубіжжя: Г. Новаківська, М. Левицький, X. Дохват, С. Гординський, К. Кричевська, В. Хмелюк).

Художнє життя та розвиток образотворчого мистецтва на сучасному етапі становлення суверенної України.

На самостійне опрацювання студентами виносяться проблеми:

1. Розвиток української графіки.

2. Жанрова палітра національного живопису.

3. Національні традиції українського живописного авангарду.

4. Радянське художнє життя.

 

Реферати:

– Художнє життя 1920-их рр.

– Школа «бойчукістів» (М. Бойчук та його школа).

– Внесок К. Малевича у розвиток світового авангарду.

– Творчість художників «шестидесятників».

Основні джерела та література до змістового модуля №1.

1. Українська культура: історія і сучасність / За редакцією Черепанової С.О. – Львів: Світоч, 1994.

2. Теорія та історія світової і вітчизняної культури: Курс лекцій. – К.: Либідь, 1992.

3. Українська культура: лекції за ред. Дмитра Антоновича. – К.: Либідь, 1993.

4. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. Вып. I. – М., 1987.

5. Білецький П.О. Скарби нетлінні. Українське мистецтво у світовому художньому процесі. – К.: Мистецтво, 1974.

6. Мистецтво України: Біогр. довідн. / Упор. А. Кудрицький та інш. – К., 1997. – 700с.

7. Жаборюк А.А. Український живопис останньої третини XIX – початку XX століття. – К. – Одеса: Либідь, 1990.

8. Лобановський Б.Б., Говдя П.І. Українське мистецтво другої половини XIX – початку XX століття. – К.: Мистецтво, 1989.

9. Історія українського мистецтва: В 6 т. – К., 1967-1972. Нариси історії українського мистецтва. – К.: Мистецтво, 1966.

10. Тематичні огляди галузей мистецтва в Енциклопедії Українознавства. Див.: Енциклопедія українознавства. Т. 1-10. Словникова частина. Головний редактор проф. д-р Володимир Кубійович. / Репринтне відтворення видання 1955-1984 р. / Перевидання в Україні. – Львів: Наукове товариство ім. Т. Шевченка, 1993-1998 (Т. 1-7).

11. Мистецтво України. Енциклопедія. Т. 1. - К.: Українська Енциклопедія ім. М.П. Бажана, 1995. – 400 с.

12. Національна культура в сучасній Україні / Упор. Н.О. Старовойтова та інш. – К.: Ас-ція "Україно", 1995. - 336 с.

13. Юрчук B.I. Культурне життя в Україні в повоєнні роки: світло і тіні / НАНУ, Ін-т національних відносин і політології. – К.: Ас-ція "Україно", 1995. – 80с.

14. Голубець М. Начерк історії українського мистецтва. Перша частина. –Львів, 1992.

15. Історія української культури / Під заг. ред. І. Крип'якевича. – К., 1993.

16. Семчишин М. Тисяча років української культури. – К., 1985.

17. Культурне будівництво в Українській РСР / 1917-1927: Збірник документів і матеріалів. – К., 1979.

18. Культурне будівництво в Українській РСР 1928 - черв. 1941: Збірник документів і матеріалів. – К., 1986.

19. Маланюк Є. Книга спостережень. – К.: Атіка, 1995.

20. Сверстюк Є. Блудні сини України. – К., 1993.

21. Голубенко П. Україна і Росія у світлі культурних відносин. - К.: Дніпро, 1993.

22. Культурне відродження в Україні. – Львів, 1993.

23. Історія культури України в запитаннях і відповідях. – К.: ПБП "Фотовідеосервіс", 1994. – Частина перша, друга.

24. Асеев Ю.С. Стили в архитектуре Украины. – К.: Будівельник, 1989.

25. Нариси з історії архітектури УРСР. – К., 1962.

Змістовий модуль 2.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 404; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.038 сек.